امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 409 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طرح «جهان علیه خشونت» روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد

خبرایران : طرح جهان علیه خشونت و افراطی‌گری که رئیس جمهور ایران در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد داده بود در این مجمع به تصویب رسید.
طرح «جهان علیه خشونت» روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد

به گزارش خبرایران، مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز قطعنامه پیشنهادی از سوی جمهوری اسلامی ایران در مورد جهان علیه خشونت و افراطی گری را با اجماع به تصویب رساند.

پیشنهاد این اقدام از سوی آقای دکتر روحانی در جریان سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل در مهرماه سال جاری مطرح شده بود.

بر این اساس نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک پیش نویس قطعنامه ای را در این رابطه برای ارائه به مجمع عمومی تهیه نمود و طی سه ماه گذشته رایزنی‌های گسترده‌ای را با اعضا سازمان آغاز و پس از برگزاری چندین جلسه مشورتی و مذاکراتی با نمایندگان کشورها و گروههای مختلف سیاسی و جغرافیایی در سازمان ملل، نهایتا پیش نویس قطعنامه مذکور نهایی و امروز در صحن علنی مجمع عمومی با اجماع کامل به تصویب رسید.

در نشست امروز مجمع عمومی محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد طی سخنانی ضمن معرفی پیش نویس قطعنامه مذکور از همراهی کشورها تقدیر و اظهار داشت : حمایت کشورها در تصویب پیش نویس نهایی این قطعنامه نشانگر لزوم در دستور کار قرار گرفتن این چالش امروز جهانی و همچنین نیاز روزافزون به مقابله با خشونت و افراطی‌گری است.

سفیر کشورمان افزود توجه اصلی این پیش نویس معطوف به مقابله با رشد افراطی گری و خشونت های فرقه ای در شماری از مناطق جهان است.

وی گفت ایده اصلی این پیش نویس از سوی جناب آقای دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و هدف آن ارتقا و تقویت روحیه تعامل و حرکت در جهت رفع خشونت و افراطی گری در سراسر دنیا است. سفیر کشورمان افزود: بخش قابل توجهی از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی به لزوم مبارزه با دو پدیده افراط و خشونت و نیز طرح نگرانی درباره نهادینه شدن خشونت و افراطی گری بجای گفتگو و تعامل و خطرات ناشی از آن اختصاص یافت.

سفیر و نماینده دائم کشورمان  اظهار داشت با توجه به وضعیت امروز جهان  لازم است جامعه بین المللی بیش از هر زمان دیگر نسبت به اتخاذ راههای موثر برای مقابله با افراطی گری و خشونت اقدام نماید و این پیش نویس از این نظر بی بدیل است چرا که تاکنون مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مقابله با افراطی گری توام با خشونت مصوبه ای نداشته است.

خزاعی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: این پیش نویس از تمامی کشورهای عضو، نهادهای سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی و غیر دولتی می خواهد سیاستهای جدیدی را با هدف مقابله با خشونت و افراطی گری تدوین کرده و راههای عملی مقابله با آن را از طریق آموزش و فعال نمودن جوامع و نهادهای اجتماعی معرفی نمایند. سفیر کشورمان افزود بر همین اساس از دبیر کل سازمان ملل نیز خواسته شده است در اجلاس هفتادم مجمع عمومی نسبت به اجرای مفاد قطعنامه مذکور و مساعدت سازمان ملل و دبیرخانه در کمک به اعضا برای آگاه سازی مردم کشورها اقدام نماید.

سفیر کشورمان در پایان ابراز امیدواری نمود پیش نویس این قطعنامه با اجماع کامل به تصویب برسد.

خزاعی پس از سخنرانی خود و تصویب قطعنامه پیشنهادی ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، طی مصاحبه با خبرنگاران روند سه ماهه طی شده و همچنین برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته ، رایزنی ها و مشورتهای بعمل آمده از سوی هیات نمایندگی کشورمان در این خصوص را تشریح کرد.

 

  

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب