امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39926 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضورمعاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری؛

مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس 2019 برگزار شد/ پیشرفت در گروی حمایت از نوآوری جوان ها است/ نمایشگاه اینوتکس 2019 با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف و با مشارکت 400 شرکت و استارتاپ در حال برگزاری است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری درمراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس 2019 گفت: همه باید تلاش کنیم تا با آسیب های اقتصاد خام فروشی و نفتی مبارزه کنیم ، بخش سنتی جامعه و صنعت، به این باور رسیده است که پیشرفتش در گروی حمایت از نوآوری جوان ها است.
مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس 2019 برگزار شد/ پیشرفت در گروی حمایت از نوآوری جوان ها است/ نمایشگاه اینوتکس 2019 با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف و با مشارکت 400 شرکت و استارتاپ در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2019) بعدازظهر امروز یکشنبه 19 خردادماه 1398 با حضور«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ،«اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر هشتمین نمایشگاه اینوتکس ،«بهمن حسین زاده» سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار ودراین مراسم «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اظهارداشت: نمایشگاه‌های این چنینی بازتاب توانمندی‌های فعالان زیست‌بوم استارتاپی ایران به جهان است.

وی تصریح کرد: سرمایه ارزشمندی که باعث شد این زیست بوم استارتاپی رونق بگیرد، هم‌دلی و همراهی آنان است؛ آنچه که این محیط را برای کار خلاقانه و شکوفا شدن نوآوری‌ها هموار می‌سازد اتحاد و یکدلی ساکنان این زیست بوم از یک سو و همراهی تمامی بخش های جامعه با این محیط از سوی دیگر است. این مولفه، ارزشمندترین دارایی یک جامعه خواهان حرکت به سوی نوآوری است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری  عنوان داشت: رونق اقتصاد و به حرکت در آوردن موتور پیشرفت، امروز در قالب هزاران شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به نمایش درآمده و دارایی فیزیکی و مالی به تنهایی موجب تصاحب فناوری و پیشرفت نمی شود و جامعه دانش بنیان به خوبی می‌داند که پول عامل توفیق در این زیست بوم نیست؛ بلکه بهره گیری از نوآوری و چگونگی استفاده از این سرمایه، جامعه را به سوی  رشد اقتصادی دانش‌بنیان و خلاق، رهنمون می‌کند.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های جدی صورت گرفته در زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، ایران رشدی بیش از 50 پله‌ای را در شاخص‌های جهانی نوآوری(GII) تجربه کرده و ما از نیروی انسانی فوق العاده، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری  مناسب بهره می بریم و به نوآوری جوان‌هایمان اعتماد داریم و معتقدیم این موضوع  باید به دیگر بخش‌ها هم تسری پیدا کند.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، بیش از 70 شتابدهنده و سرمایه گذاران خطرپذیر را بخشی از داشته‌های ارزنده کارآفرینان دانش بنیان و استارتاپی برشمرد و گفت: اکنون علاوه بر دانشگاه‌ها، بخش خصوصی نیز پای به این میدان گذاشته است. در سفرهای استانی شاهدیم که دانشگاه ها همه به این سو جهت‌گیری کرده‌اند و با ایجاد مراکز رشد نوآوری راه را برای تربیت جوانانشان و هدایت در مسیر نوآوری رهنمون می کنند.

وی درپایان سخنان خود گفت: همه باید تلاش کنیم تا با آسیب های اقتصاد خام فروشی و نفتی مبارزه کنیم ، بخش سنتی جامعه و صنعت، به این باور رسیده است که پیشرفتش در گروی حمایت از نوآوری جوان ها است. این بخش، راهی جز این ندارد که روی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها سرمایه گذاری کند. ساکنان زیست بوم کارآفرینی و نوآوری نیز باید محکم ایستادگی کنند و با تلاش خود باعث شکوفایی شوند.

 

قنبرپور: نمایشگاه اینوتکس 2019 با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف و با مشارکت 400 شرکت و استارتاپ در حال برگزاری است  

اکبرقنبرپورمعاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر هشتمین نمایشگاه اینوتکس 2019 نیز در این مراسم اظهارداشت: دوره اول این نمایشگاه سال 84 برگزار شد که مختص کشورها و شرکت های خلاق خارجی بود.

دبیر هشتمین نمایشگاه اینوتکس 2019 ابرازداشت: از سال 2017 شرکت های کوچک ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور یافتند و مخترعان و ایده پردازان جوان نیز به این نمایشگاه راه یافتند. سال 2018 نمایشگاه اینوتکس به یک رویداد بزرگ نوآوری و فناوری در کشور تبدیل شد و رویدادهای ترویجی نیز ذیل آن برگزار می شود.

وی افزود: نمایشگاه اینوتکس 2019 با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف در حال برگزاری است و حدود 400 شرکت، استارتاپ و غیره در آن مشارکت کرده اند.

قنبرپورادامه داد: علاوه‌بر حضور ۱۴ مجموعه سرمایه‌گذار، بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار نیز در کافه سرمایه اینوتکس شرکت می‌کنند و طی چهار روز با شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها جلساتی برگزار می‌کنند و بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۴ مخترع مستقل، ۱۵ بروکر فناوری، ۱۲ پارک علم و فناوری و مرکز رشد و پنج رسانه استارتاپی نیز در نمایشگاه اینوتکس حضور دارند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۴۰ مشاور و منتور اکوسیستم فناوری و نوآوری در اینوتکس ۲۰۱۹ حضور دارند و در پاویون منتورشیپ جلسات نیم‌ساعته‌ای با کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها برگزار می‌کنند که این جلسات رایگان است همچنین ۴۰۰ جلسه B۲B ‌میان بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری برگزارمی شود. همچنین چهار رویداد در حوزه خودرو، فولاد، بیمه و آتش‌نشانی  در نمایشگاه برگزار و صنایع نیازهای خود را به کارآفرینان و فناوران منتقل می‌کنند تا آنها راه‌حلی مناسبی برای آن پیدا کرده و قرارداد همکاری منعقد کنند.

وی درپایان سخنان خود گفت: فینال رویداد استارتاپی که در ۶ شهر کرمانشاه، رشت، بندرعباس، یزد، تهران و بیرجند برگزار شده بود نیز روز چهارشنبه با حضور ۱۳ استارتاپ فینالیست در نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود.

 

حسین زاده:  پیشرفت کشور در گروی حمایت از نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها است

بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم، به حمایت از حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف اشاره و اظهارداشت: بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد، سهم قابل توجهی از نمایشگاه به میزبانی از رویدادهای حوزه علم، فناوری و نوآوری اختصاص یافته است.

وی افزود: قصد داریم دراین نمایشگاه فضای بیش‌تری را در اختیار نوآوری جوانان خلاق و استارتاپی قرار دهیم و با برگزاری سالانه 90 رویداد نمایشگاهی، به‌طور متوسط حداقل یک سالن به استارتاپ ها اختصاص پیدا می‌کند و سالن‌های متعلق به استارتاپ‌ها، مورد استقبال مسئولانی که از نمایشگاه‌ها بازدید می کنند قرار گرفته است و این موضوع نشان می‌دهد مسئولان کشور به خوبی دریافته‌اند که پیشرفت کشور در گروی حمایت از نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها است.

 

بنابراین گزارش، در نمایشگاه اینوتکس امسال که به همت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار می‌شود، 400 جلسه کسب و کار، پانل های تخصصی آموزشی با حضور بیش از 200 استارتاپ و 100 شرکت دانش‌بنیان برگزار می‌شود. همچنین  نمایندگان بیش از 61 کشور عضو مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) حضور خواهند داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب