«ابراهیم درستی»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در خصوص آخرین وضعیت بازار موبایل گفت: وضعیت بازار نسبت به گذشته تعریف چندانی نداشته این بازار را با بحث دلار تعریف و تنظیم می‌کنند.

وی بیان کرد: زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند بالطبع قیمت گوشی موبایل نیز افزایش پیدا می‌کند زیرا ما تولید داخلی نداریم.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی بیان کرد: برخی از شرکت‌ها با ارز نیمایی واردات انجام می دهند و بحث افزایش قیمت از این طریق کنترل شده و افزایش بی رویه قیمت را در بازار، نداریم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار موبایل در حال حاضر آرام است زیرا مردم قدرت خرید ندارند، افزود: 40درصد خرید نسبت به سال گذشته کاهش یافته بدین معنا که قدرت خرید خریدار گوشی به علت رکود بازار و نبود نقدینگی کمتر شده است.

درستی با اظهار امیدواری از وضعیت بازار در روزهای آینده ادامه داد: تعدادی از  گوشی‌های موبایلی که در گمرک مانده بودند در بازار توزیع شدند و تعدادی هم که توقیف بودند، مراحل قانونی را طی می‌کنند. امیدواریم این گوشی ها هرچه زودتر به بازار بیایند تا آرامش بهتری را در بازار موبایل شاهد باشیم.