امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3950 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

پرونده استفاده از بنزین پتروشیمی از نوع پیرولیز در کشور تمام شده/دریاچه ارومیه در یک بازه زمانی 10 ساله به شرایط اولیه خود باز خواهد گشت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از نهایی شدن برنامه اقدام ملی برای نجات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: براساس این برنامه، دریاچه ارومیه در یک بازه زمانی 10 ساله به شرایط اولیه خود باز خواهد گشت.
پرونده استفاده از بنزین پتروشیمی از نوع پیرولیز در کشور تمام شده/دریاچه ارومیه در یک بازه زمانی 10 ساله به شرایط اولیه خود باز خواهد گشت
به گزارش خبر ایران، معصومه ابتکار عصر امروز در نشستی خبری در بوشهر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر استفاده از بنزین پیرولیز در زمان تصدی ایشان بر سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در همان زمان هم در این مورد اخطارهایی می‌دادیم و حتی وزارت نفت اقدام بسیار خوبی انجام داد و آن هم حذف سرب از بنزین بود.  بعید می‌دانم در آن سال‌ها از این بنزین استفاده می‌شده اما تاکید می‌کنم پرونده استفاده از بنزین پتروشیمی از نوع پیرولیز در کشور تمام شده ‌و اگر مدرکی هم هست منتشر کنید.

معاون رئیس جمهور در ارتباط با سرطان‌زا بودن و یا نبودن این نوع بنزین اضافه کرد: بر اساس قانون مرجع تشخیص آلودگی  هوا  و انطباق سوخت با استانداردها با سازمان حفاظت محیط زیست است‌.

وی بیان کرد: در این مورد نیز از سال 88 کیفیت بنزین عرضه شده در کشور دچار افت کیفی شده و شرایطی خارج از استاندارد ایجاد کرده بود در آن زمان نیز سکوت خبری در دولت بود اما شهرداری، شورای شهر و دانشگاه نسبت به این موضوع هشدار دادند.

ابتکار تاکید کرد: اکنون نیز با توجه به مشکلاتی که این نوع بنزین دارد دستور توقف تولید بنزین پتروشیمی به وزارت نفت دادیم که مورد موافقت قرار گرفت و این اقدام دستاورد بزرگی برای دولت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت بر این تصمیم خود مصمم است و کاملا یک پارچه عمل می‌کند.

نهایی شدن اقدام ملی برای نجات دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از نهایی شدن برنامه اقدام ملی برای نجات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه، دریاچه ارومیه در یک بازه زمانی 10 ساله به شرایط اولیه خود باز خواهد گشت.

ابتکار گفت: گام‌های اجرایی را برای نجات دریاچه ارومیه شروع کردیم و احیای تالاب‌های اطراف دریاچه ارومیه بخشی از این اقدام است.

وی گفت: در این برنامه بر توقف کامل هرگونه سدسازی در اطراف دریاچه ارومیه تاکید شده و انجام ارزیابی زیست محیطی و بازنگری فعالیت‌های انجام شده به ویژه جاده میان گذر دریاچه ارومیه نیز در دستور کار است‌.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب