امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39425 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز عصر گوشی‎های هوشمند در مقام برترین دستگاه بازی؛

نگاهی به قابلیت‌های گلکسی S10 برای بازی

خبرایران: دنیای سرگرمی در همه عرصه‎ها از فیلم تا بازی به سمت استفاده از واقعیت مجازی و خلق دنیاهای فراگیر می‏رود. سازندگان گجت‌ها هم باید با این روند همگام شده و تقاضاهای مرتبط را برآورده کنند. حالا با عرضه نسل جدید گوشی‎های هوشمندی که مجهز به انواع فناوری‎های پیشرفته در حوزه بازی هستند، دیگر کنسول‎های بازی به وسیله‎ای اضافی تبدیل خواهند شد.
نگاهی به قابلیت‌های گلکسی S10 برای بازی

در راستای همین تغییرات در نوع وسیله بازی، این دستگاههای موبایل با فناوریهای آینده و قابلیتهای هوشمند، مانند گوشی گلکسی S10 سامسونگ هستند که سمت و سوی بازی‏های کاربران را تعیین کرده و امکاناتی بیسابقه را در اختیارشان قرار میدهند. در واقع بازیهایی که روی دستگاههای همراه و گوشیهای هوشمند انجام میشود در حال حاضر بیش از نیمی (۵۴%) از کل دنیای بازی را تشکیل داده و پیش بینی می‏شود تا سال ۲۰۲۱ به ۵۹% نیز برسد.     

در مقایسه با کارهای دیگر مانند استریم ویدیو یا مرور اینترنت که معمولا با گوشی انجام میدهیم، بازی کردن خصوصیاتی کاملا متفاوت مثل نیاز به ارتباط زنده و اجرای روان و بدون اختلال بازی دارد. مخصوصا در بازیهایی که شما با افراد دیگری رقابت می‏کنید، اختلال حتی در عرض یک ثانیه هم میتواند شما را از دور رقابت حذف کند. برای همین بسیار مهم است که پردازنده گوشی بتواند بازی‌های با گرافیک بالا را بدون کوچک‏ترین کندی یا کاهش عدد FPS (تعداد فریمهای نمایش داده شده در هر ثانیه) اجرا کند.

گوشی گلکسی S10+ سامسونگ با داشتن ۱۲ گیگابایت رم و پردازندهای پرقدرت، حتی در سنگینترین بازیها نیز کوچکترین کاهشی در FPS ایجاد نکرده و در بازیهای ماشینی نیز وقتی به حالت آینه عقب میروید هیچ اختلالی در اجرای برنامه ایجاد نمی‏شود. نرخ بالای FPS در گلکسی S10+ باعث می‏شود تصاویر با جزییات کامل نمایش داده شده و حتی در چرخش‏های 360 درجه یا نمایش تصاویر با دورکند هم هیچ خللی در کیفیت آن ایجاد نمی‏شود.

با تلفیقی از بازی های کلاسیک مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild،  Super Mario Odyssey و  Mario Kart 8و بازی‌های بی‌شمار با سازنده‌هایی جدید و مستقل(Indie games)، که هر روزه به پلتفرم بازی‌های دیجیتال افزوده می‌شوند، ابر بازی‌های دیجیتال مرتباً در حال بزرگ شدن است و در نتیجه تقاضا برای گوشیهای هوشمندی بیشتر می‏شود که بتوانند کمترین زمان بافر و بیشترین زمان بازی را در اختیار شما قرار داده ودر عین حال تجربه شما از بازی را به سطحی جدید برسانند.

گوشی گلکسی S10+ سامسونگ مجهز به یک تنظیم کننده عملکرد هوشمند (Smart Performance Adjuster) است که با استفاده از هوش مصنوعی الگوهای اجرای بازی را تحلیل کرده و در نتیجه بازی روانتر اجرا می‏شود. چه در حال بازی ماشین و حرکت در جاده یا در حال دویدن در مسیرهای عادی بازی باشید، این قابلیت عملکرد GPU و CPU را بصورت مداوم تنظیم و پایدار کرده و در نتیجه مانع از کندی در اجرای بازی می‏شود.

عملکرد پایدار این گوشی هوشمند به خوبی نشان می دهد که با ظرافت برای اجرای بهترین بازیهای موبایلی طراحی شده است. نسخه‌های گلکسی S10 اولین گوشی‏های هوشمند اندرویدی هستند که از بازیهای 64 بیتی پشتیبانی می‏کنند. این به معنی مصرف بهتر باتری و کنترل بهینه دمای داخلی دستگاه در زمان اجرای بازیهای سنگینی مانند Asphalt 9 یا Fortnite و دیگر بازی‌های محبوب 64 بیتی است.

منطقه MENA شامل خاورمیانه و شمال آفریقا یکی از بالاترین نرخ‌های رشد بازی و البته یکی از بالاترین نرخهای نفوذ گوشی هوشمند را در جهان دارد. در مجموع ۳۸۱ میلیون کاربر منحصربه‌فرد موبایل در این منطقه وجود دارد که ۶۴% جمعیت آن را شامل می‏شود. این یعنی منطقه منا می‏تواند بازاری بسیار جذاب برای شرکتهایی باشد که روی خلق اکوسیستمی برای بازیهای موبایلی کار می‏کنند.

گوشی‎‎های هوشمند گلکسی سامسونگ اولین دستگاه‏های همراهی هستند که برای سازگاری با موتور بازی Unity بهینه سازی شده‏اند و به این ترتیب می‏توانند تجربه بازی بسیار جذاب‏تری را در اختیار شما قرار دهند. تقریبا نیمی از بازی‏های موبایلی جدید با موتور بازی Unity ساخته می‏شوند.

قابلیت جدید Adaptive Performance در موتور بازی Unity باعث میشود وقتی بازی‏های سنگین را روی گلکسی S10 اجرا می‏کنید، میزان مصرف باتری بسیار بهینه شده و اجرای بازی هم کاملا روان و سریع باشد و مهم‏تر اینکه نگران داغ شدن گوشی خودتان هم نباشید.

رشد صنعت بازیهای موبایلی باعث افزایش تقاضا برای گوشیهایی با خصوصیاتی مانند کیفیت بهتر در صدا و تصویر شده است. نمایشگر 6.4 اینچی Infinity-O روی گلکسی S10+ رنگ‏ها را کاملا جذاب و طبیعی نمایش داده و به همه ابعاد تصویر از درب صندوق ابرماشین داخلی بازی تا جزییات صحنه بازی، عمق و طبیعی بودن را اضافه می‏کند. این نمایشگر همچنین دارای قابلیت پیشگیری از خستگی چشم است که آن را برای بازی در مدتهای طولانی ایده‏آل میکند.

فناوری Dolby Atmos برای بازی که اولین بار در گلکسی S10 بکار رفته صدایی بسیار غنی تولید میکند. این قابلیت که در منوی Game Tools در دسترس شما قرار دارد، تمامی صداها از موسیقی پس زمینه تا افکت‌های صوتی را بهینه سازی کرده و در مجموع صدایی فراگیر را در بازی به گوش شما می‏رساند.

اغلب بازیهای جدید دارای بخش‏های آنلاین هستند که گزینههایی جدید را در هر نوع بازی از مسابقه ماشین سواری تا جدالهای متفاوت در اختیار شما قرار می‏دهند. سامسونگ برای آنکه کاربران کنترل کامل همه این گزینهها را در اختیار داشته باشند قابلیتی به اسم Game Launcher را ایجاد کرده است که امکان بهترین استفاده از قابلیتهای هر بازی را به شما می‏دهد.

از کاربردی‏ترین گزینههای داخل Game Launcher می‏توان به امکان غیرفعال کردن تماس و نوتیفیکیشن‏ها در هنگام بازی، اشتراک ساده اسکرین شات از داخل بازی، ضبط بازی، قفل کردن دکمه‏های جستجو و فعال سازی Dolby Atmos برای حالت بازی در گلکسی S10+ اشاره کرد. این بخش همچنین قسمتی هم برای معرفی بازیهای جدید متناسب با الگوی بازیهای کاربر دارد.

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الكترونيكس الهام‌بخش دنیا است و آينده را با ايده‌های نو و فناوري‌هاي خلاقانه و کاربردی اش شكل مي‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب