امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40067 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران ماند

خبرایران: غلامحسین شافعی به عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دوره نهم انتخاب شد.
شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران ماند
به گزارش خبرایران، نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دوره نهم صبح امروز (یکشنبه) و با دستور کار برگزاری انتخاب رییس و اعضای هیات رییسه برگزار شد. در ابتدای این جلسه غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی در دوره هشتم گزارشی از عملکرد این اتاق در دوره قبل ارائه کرد.

برای برگزاری انتخابات علاالدین میرمحمد صادقی به عنوان رییس سنی و سیدحسین معروف و محسن چمن آرا به عنوان ناظر  و شهلا عموری به عنوان منشی انتخاب شدند. نامزدهای ریاست اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی رییس اتاق مشهد و یونس ژائله سعدآباد رییس اتاق تبریز بودند که ابتدا در سخنانی برنامه های خود را برای ریاست اتاق تشریح کردند.

ژائله به جنگ اقتصادی که کشور در آن قرار دارد اشاره کرد و گفت: باید اعتبار از دست رفته کارت‌های بازرگانی و بخش خصوصی را به آن برگردانیم. وی اظهار داشت: باید فعالیت های بین المللی را گسترش دهیم. اگر تنها با ١٥ کشور همسایه روابط اقتصادی را گسترش دهیم، تحریم ها اثرگذار نخواهند بود.

شافعی نیز در سخنان خود به رشد منفی اقتصادی، بیکاری، افزایش تورم، کاهش درآمدهای نفتی و کسری بودجه اشاره کرد و گفت: راه سختی پیش رو داریم و تا زمانی که نتوانیم مشکلات مبنایی را حل کنیم، به جز وصله و پینه کاری نکرده‌ایم. وی تاکید کرد: آب را باید از سرچشمه در اقتصاد زلال کنیم. هیچ اقتصادی در فضای جامعه ای که در آن افزایش طلاق، کاهش ازدواج و رشد فراینده فساد وجود دارد، شکوفا نخواهد شد. شافعی همچنین تاکید کرد: می‌خواهم مرکزی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس در اتاق بازرگانی ایران تاسیس کنم و همین طور دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را گسترش خواهم داد.

با رای گیری انجام شده از ٤٤٨ عضو حاضر در انتخابات اتاق، غلامحسین شافعی با ٣٠٢ رای به عنوان رییس اتاق بازرگانی برای دوره چهار ساله نهم انتخاب شد. یونس ژائله نیز ١٤٠ رای بدست آورد و تعداد ٦ رای نیز باطل اعلام شد.

در ادامه این جلسه، محمد امیرزاده، محمدرضا انصاری، مسعود خوانساری، جمال رازقی جهرمی، حسین سلاح ورزی، مسعود گل شیرازی و مهدی بخشنده نامزد نایب رییس اتاق بازرگانی ایران شدند. هریک از نامزدها به مدت سه دقیقه به بیان برنامه های خود پرداختند و در نهایت حسین سلاح‌ورزی با ٣٥٣ رای، مسعود خوانساری با ٣٢٠ رای، محمدرضا انصاری با ٢٧٩ رای و محمد امیرزاده با ٢٧٦ رای به عنوان چهار نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در دوره چهار ساله نهم انتخاب شدند. جمال رازقی جهرمی ١٦٧ رای، مسعود گل‌شیرازی ١٢٣ رای و مهدی بخشنده ٦٧ رای در این انتخابات کسب کردند.

همچنین غلامحسین جمیلی و حسین پیرموذن ٢ نامزد نهایی خزانه‌داری اتاق ایران بودند که با رای اعضای هیات نمایندگان غلامحسین جمیلی ٢٢٢ رای به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد. حسین پیرموذن خزانه‌دار دوره قبلی نیز  ٢١٥ رای از ٤٤٦ رای ماخوذه کسب کرد و ٩ رای نیز باطله اعلام شد.

کیوان کاشفی نیز تنها نامزد منشی هیات رییسه بود که به این سمت انتخاب شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب