امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40621 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همراهی شهروندان محله های مرکزی شهر تهران برای روز بدون پلاستیک

خبرایران: از سوی اداره محیط زیست شهرداری منطقه 11 به مناسبت 21 تیر ماه «روز بدون پلاستیک» ، برنامه های مختلفی با هدف آگاهی بیشتر شهروندان با مضرات کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف پلیمری برای شهروندان برگزار شد.
همراهی شهروندان محله های مرکزی شهر تهران برای روز بدون پلاستیک

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در این باره گفت: اداره محیط زیست با هدف تغيير سبك زندگي شهروندان در راستاي كاهش استفاده از ظروف يكبار مصرف پليمري و كيسه هاي پلاستيكي با شعار"كمي كمتر كيسه هاي پلاستيكي مصرف كنيم" در روزهای نوزدهم تا بيست و يكم تيرماه اقدام به اجراي برنامه هاي آموزشي و فرهنگي از قبيل برگزاري كارگاه هاي آموزشي، آموزش چهره به چهره ، توزيع كيسه هاي پارچه اي و ...کرد.

وی با بیان این که با مصرف نكردن يك كيسه پلاستيكي هر خانواده ايراني در هفته مي تواند از مصرف حدود يك ميليارد كيسه پلاستيكي در سال جلوگيري نمايد؛ افزود: اين ميزان برابر با 7هزار تن پلاستيك  است و با توجه به اهمیت این موضوع، نسبت به استقرار كانون هاي محيط زيست و سمن ها در ميادين تره بار و ايستگاه هاي مترو در قالب ايستگاه هاي سيار آموزش شهروندي انجام شد.

به گفته خرد  امروزه ميليون ها نفر در ايام مذهبي، نذورات خود را در ظروف يكبار مصرف پلاستيكي توزيع مي كنند؛ در حالي كه از آلودگي و سرطان زا بودن اين ظروف بي اطلاع هستند. به همين منظور استفاده از ظرفيت مساجد براي آموزش و ارائه راهكارها در راستاي كاهش مصرف كيسه هاي پلاستيكي در دستور كار اداره محیط زیست قرار گرفته است .

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 عنوان کرد: برگزاري كارگاه آموزشي روز بدون پلاستيك در محله های آگاهي، عباسي ،انقلاب ،قلمستان، شيخ هادي، اميريهادر در كنار برگزاري جلسات هم انديشي با ساير ارگان ها از برنامه هاي انجام شده در اين مناسبت بوده است.

 او ادامه داد: از ديگر برنامه هاي اين مناسبت محيط زيستي مي توان به برگزاري كارگاه مشاركتي" كمي كمتر "در مسجد امام سجاد (ع) واقع در خيابان فخررازي اشاره كرد كه با ارائه تكنيك هاي تخصصي آموزشي با هدف ايجاد حساسيت هاي محيط زيستي ميان شهروندان با تكيه بر باورهاي مذهبي برگزارشد. در اين كارگاه از شركت كنندگان درخواست شد تحليل هاي خود را از روز 21تیرماه(روز بدون نايلكس) بيان كنند . سپس با تكنيك مشاركتي " چه زماني ، چه مكاني ، چه كساني" راهكارهاي خود را در راستاي كاهش مصرف پلاستيك در قالب كارگروه هاي تعريف شده ارايه كنند . در پايان، ارزيابي كارگاه و توزيع سفره هاي پارچه اي نان با اشاره به مقايسه سرانه مصرف پلاستيك در ايران و ساير كشورها انجام شد. 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب