امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38528 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی درسگفتاری با تدریس فرهنگ رجایی؛

وضعیت ایران در جهان معاصر بررسی می شود

خبرایران : به همت مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه درسگفتار «ایران معاصر؛ حدیث گیجی و در حال توسعگی» با تدریس فرهنگ رجایی برگزار می شود.
وضعیت ایران در جهان معاصر بررسی می شود

به همت گروه مطالعات متن های اساسی مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه وزارت امور خارجه، درسگفتار «ایران معاصر؛ حدیث گیجی و در حال توسعگی» با تدریس فرهنگ رجایی استاد ایرانی دانشگاه کارلتون کانادا برگزار می شود.

این درسگفتار در مورد این دو پرسش مهم است که ایران معاصر یعنی چه و ایران و ایرانیان معاصر در کجا ایستاده اند؟

این دوره طی چهار جلسه از 20 خرداد تا 10 تیر برپا می شود. در نشست اول که 20 خردادماه برگزار می شود، وضع موجود؛ معاصری و گیجی بحث می شود.

در نشست دوم که 27 خردادماه برپا می شود، رجایی در مورد چرا گیجی؟ ناواقعیت گرایی صحبت می کند. نشست سوم  تیرماه در مورد وضع مطلوب؛ در حال توسعگی است و در نشست چهارم در 10 تیرماه از موجود به مطلوب، تحویل گیری گیجی مورد مداقه و واکاوی قرار می گیرد.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فضای مجازی در آدرس https:www.skyroom.online/chimess509/webinar  برپا می شود.

فرهنگ رجایی( متولد ۱۳۳۳) اندیشه‌ورز و پژوهشگر امرسیاسی در حوزه تخصصی نظریه‌های سیاسی و روابط بین‌الملل است. او کتابهای متعددی که به روابط بین‌الملل مربوط می‌شود به زبان انگلیسی نگاشته که از آنها یکی جهانی شدن را تحلیل و ارزیابی کرده و دیگری بر اندیشه کنت دبلیو. تامسن، فیلسوف روابط بین‌الملل متمرکز است. هر دو کتاب به زبان فارسی ترجمه و نشر شده اند. اخلاق/هنجار و امر سیاسی در اندیشه و عمل کنت و. تامپسن (ترجمه حمیرا مشیرزاده و سید احمد فاطمی نژاد، تهران، انتشارت دمان، ۱۴۰۰) و پدیده جهانی‌شدن؛ وضعیت بشری و تمدن اطلاعاتی (ترجمه عبدالحسین آذرنگ، تهران، آگاه، چاپ چهارم، ۱۳۹۷).

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب