امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40567 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فراخوان منتشر شد؛

«آينده ساختني است» شعار بیست‌‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

فراخوان بیست‌‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
«آينده ساختني است» شعار بیست‌‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش خبرایران از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوره از جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و 90 ثانیه‌ای آذر 1398 برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملي و بين‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملي دختران و پسران (نوجوانان 12 تا 18 سال)، زنان و مردان (18 سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگها هستند.

هم‌چنین در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزيدگان 21 دوره گذشته جشنواره قصه‌‌گويي در مراحل منطقه‌اي، ملي و بين‌الملل و قصه‌گويان و مجريان داراي سابقه اجرا در رسانه ملي و تئاتر کشور به همراه داوطلبان ساير کشورها می‌توانند شرکت کنند.

بر اساس این فراخوان، بخشی از شيوه‌هاي قصه‌گويي صحنه‌اي شامل کلاسيک (سنتي)، قصه‌هايي از روزگاران کهن، تاريخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرماني‌ها و... از منابع شفاهي يا کتبي است که بدون ابزار اجرا مي‌شود.

بخش دیگری از قصه‌گویی صحنه‌ای در این جشنواره به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته است و دبیرخانه جشنواره توضیح داده است که این بخش شامل قصه‌هايي است که به صورت گفت‌وگو، ترانه، آواز با موسيقي يا بدون آن، با تصوير و ساير ابزارهاي خلاق از منابع شفاهي يا کتبي انتخاب و اجرا می‌شود.

بر اساس این خبر، قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر 15 دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز (lg-sh لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا 17 شهریور 1398 فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیwww.kanoonfest.ir  مراجعه کنند.

بر همین اساس، در بخش قصه‌های 90 ثانيه‌ای اگرچه هم‌چون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگي من» در فيلمي به مدت 90 ثانيه، اميدها، شادي‌ها و آرزوهاي زندگي خود را به شیوه‌ای مستندگونه روايت کنند، اما موضوع جدیدی نیز با عنوان «شهر من تهران» ویژه شهروندان ساکن پایتخت به این بخش اضافه شده است.

در بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع‌ و مدت اعلام‌ شده، فيلم قصه‌های خود را تا 10 مهر 1398 در پایگاه جشنواره بارگذاري کنند.

در عین حال، روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp4 و حجم حداکثر 400 مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی 90 ثانیه اعلام شده است.

دبیرخانه این رویداد فرهنگی در عین حال ايجاد زمينه براي ارتقاي دانش نظري و تبادل تجربيات مفيد و موثر ميان قصه‌گويان ايراني و خارجي، کارشناسان و اساتيد حوزه‌ي قصه و قصه‌گويي، احياي سنت قصهگويي با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گويان در جشنواره، برنامه‌ريزي برای تبيين و ترويج روش‌هاي نوين در اجراي قصه‌گويي و مشارکت مردم در ترويج این فرهنگ به عنوان يک ابزار ارتباطي و فرهنگ‌ساز در جامعه را از جمله اهداف این جشنواره برشمرده است.

گفتنی است شرايط شرکت در بخش علمي بيست‌ودومين جشنواره قصه‌گويي نیز طي فراخوان جداگانه‌ای منتشر مي‌شود.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر ثبت آثار خود می‌توانند به سايت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب