امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3909 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جمشید مشایخی؛

صنایع دستی ایران افتخار ما است

بازیگر پیشکسوت سینما معتقد است صنایع دستی بخشی از سرمایه ملی و سبب افتخار ایرانیان است.
صنایع دستی ایران افتخار ما است

به گزارش خبرایران، جمشید مشایخی استاد بازیگری کشورمان در گفت وگو با ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران اظهار کرد: صنایع دستی ما، افتخار ماست.هر هنری که از زیر دست هنرمندان بیرون می آید، گوشه هایی از سرمایه ملی ما ایرانی ها محسوب می شود که گاه ریشه در هزاران سال پیش دارد.

وی افزود: "نباید این ساده اندیشی درباره صنایع دستی مطرح باشد که اینها حاصل چند ساعت یا چند روز کار مستمر یک هنرمند بوده و عقبه و پشتوانه ای برای این هنرها وجود ندارد بلکه باید نگاه متعالی تری به این هنرها شود تا مردم ما در جریان بیشتر این هنرها قرار بگیرند.

این بازیگر پیشکسوت با تاکید بر اینکه مردم باید تاریخچه هر یک از رشته های صنایع دستی را با دقت مورد واکاوی قرار دهند ابراز کرد: هر کدام از این رشته در شرایط دشوار و طی سالیان دراز به وجود آمده اند تا به نسل امروز ما و نسل های بعدی و ما رسیده اند. بنابراین ما باید به چه نحوی برخورد کنیم تا این هنرها، اصالت خود را برای نسل های بعدی، حفظ کنند و از میان نروند.

مشایخی در ادامه بیان کرد: تمام هنرهای دستی ما، هنرهای شناسنامه داری هستند که باید بیش از اینها قدر آنها را دانست.نقش و نگارها و حکاکی ها و ظرافت های چشم نوازی که در این هنرها به کار می رود، گوشه هایی سترگ از تاریخ ماست و ما نباید تا این میزان نسبت به تاریخ مان بی تفاوت باشیم.هم دوستان مسئول در این حوزه و هم مردم باید تلاش کنند تا نسل جوان ما در جریان جزئیات تاریخچه این صنایع دستی قرار بگیرد تا به ایرانی بودن خود ببالد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران از 21 تا 25 خردادماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب