امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39105 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جدیدترین روشهای طراحی سایت را بشناسید

خبرایران: این روزها هر کسب و کاری لازم است که در دنیای اینترنت شناخته شود. متاسفانه بسیاری از مدیران بر این باورند که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند کسب و کار خود را به مردم معرفی کنند؛ اما باید گفت شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام به تنهایی نمی‌توانند کسب و کار را به مردم معرفی کنند.
جدیدترین روشهای طراحی سایت را بشناسید

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام وب‌سایت دارکوب، همانطور که می‌دانید تلگرام در سال گذشته فیلتر شد بسیاری از افراد که در آن فعالیت می‌کردند مجبور شدند محیط فعالیت خود را تغییر بدهند. اینستاگرام نیز در آینده‌ای نزدیک دچار فیلترینگ می‌شود و آن دسته از افرادی که در این شبکه فعالیت می‌کنند مجبور هستند برای ادامه فعالیت مجازی خود به فکر چاره باشند.

اما آن دسته از کسب و کارها که دارای وب‌سایت هستند هیچگاه نگران فیلتر شدن سایت خود نیستند. وب‌سایت‌ها تحت هر شرایطی بازدیدکنندگان خود را دارند؛ اما نمی‌توان گفت همه وب‌سایت‌ها بازدید کننده دارند. در طراحی سایت برای افزایش مخاطب باید اصولی رعایت شود. علاوه بر اینکه سئو باعث افزایش بازدید سایت می‌شود. رعایت مواردی در طراحی نیز می‌تواند مخاطب سایت را افزایش دهد. یکی از این مواد این است که از متدهای جدید استفاده شود که در ادامه جدیدترین متدها را معرفی می‌کنیم.

طراحی قالب‌های اختصاصی

بسیاری از طراحان، با وردپرس طراحی وب‌ سایت می‌کنند. طراحی با وردپرس کمی آسان می‌باشد. پس می‌توان با استفاده از خلاقیت و نو آوری یک وب‌سایت کاملاً حرفه‌ای طراحی کرد. متأسفانه برخی از وب‌سایت‌ها بر اساس قالب‌های آماده طراحی می‌شوند که این موضوع باعث تکراری شدن وب‌سایت‌ها و افزایش تشابه میان آنها می‌شود. هر چه خلاقیت در طراحی سایت بیشتر باشد بدون شک مخاطب نیز افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از قالب‌های آماده استفاده نکنید.

طراحی سایت سه بعدی

تمامی سایت‌هایی که مشاهده می‌کنید دو بعدی می‌باشند. این نوع طراحی یک طراحی ساده اما عامه پسند است. برای آن که بتوانید بین رقبای خود متفاوت باشید می‌توانید طراحی سایت سه بعدی داشته باشید. این نوع طراحی کردن سایت در میان سایت‌های موجود کمتر به چشم می‌خورد. این نوع طراحی برای وب‌سایت‌های تک صفحه‌ای یا One Page مناسب است. همچنین سایت‌های فروشگاهی نیز می‌توانند طراحی سه بعدی داشته باشند.

طراحی ریسپانسیو

درصد استفاده از تلفن همراه این روزها بیشتر از کامپیوترهای رومیزی شده است. بسیاری از افراد کارهای خود را با استفاده از تلفن‌های همراه انجام می‌دهند. از این رو طراحی ریسپانسیو باید یکی از الزامات در طراحی سایت شما باشد. طراحی ریسپانسیو بدین معناست که صفحات سایت در تلفن‌های همراه به خوبی دیده شود و ترتیب آن بهم خورده نباشد.

استفاده از تکنولوژی AMP

از آنجایی که اغلب افراد وب‌سایت‌ها را در تلفن همراه خود مشاهده می‌کنند لازم است که سرعت وب‌سایت در تلفن همراه نیز افزایش یابد. یکی از مهمترین راه‌ها در این راستا استفاده از استاندارد AMP: Accelerated Mobile Pages می‌باشد. این تکنولوژی توسط گوگل ایجاد و پشتیبانی می‌شود و باعث افزایش سرعت صفحات سایت در موبایل می‌شود.

انیمیشن سازی در طراحی

یکی از جدیدترین متدها در طراحی کردن وب‌سایت استفاده از انیمیشن است. در گذشته از فایل‌های فلش برای این کار استفاده می‌شد که مشکلات زیادی به همراه داشت. به عنوان مثال کاربر باید نرم‌افزاری خاص را برای دیدن فایل فلش دانلود می‌کرد. همچنین سرعت سایت با وجود فایل‌های فلش تا حد قابل توجهی کاهش می‌یافت؛ اما امروزه با استفاده از کدهای HTML و CSS می‌تواند در وب‌سایت انیمیشن سازی کرد. این روش تأثیری بر سرعت سایت نمی‌گذارد و برای بارگذاری نیازی به نرم افزارهای مخصوص نیست.

بررسی و کنترل سرعت وب سایت

این روزها افراد در باز کردن وب‌سایت ها زیاد منتظر نمی‌مانند و حداکثر تا ۷ ثانیه صبر می‌کنند تا وب‌سایت مورد نظرشان بارگذاری شود. در صورتی که باز شدن یک وب سایت بیشتر از این زمان طول بکشد بدون شک کاربر آن سایت را ترک می‌کند. این مشکل بر سئو تأثیر می‌گذارد. عوامل بسیاری بر کاهش سرعت سایت تأثیر می‌گذارند و این موضوع در طراحی مهم است. برای این منظور روش‌های مختلفی ابداع شده است. یکی از این متدها استفاده از کدهای دستوری بجای بارگذاری تصاویر آیکون‌ها می‌باشد. با این روش مدت زمانی که صرف بارگذاری تصاویر مربوط به آیکون‌ها می‌شود به حداقل می‌رسد.

استفاده از محتوای تصویری

بسیاری از مواقع کاربران، متن‌های موجود در سایت‌ها را نمی‌خوانند. یا متن‌های زیاد و طولانی برای آنها کلافه کننده است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جذب مخاطب بیشتر، از اینفوگرافیک‌ها استفاده کنید. اینفوگرافیک‌ها تصاویری حاوی اطلاعات مهم و کلیدی هستند.

اگر متنی می‌نویسید بهتر است نکات کلیدی آن را در یک تصویر جای بدهید تا کاربر در نگاه اول بداند در مورد چه چیزی می‌خواهد مطلب بخواند. همیشه استفاده از تصاویر، مخاطب را به خود جذب می‌کند. به عنوان مثال در وب سایت‌های فروش اجناس مانند سایت درج آگهی رایگان بفروش، همیشه آگهی‌هایی که دارای تصاویر هستند بازدید کننده بیشتری دارند.

به یاد داشته باشید همیشه متدها و شیوه‌های طراحی خود را به روز کنید. با این کار، هم طراحی سایت قدیمی و تکراری نخواهید داشت و هم تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایتتان افزایش می‌یابد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب