امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38569 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه21 برگزار شد

خبرایران : به ریاست دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه21 و با حضور معاونین، شهرداران نواحی، مدیران شهری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، آموزش و پرورش، آتش نشانی و اورژانس؛ اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه21 برگزار شد.
اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه21 برگزار شد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه21، هادی اسماعیلی دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه در ابتدای این نشست گفت: می بایست بین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تفاوت قائل شد؛ علی رغم همگن بودن این دو واژه تخصصی، اهداف و برنامه ها و موضوعات آنها کاملا مجزا هستند.

وی افزود: از سال1399 که "قانون مدیریت بحران کشور" در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تمامی سازمان ها ابلاغ شد می توان گفت که پس از این "مبحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل" به عنوان یک ماموریت همیشگی مطرح است.

اسماعیلی یادآور شد: "پدافند غیرعامل" عبارت است از مجموعه ای از "اقدامات غیرمسلحانه" که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تاثیر مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می شود.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه معاونین و مدیران شهری منطقه21 در کمیته پدافند غیرعامل و تشریح وظایف آنان و برنامه های مدنظر طرح گفت: با هماهنگی و هم اندیشی بیشتر در بین اعضای عمومی و تخصصی این کمیته، می توان قدم های بزرگ و موثری جهت کاهش میزان آسیب پذیری های احتمالی برداشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب