امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3987 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب خبرداد؛

شناسایی 34 هزار تخلف ساختمانی در روستاها/ عملیات بهسازی محیط در 13 هزار و 500 روستا / ارسال 1215 خلاصه مقاله به همایش ملی توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی

محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شناسایی 34 هزار تخلف ساختمانی در روستاها از سوی بنیاد مسکن خبر داد و گفت: این تخلفات در کمیسیون ماده 99 بررسی شده است.
شناسایی 34 هزار تخلف ساختمانی در روستاها/ عملیات بهسازی محیط در 13 هزار و 500 روستا / ارسال 1215 خلاصه مقاله به همایش ملی توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری اولین همایش ملی توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی صبح امروز با حضور «محمد رضا شاملو» معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

دراین نشست خبری«محمد رضا شاملو» معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 60 هزار روستا در پهنه سرزمینی ایران پراکنده شده که حدود 21 میلیون نفر یعنی 30 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و این مسئله خود دارای مزایا و معایبی است؛ مزیت از این جهت که هر کدام از روستاها نقش مهمی در تامین امنیت کشور دارند و مشکل نیز از این منظر که خدمات رسانی به روستاها با موانعی روبرو بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل سکونت در شهر ها بوجود آمده و بخشی از جامعه شهری به زندگی در روستا ها روی آورده اند که در میان دو مسئله مهم امنیت و بهداشت در روستاها مد نظر قرار می‌گیرد و طی توافق صورت گرفته باید مسئله بهداشت و امنیت مد نظر قرار گیرد و برنامه ریزی هایی برای آن صورت گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون برای بیش از 33 هزار و 100 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است که در مجموع 82 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار را شامل می شود و در 13 هزار و 500 روستا عملیات بهسازی محیط روستا اجرا شده است که برنامه ریزی این است تا پایان برنامه پنجم تمام روستاهای بالای 20 خانوار را تحت پوشش قرار دهیم تا تمام ساخت و سازها زیر نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مناطقی به دلیل تعلل مسئولان محلی تخلفات ساختمانی اتفاق افتاده است، ابرازداشت: 34 هزار تخلف ساختمانی در روستاها در چهار سال گذشته اتفاق افتاده که تعدادی از این تخلفات با اعلام ما در کمیسیون ماده 99 مطرح شده و دستور به قلع بنا یا جریمه صادر شده است.

شاملودرخصوص همایش ملی توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی گفت: برای این همایش 1215 خلاصه مقاله فرستاده شده است که ازاین تعداد 480 مقاله پذیرفته شده که 26 مورد آن برای ارائه در همایش انتخاب شده است و نباید بافت معماری و فرهنگ روستاها را به هم بزنیم و‌ باید در جهت حفظ تعالی و معمای بومی روستاها قدم برداریم.

وی افزود:‌ در برنامه ریزی‌ها به صورت جدی ضعف‌های روستایی مورد توجه قرار نگرفته و در برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز بیشتر به معقوله روستاها پرداخته شده اما با این وجود مسائل روستاها تحت تاثیر مشکلات شهرها قرار گرفته است و برای اولین بار در کشور یک بسته جامع و کامل آماده شده که به مشکلات روستایی پرداخته شود و ما سعی کردیم، پرداختن به مسائل کلی را در برنامه ریزی‌هایمان کنار گذاشته‌ایم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب با بیان این‌که باید مشکلات شهری و مهاجرت‌های ناخواسته و رشد حاشیه نشینی اتفاق افتاده تصریح کرد:‌ این اتفاقات ناشی از بی توجهی‌ها بوده که باید مسائل شهری و روستایی در کنار هم قرار گیرند و بررسی شوند.

وی تاکید کرد : بافت معماری و فرهنگ روستاها را باید حفاظت کنیم و برای حفظ تعالی و معمای بومی روستاها برنامه ریزی شود و یک بسته جامع و کامل آماده شده است که به مشکلات روستایی می پردازد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب