امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39961 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

میثم شفیق در نشست خبری اعلام کرد؛

سویچ اپلیکیشن خرید و فروش خودرو است/ مشکلات بازار خودرو دغدغه‌ فروشندگان و خریداران است/ در بازار سنتی خودرو، دلالان همه کاره بازار هستند/ معاملات خودرو شفاف و منصفانه نیست /«اپلیکیشن سویچ» محل امن و آسانی برای معامله خودرو برای فروشنده و خریدار است

مدیرعامل اپلیکیشن سویچ گفت: اپلیکیشن سویچ راه‌چاره‌ای برای امن شدن و آسان شدن فرآیند معامله خودرو برای هر دو طرف فروشنده و خریدار فراهم کرده است.
سویچ اپلیکیشن خرید و فروش خودرو است/ مشکلات بازار خودرو دغدغه‌ فروشندگان و خریداران است/ در بازار سنتی خودرو، دلالان همه کاره بازار هستند/ معاملات خودرو شفاف و منصفانه نیست /«اپلیکیشن سویچ» محل امن و آسانی برای معامله خودرو برای فروشنده و خریدار است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری رونمایی از«اپلیکیشن خرید و فروش خودرو سویچ» صبح امروز دوشنبه 20 خردادماه 1398 با حضور« میثم شفیق » رئیس هیات مدیره اپلیکیشن سویچ و رئیس هیأت مدیره شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان ،«محمد مهدی کاشف» مدیرعامل سوییچ و اصحاب رسانه در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2019 برگزار و دراین نشست خبری «میثم شفیق» رئیس هیات مدیره اپلیکیشن سویچ اظهارداشت: شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان 15 سال است که با چالش‌ها و پیچیدگی‌های بازارخودرو آشناست و دراین خصوص تجربیاتی را نیز کسب کرده است.

مهندس شفیق تصریح کرد: با تجربیاتی که ما در حوزه خودرو داریم و مشکلاتی که در بازار خرید و فروش سنتی خودرو مشاهده می‌کردیم، موجب خلق ایده اپلیکیشن سویچ شده و تلاشمان سروسامان دادن به این بازار بزرگ اقتصادی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان عنوان داشت: مشکلات بازار خودرو به 2 دسته دغدغه‌های فروشندگان خودرو و مسائل و مشکلات خریداران خودرو تقسیم می‌شود که در هر 2 دسته، نبود شفافیت، اصلی ترین چالش به شمار می‌رودو درواقع در بازار خریدو فروش سنتی خودرو اغلب معاملات به وسیله دلالان و واسطه‌ها انجام می‌شود.

وی ابرازداشت: در بازار سنتی خودرو، دلالان همه کاره بازار هستند و اگرچه طی سال‌های اخیر برخی اپ ها و سایت‌ها با شعار حذف واسطه‌ها وارد بازار خودرو شدند اما به دلیل این که مسئولیتی در برابر خریداران و فروشندگان نمی‌پذیرفتند خود این سایت‌ها و اپ ها به بستری برای واسطه‌ها تبدیل شدند.

رئیس هیات مدیره اپلیکیشن سویچ خاطرنشان کرد: فروشندگان خودرو 2  دغدغه مهم دارند و یک دغدغه فروشندگان خودرو این است که مبلغ پول فروش خودرو خود را نقدا و فوری دریافت کنند و مسئله مهم دیگر از نظر آنها این است که پلاک متعلق به آنها که روی خودرو نصب است هر چه سریع‌تر بعد از فروش خودرو از روی خودرو فک شود و خریدار با خودرویی که پلاک آنها روی آن نصب است، تردد نکنند.

وی افزود: خریداران خودرو نیز به طبع دغدغه های زیادی دراین خصوص داشته و دارند که در دو بخش می توان این دغدغه را دسته بندی کرد، دغدغه اول اینکه مطابق ارزش خودرو، پول بدهند و قیمتی که می‌پردازند بیشتر از ارزش خودرو نباشد و دغدغه دوم اینکه سند خودرو هر چه سریع‌تر به نام آنها صادرو انها صاحب خودرو شوند.

مهندس شفیق اضافه کرد: ما در پارسا موتورسامان به واسطه تجربیات مربوط به واردات خودرو از مشکلاتی که افراد طی فرآیند معامله خودرو با آن روبرو هستند، مطلع می‌شدیم. متاسفانه در فضای سنتی، معاملات خودروهمیشه به شکل شفاف و منصفانه نیست وهمواره خریداران و فروشندگان با مشکلات حقوقی و حتی مسائل امنیتی مربوط به معامله خودرو درگیر هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران، نگرانی درباره پنهان کردن مشکلات فنی خودرو، مثل کارکرد واقعی خودرو، صحت و سلامت بدنه است و به دلیل شرایط بازار متاسفانه هنوز کسی موفق به کنترل بازارآشفته خودرو نشده و به همین دلیل ما فکر کردیم که با خلق «اپلیکیشن سویچ» راه‌چاره‌ای برای امن شدن و آسان شدن فرآیند معامله خودرو برای هر دو طرف فروشنده و خریدار فراهم کنیم و دراین راه هم همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

کاشف :  درسوئیچ کلیه مراحل معامله بدون نیاز به حضور فیزیکی فروشنده و خریدار انجام می‌شود

محمد مهدی کاشف مدیرعامل شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان ارائه کننده اپ سوئیچ نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: ما با در نظر گرفتن ملاحظات هر دو طیف خریداران و فروشندگان خودرو و برای برطرف کردن این دغدغه‌ها اپلیکیشن سویچ را طراحی شده است.

 

مدیرعامل شرکت پارسا نوآوران سامان ایرانیان تاکید کرد: ساماندهی بازار خودرو در گروه شفاف کردن معاملات این بازار است. در سویچ ما خودرو را از نظر فنی، بدنه، مسائل حقوقی و قیمت کارشناسی می‌کنیم و مسئولیت کارشناسی‌های خود را قبول می‌کنیم و ما در سویچ یک نظام معاملاتی ایجاد کرده‌ایم که فروشنده و خریدار به صورت مستقیم و بدون دخالت واسطه‌ها با هم معامله می‌کنند.

کاشف عنوان داشت: متاسفانه بازار خودرو در ماه‌های اخیر بحرانی شده و پلت فرم‌ها و سایت‌هایی که فقط انتشاردهنده آگهی فروش خودرو هستند و مسئولیتی در برابر محتوای آگهی قبول نمی‌کنند یکی از عوامل آشفتگی بازار خودرو هستند در حالی که سویچ مسئولیت محتوای منتشر شده توسط این اپلیکیشن را می‌پذیرد و در برابر قیمت‌گذاری و کارشناسی‌های فنی و حقوقی که انجام می‌دهد، پاسخگو خواهد بود.

وی ادامه داد: در سوئیچ کلیه مراحل معامله به جز مرحله ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی بدون نیاز به حضور فیزیکی فروشنده و خریدار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سوئیچ ضمن آسان کردن مراحل معامله خودرو با ایجاد امکان رصد قیمت کارشناسی و قیمت‌های پیشنهادی خریداران به کاربران امکان می‌دهد کشف قیمت را به صورت واقعی‌تری انجام دهند.

کاشف یاداورشد: رسالت سوییچ ارائه خدمات به همه کسانیست که فرصت و تخصص کافی برای خرید یا فروش خودرو ندارند و نیازمند حضور یک متخصص قابل اعتماد برای طی کردن تمام مراحل معامله خودرو درکنار خود هستند و به همین دلیل سوییچ در مرحله اول خدمات خود را درشهر بزرگ تهران و خرید و فروش اتومبیل‌های متوسط به بالا (Middle High Range) که بیشتر محصول برندهای شناخته شده صنعت خودروسازی جهان هستند؛ متمرکز کرده است.

وی درپایان سخنان خود گفت: تلاش کردیم با ایجاد بستری هوشمند پیوندی میان تجربیات خود در بازار خودرو، نیازهای مصرف‌کننده ایرانی و تکنولوژی ایجاد کنیم. ضمن اینکه سوییچ  با ایجاد سیستم جدیدی برای قیمت‌دهی، امکان ارائه پیشنهاد قیمت ازسوی خریداررا نیز به‌صورت آنلاین فراهم کرده و این امکان را به خریدار و فروشنده می‌دهد تا بتوانند قیمت خودرو را کاملا به صورت آنلاین به قیمت واقعی بازار که متاثر از نظام عرضه و تقاضاست؛ خریداری یا به فروش برسانند.

 

بنابراین گزارش، اپلیکیشن هوشمند سویچ (به آدرس www.switch.ir ) با سرمایه‌گذاری و حمایت پارسا موتور سامان، از سال 1397 فعالیت خود را آغاز و به منظور ارائه خدمات به همه فروشندگان و خریداران خودرو که فرصت کافی یا تخصص لازم برای طی کردن فرآیند پر پیچ و خم فروش یا خرید خودرو کارکرده و یا حتی نو را ندارند؛ طراحی شده و در سریع‌ترین زمان امکان فروختن و خریدن خودروی مورد نظر کاربران را با بهره‌گیری از کارشناسان خبره خود فراهم خواهد کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب