امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38819 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر بیمه سرمد در استان فارس: برای جبران عقب‌افتادگی، برنامه عملیاتی داشتیم

خبرایران : استان فارس، در ابتدای سال گذشته، عملکرد چندان موفق نداشت و از برنامه‌هایش عقب بود. اما در نیمه دوم سال نه تنها عقب افتادگی‌اش را جبران کرد، بلکه با عملکرد موفق خود را در رتبه‌بندی شعب بیمه سرمد بالا کشید. به گفته علی‌نژاد مدیر شعبه این استان، این موفقیت بزرگ با اجرای یک برنامه عملیاتی و همت و همراهی همکاران شعبه و شبکه فروش محقق شده است، تا جایی که تا پایان سال برنامه مورد نظر هیات مدیره به ثمر نشسته است.
مدیر بیمه سرمد در استان فارس: برای جبران عقب‌افتادگی، برنامه عملیاتی داشتیم

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بیمه سرمد؛ علیرضا علی‌نژاد، مدیر شعبه استان فارس در گفتگو با فصلنامه بیمه سرمد گفت: چند ماه ابتدایی سال جدید در کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و خدماتی رکورد ناشی از تعطیلات رسمی و بیماری کرونا حاکم بود و استان فارس نیز از این شرایط مستثنی نبوده است. در همین راستا شاهد بودیم که فعالیت جذب پورتفوی در شرکت‌های بیمه‌ای و حتی اخذ حق بیمه‌های معوق دچار وقفه زمانی شد.

براساس گفته علی‌نژاد، بیمه سرمد استان فارس برای جبران این عقب ماندگی پرتفوی، در ابتدا به برگزاری جلسات داخلی آسیب شناسی اقدام کرد و آمار هر کدام از نمایندگان مرکز استان و شهرستان‌ها را مورد بررسی ،نظارت و پالایش قرار داد. در گام بعدی برای هر کدام از نمایندگان بر حسب ترکیب پرتفوی و شرایط محیطی راه کارهایی ارائه و در مورد آن نظر خواهی شد، در نهایت جمع بندی لازم انجام و به عنوان برنامه عملیاتی به هر یک از نمایندگان استان ابلاغ شد. سرانجام با همت همکاران شعبه و شبکه فروش موفقیت چشم گیری در زمینه ارتقاء پرتفوی، شناسایی بازار هدف، کنترل ضریب خسارت و اتکاء بر مدیریت ریسک به دست آمد.

او در پاسخ به این سئوال که «نیمه دوم سال شیوع کرونا بیشتر بود و شاهد پیک شیوع آن بودیم. چه طور نمایندگان و شبکه فروش استان های هدایت کردید که به جایگاه مناسب رسیدید؟»، توضیح داد: در نیمه دوم سال 1399 با گذشت حدود 8 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور برخی از کسب و کارها از جمله صنعت بیمه ،خود را با شرایط جدید وفق نداده بودند، از آنجا که ارائه خدمات بیمه‌ای بطور کامل نیاز به حضور فیزیکی در سطح جامعه ندارد با رهنمون و آموزش نمایندگان مقرر شد که از رو ش های نوین بازاریابی - مانند استفاده از ظرفیت‌های قانونی شبکه های اجتماعی -شیوه جدیدی را برای جذب پورتفوی های جدید به کار بگیریم. در نهایت، همراهی و حمایت کارکنان و کارشناسان شعبه در بخش‌های مختلف صدور ،حسابداری و خسارت باعث ارتقاء جایگاه استان شد.

علی‌نژاد با اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از پرتفوی بیمه سرمد مربوط به بخش سهامداری است، توضیح داد: در همین راستا، این تفکر که شبکه فروش بیمه سرمد باید برروی بازار گرم تمرکز کند از شبکه فروش زدوده شد و سپس با حمایت و ترغیب نمایندگان برای ورود به بازار سرد و آموزش‌های لازم توانستیم امکان دستیابی به سایر بازارهای بالقوه را فراهم کنیم.که در این راستا تشویق نمایندگان به سمت جذب پرتفو ی عمر، سرمایه گذاری وآتش سوزی در دستور کار قرار گرفت و نتایج مطلوبی به همراه داشت.

استان فارس یکی از استان های پهناور و پرظرفیت کشور است و بر همین اساس جذب مجموعه های بزرگ صنعتی استان یکی از برنامه‌های مورد توجه این شعبه بیمه سرمد است.علی نژاد در این رابطه توضیح داد: «هر چند که اغلب مجموعه‌های صنعتی فعال در شهرک‌ها و خوشه های صنعتی استان فارس از خدمات سایر بیمه بیمه گذاران استفاده می‌کنند اما بیمه سرمد استان فارس به جمع آوری آمار و اطلاعات این بخش صنعتی استان و اعزام نمایندگان بیمه دست زد و توانست در بازارهای هدف مجموعه مدیریت استان فارس با قوت و پیگیری های لازم حضور فعالی داشته باشد. شعبه فارس افتخاراین را دارد که ارزنده ترین و بزرگترین فعالان صنعت کشور را به جمع بزرگترین بیمه گذاران شرکت بیمه سرمد اضافه کند.»

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب