امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41040 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اولین غرفه گلماند شمال تهران افتتاح شد

خبرایران : اولین غرفه گلماند با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی و تشویق شهروندان به تفکیک پسماند خشک از مبدا، در شهرک نفت شمال تهران افتتاح شد.
اولین غرفه گلماند شمال تهران افتتاح شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: غرفه گلماند در سه شنبه بازار محله شهرک نفت واقع در خیابان کهنوجی با حضور رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه یک، مدیران این ناحیه و مدیران محلات نفت و گلها به منظور فرهنگ سازی و جلب همکاری شهروندان در برنامه های تفکیک پسماندها از مبدا تولید با مشارکت شهرداری ناحیه شش افتتاح شد.

وی افزود: در این طرح به ازای دریافت پسماند های خشک از شهروندان، به آن ها  گلدان های گل اهدا می شود و کارشناسان مدیریت پسماند این ناحیه و مسئولین خانه محیط زیست سراهای محلات به ارائه آموزش های طرح گلماند به شهروندان می پردازند.

خدامی گفت: غرفه گلماند هر سه شنبه در بازار روز محله شهرک نفت دایر است و شهروندان می توانند هنگام مراجعه به غرفه گلماند در ازای تحویل پسماند خشک از متصدیان غرفه، انواع گل، گیاه و گلدان‌های زینتی دریافت ‌کنند.

گفتنی است مهم‌ترین هدف این طرح ارائه روش مدیریت بهینه پسماندهای تولیدی با رویکرد جلوگیری از کاهش تولید، افزایش حداکثری تفکیک در مبدأ، استفاده مجدد و دفن پسماندها با توجه به مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب