امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39048 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

جشنواره «سیمرغ» فرصتی برای کاهش هزینه های درمان بیماری است

خبرایران: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره سیمرغ اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری بسیار مفیدتر از درمان بیماری است. این جشنواره فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری است.
جشنواره «سیمرغ» فرصتی برای کاهش هزینه های درمان بیماری است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دهمین جشنواره سیمرغ؛ عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره این جشنواره و اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح دانشجویی گفت: هدف از برگزای جشنواره ها اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم است.

وی با بیان اینکه هر چقدر آگاهی مردم در حوزه سلامت افزایش یابد قابل اهمیت است بیان کرد: هر قدر اطلاعات مردم در حوزه سلامت افزایش یابد، هزینه های مردم کاهش و بهره وری افزایش می یابد. با برگزاری چنین جشنواره هایی می خواهیم به مردم پیشگیری را یاد دهیم.

عزیزی با بیان اینکه جشنواره سیمرغ فرصتی مناسب برای یاد دادن پیشگیری در حوزه سلامت به مردم است افزود: نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری بسیار مفیدتر از درمان بیماری  است. هزینه های پیشگیری یک سوم درمان است اما بهره وری آن 11تا30 برابر است. بسیار منطقی است که از طریق جشنواره های دانشجویی اطلاعات علمی و عمومی مردم در حوزه سلامت را افزایش دهیم. در واقع فرهنگ اطلاع رسانی و پیشگیری را اشاعه دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای افزایش اطلاعات مردم در حوزه سلامت نیازی به ساخت انیمشین یا فیلم های کوتاه تخصصی نیست. باید عامیانه باشد تا مردم به راحتی بتوانند پیام اثر هنری را دریافت کنند.

بنابر این گزارش، دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با صدور فراخوانی از کلیه علاقمندان برای حضور در این دوره از جشنواره دعوت کرد. معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تحقق آرمان های نظام کارآمد جمهوری اسلامی ایران و با عنایت بر لزوم گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی و همچنین ترویج فرهنگ سلامت با بهره مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان، کارکنان، اساتید و جامعه پزشکی کشور، اقدام به برگزاری دهمین جشنواره بین المللی سیمرغ کرده است.

این دوره از جشنواه در بخش‌های آزاد (ویژه دانشجویان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و جامعه پزشکی کشور)  بخش فرهنگ سلامت (ویژه دانشجویان دانشگاه های سراسرکشور) و بخش بین الملل( ویژه دانشجویان سراسر جهان) برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب