امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39410 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آزاد سازی هفت هکتار از حریم منطقه 5

خبرایران: هفت هکتار از اراضی باغات پیرامون روستای سولقان در حریم منطقه 5 با مشارکت اداره حریم شهرداری منطقه ، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و نیروهای امداد پلیس امنیت عمومی ناجا آزاد سازی شد.
آزاد سازی هفت هکتار از حریم منطقه 5

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، تعدادی از باغداران متخلف که بدون اخذ مجوز قانونی از جهاد کشاورزی و کمیته فنی حریم اقدام به تفکیک، دیوار کشی و احداث اتاقک در باغات حوالی روستای سولقان کرده بودند توسط اداره حریم شهرداری منطقه و همکاری جهاد کشاورزی شناسایی شدند و با اخذ دستور قضایی، سازه های آنها تخریب شد.
شهین شفیعی معاون شهرسازی و معماری منطقه در تشریح و تفکیک مسئولیت سازمان ها در حریم منطقه گفت: مطابق قانون توزیع عادلانه آب، اگر بنایی در بستر رودخانه ساخته شود متولی امر، اداره آب منطقه ای است و هرگونه ساخت و ساز در باغات باید با مجوز کمیسیون تبصره یک اداره امور اراضی جهاد کشاورزی انجام شود.
وی افزود: متولی اصلی باغداری جهاد کشاورزی است که مسئولیت ساخت و ساز و تغییر کاربری در باغات با اداره جهاد کشاورزی را برعهده دارد.
شفیعی اظهارداشت: اداره منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و امور آب منطقه نیز در جایگاه نظارتی در کنار این ارگان ها در امر جلوگیری از ساخت وساز فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه هر ساخت و سازی در حریم راه ها با رعایت نکردن فاصله قانونی از وسط جاده، به اداره راه و شهرسازی شهرستان تهران بر می گردد خاطرنشان کرد: پیگیری های قانونی باید از این ارگان دنبال شود و هر نوع تصرف در اراضی و منابع طبیعی نیز بر عهده اداره منابع طبیعی شهرستان تهران است.
وی در تبیین وظایف اداره حریم منطقه نیز اظهارداشت: اداره حریم منطقه با استناد به تبصره ذیل ماده دوم قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، متولی کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم و خارج از روستاهای دارای طرح هادی (حوزه داخلی استحفاظی دهیاری و بخشداری) است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب