امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40535 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تبلیغات جنجالی و حیرت‌برانگیز هم جواب نداد؛

خواننده مستهجن و همجنس باز آمریکایی به عربستان نرفت

خواننده بدنام آمریکایی علت انصراف خوداز برگزاری کنسرت در جده را «حمایت از همجنس بازان» دانست تا اهانت دیگری به فهرست توهین‌های آمریکایی‌ها به ملک سلمان و پسرش اضافه شود.
خواننده مستهجن و همجنس باز آمریکایی به عربستان نرفت

به گزارش خبرایران، پس از جنجال‌های فراوان درباره اجرای آوازه‌خوان پرحاشیه آمریکایی در جَدّه و با افزایش اعتراض‌های مردمی، وی مجبور به لغو برنامه‌اش شد. انتظار می‌رفت حداقل شورای علمای سعودی راجع به دعوت از نیکی میناژ که در تمام کنسرت‌هایش با پوششی نیمه‌عریان روی صحنه ظاهر می‌شود، اعلام موضع کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد تا این که این خواننده بدنام آمریکایی خود از شرکت در این مراسم انصراف داد و علت انصراف خود را "حمایت از همجنس بازان"، دانست.

توهینی که این بار نه از سوی رئیس‌جمهور آمریکا بلکه از سوی خواننده‌ای بدنام و جنجالی مطرح شده است. آیا بن سلمان، برای راضی نگه داشتن آمریکایی ها، این بار باید "حقوق"! همجنس بازان را هم به رسمیت بشناسد؟! «نیکی میناژ» خواننده زن در ادامه پیام لغو کنسرت خود گفت: معتقدم که باز باید این مسئله را شفاف کنم که من همواره از حقوق زنان، حقوق همجنس‌باز‌ان و آزادی بیان حمایت می‌کنم! «بنیاد حقوق بشر» هفته گذشته در بیانیه‌ای از «نیکی میناژ» و دیگر افرادی که قرار بود در جشنواره جده عربستان برنامه اجرا کنند، خواسته بود تا برنامه خود را لغو کنند.

همزمان، دعوت مقامات سعودی از این خواننده آمریکایی موجی از جنجال‌ها را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخت و بسیاری این سوال را مطرح می‌کردند که آیا میناژ با همان پوشش نیمه برهنه همیشگی خود در جشنواره‌های موسیقی قرار است در جده ظاهر شود و برنامه اجرا کند؟ حضور احتمالی فردی مانند میناژ به قدری تعجب برانگیز بود که حتی «بی. بی. سی عربی» در گزارشی در این خصوص نوشت: «تبلیغات حضور نیکی میناژ خواننده رپ آمریکایی در جشنواره موسیقی عربستان سعودی (در موسم جده) جنجالی و حیرت‌برانگیز بوده است، زیرا خیلی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به پوشش عریان او و کلمات بی‌پروای او در عربستان اشاره کرده‌اند». این گونه به نظر می‌رسد که ولیعهد سعودی هیچ استنباط دقیقی از ایجاد اصلاحات فرهنگی و اجتماعی واقعی در عربستان ندارد و تنها به آمریکایی شدن حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی عربستان می‌اندیشد. به عنوان نمونه می‌توان به سفر سال ۲۰۱۸ بن سلمان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که وی طی این سفر با مسئولان و دست اندرکاران متعدد هالیوودی دیدار و گفتگو کرد.

هدف او از این سفر و دیدارها، ایده گرفتن از ایالات متحده برای راه اندازی بیش از ۲۵۰۰ سینما در سراسر عربستان تا سال ۲۰۳۰ بوده است. برگزاری جشنواره موسیقی آن هم با حضور یک چهره جنجالی که همواره با ظاهری عریان روی صحنه ظاهر شده است نیز در چارچوب همین سیاست بن سلمان یعنی آمریکائیزه کردن فرهنگ عربستان طبق آن چه که در غرب شاهد آن هستیم، انجام می‌شود. در حقیقت، بن سلمان تلاش می‌کند تا این گونه القا کند که سعودی چیزی از قد و قامت کشور‌های غربی کمتر ندارد و می‌تواند همپای آن‌ها در عرصه‌های مختلف پیش برود؛ حتی اگر این اقدام به قیمت زیر پا گذاشتن آموزه‌های دینی باشد که سردمداران ریاض، به دروغ مدعی آن هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب