امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3906 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهتاب کرامتی؛

بادیدن صنایع دستی کشورم احساس شعف می کنم

مهتاب کرامتی بازیگر سینما گفت: آثاری که در شاخه های مختلف صنایع دستی ایران تولید می شود هیچگاه غبار کهنگی به خود نمی گیرند.
بادیدن صنایع دستی کشورم احساس شعف می کنم

به گزارش خبرایران از ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران، مهتاب کرامتی بازیگر شناخته شده سینما، درباره اهمیت صنایع دستی در زندگی روزمره خود اظهار کرد: من علاقه بسیار زیادی به انواع هنر، به ویژه صنایع دستی دارم و برای خود کلکسیونی تشکیل داده ام که جای جای منزلم را در بر گرفته است و از این بابت بسیار خوشحالم.

کرامتی همچنین به جنبه دیگری از کارکرد صنایع دستی اشاره کرد و افزود: بارها شده است که تاثیر روانی این آثار زیبا را احساس کرده ام. برخی مواقع به دلایلی غمگین بوده ام و وقتی چشمم به آثار زیبای صنایع دستی در اطراف افتاده است، روحیه گرفته ام و احساس شعف درونی کرده ام.

وی با بیان اینکه بار روانی آثار صنایع دستی بر جان آدمی، بسیار بیشتر از هر مزیت دیگر آن است ابراز کرد: این صنایع به اندازه ای زیباست که هیچ گاه غبار کهنگی به خود نمی گیرند و ذات هنر متعالی را در خود نهفته دارند چرا که هیچ گاه از بین نمی روند و با پیشرفت انواع تکنولوژی در زندگی امروز بشر، باز همان تازگی و طراوت همیشگی خود را دارند.

سفیر حسن نیت و صلح یونیسف در ایران در ادامه بیان کرد: با توجه به اهم فعالیت های یونیسف در سطح بین المللی که زمینه های فرهنگی را نیز شامل می شود تاکنون تلاش های بسیاری شده است تا کالاهای فرهنگی ایران مخصوصا صنایع دستی را به عنوان هدایایی به کودکان در نظر بگیریم. البته تعداد مراسم هایی همچون نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران محدود است اما ما از هر فرصتی در جهت بیشتر شناساندن کالای فرهنگی ایرانی به کودکان جهان و خانواده های آنان استفاده خواهیم کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران از 21 تا 25 خردادماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب