امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41105 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با فصل شیوع آفات در منطقه21 انجام می شود؛

پایش سراسری آفت سفید بالک در فضای سبز شهری ورودی غربی پایتخت

خبرایران: به همت مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه21؛ "اقدامات کنترلی با هدف پایش سراسری آفت سفید بالک" در فضای سبز شهری ورودی غربی پایتخت همزمان با شروع مرداد ماه آغاز شد.
پایش سراسری آفت سفید بالک در فضای سبز شهری ورودی غربی پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با بیان خبر فوق گفت: باتوجه به اهمیت نگهداشت فضای سبز در کلانشهر تهران، اقدامات کنترلی وسیعی شامل پایش مستمر سفید بالک طبق نقشه های زون بندی شده نواحی، تدوین برنامه های زمان بندی شده آبشویی و روغن پاشی، بازدید از ادوات و نهاده های مصرفی پیمانکاران و تکمیل چک لیست ها، مکاتبه با صنایع به منظور بازدید از داخل محوطه، حذف تنه جوش و پاجوش و هرس سبز سرشاخه های آلوده درختان توت و زیتون و ... در منطقه21 صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، بررسی سیکل زندگی آفت سفید بالک به صورت هفتگی و مشاهده مراحل زیستی (تخم، پوره، شفیره زنده و پارازیت شده) توسط کارشناسان گیاهپزشک مرکز تام منطقه21 همراه با تعویض  کارت های زرد در قسمت های پایلوت و جمع آوری نمونه های برگ درختان توت به منظور ارسال به آزمایشگاه و برآورد میزان آلودگی درختان به این آفت در سطح منطقه21 انجام می گیرد.

زابلی در خاتمه یادآور شد: در راستای مبارزه و پیشگیری از شیوع آفت سفید بالک؛ برپایی دوره های آموزشی کارشناسی، کارگری، دانش آموزی و شهروندی؛ مکاتبه با مراکز خصوصی و نیمه خصوصی، مدارس، صنایع و ارگان ها به منظور بازدید از فضای سبز آنها؛ توزیع مستمر بروشور و تراکت در بین شهروندان در معابر عمومی سطح منطقه21 در حال انجام است.

لازم به ذکر است؛ به منظور حمایت از دشمنان طبیعی سفید بالک و کاهش میزان مصرف سموم شیمیایی، پایش و شمارش شفیره های پارازیت شده آفت روی درختان توت و زیتون سطح منطقه21 به صورت هفتگی انجام می گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب