امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39772 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

راهکارهایی برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما

خبرایران: در بین انواع مختلف روش‌های سفر، سفر هوایی ممکن است کمی پیچیده‌تر به نظر برسد و این پیچیدگی بعضاً از پیچیدگی‌های خرید بلیط هواپیما نشأت می‌گیرد.
راهکارهایی برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام مستر بلیط، درگذشته اکثر افراد با یک آژانس هواپیمایی تماس گرفته و در مورد قیمت بلیط هواپیما به مقصدشان سوال می‌کردند و غالباً از همان آژانس هم بلیط مورد نظرشان را خریداری می‌کردند؛ اما در طی سالیان اخیر و رشد استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین، روش سنتی تهیه‌ی بلیط تا حدی کمرنگ‌تر شده است.

احتمالاً همه‌ی ما تابه‌حال تجربه‌هایی خسته‌کننده و تکراری برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به هر مقصدی داشته‌ایم. در این مطلب از مستر بلیط به راهکارهایی می‌پردازیم که هنگام رزرو پرواز بعدیتان نه تنها به شما کمک می‌کنند تا در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنید، بلکه بتوانید پروازهایی مقرون‌به‌صرفه بیابید.

قبل از آن که به سراغ روش‌های خرید بلیت‌های ارزان بپردازیم ابتدا لازم است در مورد انواع پروازها کمی صحبت کنیم. پروازها به‌طورکلی به دو دسته‌ی پروازهای زمان‌بندی‌شده (Scheduled Flights) که به پروازهای سیستمی نیز معروف هستند و پروازهای چارتری (Chartered Flights) تقسیم می‌شوند.

نباید فراموش کرد که اگر مسافری بلیط پروازی چارتر را بخرد به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند ساعت و یا تاریخ آن‌را عوض کند. همین‌طور در اکثر موارد در صورت انصراف مسافر از پرواز امکان استرداد وجه نیز وجود ندارد.

از دیگر تفاوت‌های پروازهای چارتری و سیستمی نرخ آن‌هاست. به‌طورکلی می‌توان گفت بر اساس فاکتور زمان، نرخ پروازهای چارتری متغیر است. در زمان‌های شلوغ و پرتقاضا غالباً نرخ این دو نوع پرواز تفاوت چشمگیری ندارد، این در حالی است که در فصول خلوت‌تر این پروازهای چارتری هستند که ارزان‌تر از پروازهای سیستمی ارائه می‌شوند.

نرخ بلیط هواپیما

عوامل زیادی در نرخ‌گذاری بلیط هواپیما تأثیرگذار هستند. اولین و مهم‌ترین نکته کلاس پروازی است. به‌غیراز کلاس پروازی عوامل دیگری نیز در این نرخ‌گذاری سهیم هستند که در ادامه با آن‌ها به‌طور مختصر آشنا خواهیم شد.

مسافت

بدیهی است که نرخ بلیط هواپیما بافاصله‌ی بین مبدأ و مقصد رابطه‌ی مستقیم دارد؛ یعنی هر چقدر مسافت پروازی بیشتر باشد نرخ بلیط بیشتر است.

میزان تقاضا

معمولاً قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات و زمان‌هایی که پرتردد محسوب شود، افزایش می‌یابد.

زمان خرید

اساساً گران‌ترین نرخ‌های پرواز مربوط به نزدیک‌ترین زمان به پرواز می‌شوند؛ بنابراین زمان خرید بلیط هواپیما تا حد بسیار زیادی بر قیمت آن مؤثر است.

در نهایت می‌توان گفت عوامل دیگری نظیر قیمت سوخت و میزان رقابت بین ایرلاین‌ها نیز بر قیمت بلیط هواپیما مؤثر هستند. البته باید گفت با در نظر گرفتن مواردی می‌توانید هزینه‌هایتان را تا حدود زیادی کاهش دهید. در ادامه با مهم‌ترین این موارد آشنا می‌شویم.

پرواز در زمان کم تقاضا ارزان‌تر است

معمولاً ارزان‌ترین خریدها مربوط به خلوت‌ترین زمان‌ها است. روزهایی که افراد کمتری سفر می‌کنند و یا معمولاً در اواسط هفته، نرخ بلیط هواپیما نسبت به سایر ایام کمتر است. همین‌طور ساعات ابتدایی روز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای یافتن بلیط ارزان‌قیمت باشد.

پروازهای غیرمستقیم (Indirect Flight) را مدنظر قرار دهید

پروازهای غیرمستقیم غالباً طرفداران کمتری دارند و به همین دلیل گاهی ارزان‌قیمت‌تر بوده و طبعاً گزینه‌ی مناسبی برای سفر محسوب می‌شوند.

به زمان خرید بلیط دقت کنید!

همان‌طور که ذکر شد یکی از مهم‌ترین مواردی که بر قیمت بلیط هواپیما مؤثر است زمان خرید شماست؛ بنابراین سعی کنید بلیط خود را حداقل دو هفته قبل از پرواز تهیه کنید، چرا که خریدهای با فاصله از زمان پرواز معمولاً از قیمت مناسبی برخوردارند.

بلیت‌های یک‌طرفه (one-way) را مدنظر داشته باشید

نباید فراموش کنید برخی اوقات شرکت‌های هواپیمایی و یا چارترکننده‌ها برای بلیت‌های یک‌طرفه نرخ مناسب‌تری را ارائه می‌دهند. به‌طور مثال ممکن است بلیط هواپیما مشهد به شما با نرخی کمتر از یکصد هزار تومان ارائه شود، درصورتی که اگر همین مقصد پروازی را به‌صورت رفت‌وبرگشت از مبدأ خود جستجو کنید مبلغ بلیط شما به بیش از ۴۰۰ هزار تومان نیز برسد.

به دنبال شرکت‌های هواپیمایی مشهور نباشید!

پر واضح است که ایرلاین‌های معروف بلیت‌های خود را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند. اگر می‌خواهید بلیطی ارزان‌قیمت تهیه کنید بهتر است فکر ایرلاین‌های لوکس و معروف را از سر خود بیرون کنید.

بلیت‌های لحظه آخری گزینه‌های جالبی هستند

علیرغم اینکه گفته شد خرید بلیط زودتر از موعد می‌تواند هزینه‌ی کمتری را شامل شود، اما گزینه‌ای به نام بلیط لحظه آخری را فراموش نکنید. بلیت‌های لحظه آخری که چارتر هستند و غالباً به دلیل پر نشدن صندلی‌های هواپیما به مسافر پیشنهاد می‌شوند، از قیمت بسیار پایینی برخوردارند.

تخفیف‌ها را زیر نظر داشته باشید.

آژانس‌های مسافرتی و وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما برخی مواقع تخفیفات ویژه‌ای ارائه می‌کنند که با عضویت در کانال‌ها و یا خبرنامه‌های آن‌ها می‌توانید از این تخفیفات مطلع شوید. مستر بلیط سامانه‌ای مطمئن و خوش‌نام در زمینه‌ی فروش بلیط است که غالباً قیمت‌های قابل‌رقابتی را برای اعضای خود در نظر گرفته و ارائه می‌کند. به‌غیراز تمامی گزینه‌های ذکرشده در جهت خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از ایرلاین‌های مختلف بررسی کنید.

- قبل از اقدام به خرید (درصورتی‌که زمان دارید) چند روز به‌صورت پیوسته قیمت‌ها را چک کنید.

به خاطر داشته باشید در اکثر موارد خریدهای آنلاین بلیط هواپیما (البته در صورت انتخاب وب‌سایت معتبر) گزینه‌ی سریع‌تر و معقول‌تری به نظر می‌رسد. با انتخاب این نوع از خرید علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، قادر به مقایسه‌ی قیمت‌ها و انتخاب مناسب‌ترین قیمت خواهید بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب