امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38219 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۵:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی با فناوری‌های نوین یخچال‌های فوق پیشرفته

خبرایران : با ورود یخچال به زندگی روزمره، حفظ سلامت مواد غذایی در آشپزخانه به امری سهل و آسان تبدیل‌شده است؛ اما امروزه دیگر این موضوع به‌تنهایی کافی و رضایت‌بخش نیست و انسان‌ها به دنبال مصرف مواد غذایی کاملاً تازه و همچنین شیوه‌هایی برای حفظ این طراوت و تازگی تا مدت‌های طولانی‌تر هستند.
حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی با فناوری‌های نوین یخچال‌های فوق پیشرفته

درگذشته‌های دور، ایرانیان، به‌خصوص مردم خطه کویر از سرداب‌ها و بادگیرها برای حفظ سلامت مواد غذایی استفاده می‌کردند. با ورود یخچال به زندگی روزمره، حفظ سلامت مواد غذایی در آشپزخانه به امری سهل و آسان تبدیل‌شده است؛ اما امروزه دیگر این موضوع به‌تنهایی کافی و رضایت‌بخش نیست و انسان‌ها به دنبال مصرف مواد غذایی کاملاً تازه و همچنین شیوه‌هایی برای حفظ این طراوت و تازگی تا مدت‌های طولانی‌تر هستند.

لذا اکنون نوبت آن است که تکنولوژی، قدمی جلو بگذارد و هنگامی‌که صحبت فناوری و نوآوری در زمینه لوازم‌خانگی و یخچال می‌شود؛ بدون شک ال‌جی از رهبران و پیشگامان بلامنازع این عرصه است. در این مطلب قصد داریم به شیوه‌های بهتر استفاده از یخچال‌های فوق پیشرفته ال‌جی و فناوری‌های آن‌ها برای حفظ تازگی بیشتر و طولانی‌تر مواد غذایی بپردازیم. البته در این میان از هنر چیدمان و ترتیب مواد غذایی در یخچال هم نباید غافل شد.

 

  1. چه مواد غذایی را باید درون یخچال بگذاریم؟

اولین قدم در استفاده از هر یخچالی این است که ذهنیت شفافی درباره چیزهایی که بایدونباید در یخچال قرار دهیم، داشته باشیم.

داستان تخم‌مرغ‌ها کاملاً به شیوه مصرف شما وابسته است و اینکه چه مدت قرار است نگهداری شوند. اگر مدت‌زمان نگهداری آن‌ها در منزل بیش از چند روز است، حتماً درون جاتخم‌مرغی یخچال نگهداری شوند. البته با تکنولوژی DoorCooling+ ال‌جی لازم نیست نگران اختلاف دمایی بالا در درب یخچال باشید و با خنک‌سازی سریع و آنی ال‌جی تخم‌مرغ‌ها جای راحتی خواهد داشت.

 قطعاً مواد غذایی با سرعت فساد بالا همچون گوشت و ماهی باید درون یخچال و در صورت لزوم فریزر نگه‌داری شوند؛ اما سبزیجاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز نیازی به یخچال ندارند. میوه‌هایی مثل سیب، لیمو، موز و... با توجه به امکان تغییر سریع بافت و مزه‌شان باید درون یخچال قرار گیرند.

  1. بهترین دما برای یخچال چه درجه‌ای است؟

برای اینکه مواد غذایی سالم و تازه بمانند، دمای بهینه یخچال چهار درجه سانتی گراد است. اگر دما بالاتر باشد گوشت و ماهی دچار فساد می‌شوند و اگر کمتر باشد می‌تواند باعث یخ‌زدگی میوه و سبزیجات شود.

البته در بسیاری از مدل‌های یخچال و فریزر رسیدن به این دمای بهینه و حفظ آن کار سختی است؛ اما تکنولوژی LINEAR Cooling ال‌جی این مشکل را حل کرده است و با دقت و پایداری بالایی دمای چهار درجه را در تمام بخش‌های یخچال حفظ می‌کند. در حقیقت دقت این تکنولوژی حدود نیم درجه سانتی گراد و دو برابر بهتر از یخچال‌های معمولی است.

البته ال‌جی پا را از این هم فراتر نهاده و با قرار دادن مواد غذایی خاص یا آماده مصرف قبل از مهمانی در محفظه Convert Fresh این امکان را فراهم آورده تا دمایی متفاوت از دمای کلی یخچال را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

  1. هر غذایی کجا قرار بگیرد؟

یکی از مهم‌ترین نکات برای حفظ سلامت مواد غذایی این است که هر چیزی در کدام بخش یخچال قرار بگیرد. شاید فکر کنید این موضوع دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ اما با توجه به تکنولوژی‌های کنترل دما و حفظ رطوبت پیشرفته ال‌جی، هر قسمت یخچال جای نگهداری یک گروه خاص مواد غذایی خواهد بود.

گوشت، مرغ و ماهی را باید در پایین‌ترین قسمت یخچال بگذارید تا شیرابه آن‌ها روی دیگر مواد غذایی نریزد. لبنیات مانند شیر و پنیر می‌توانند در طبقه‌های میانی قرار گیرند. سبزیجات هم بهتر است در محفظه‌ای با رطوبت بالا قرار بگیرند. از سوی دیگر، میوه‌ها نیازمند فضایی با رطوبت هوای کمتر هستند. خوشبختانه ال‌جی با تکنولوژی Fresh Balancer ، کنترل رطوبت را بسیار ساده نموده و با کنترل رطوبت بر اساس نوع ماده غذایی، ماندگاری و تازگی طولانی‌تری را فراهم می‌آورد.

برای غذاهای آماده‌شده هم بهترین جا طبقات بالایی یخچال است که هم از مواد خام دور باشند و هم از دستبرد پیش از موعد دستان کنجکاو و کوچک کودکان در امان بمانند. درب‌های یخچال هم بهترین جا برای سس‌ها، چاشنی‌ها و نوشیدنی‌ها خواهند بود.

 

  1. چگونه باید مواد غذایی را درون یخچال بچینیم؟

دانستن جای هر ماده غذایی و ضرورت نگهداری آن در یخچال یا بیرون از آن‌یک بخش ماجرا است و دانش چگونگی قرار دادن هر ماده غذایی در یخچال سمت دیگری از داستان تازگی و ماندگاری است. چینش صحیح مواد غذایی در یخچال باعث می‌شود که هوای سرد بیشتر درون یخچال جریان داشته باشد و تازگی مواد غذایی بهتر حفظ شود؛ و البته هنگام برداشتن مواد غذایی موردنیاز هم کارتان راحت‌تر خواهد بود.

درحالی‌که میوه و سبزیجات را در محفظه ویژه خودشان می‌گذارید؛ شاید بد نباشد که گوشت و ماهی و لبنیات و دیگر چیزها را هم هرکدام جداگانه درون ظروف شفاف درداری قرار داده و درون یخچال بچینید. اگر ممکن بود، از چینش ظروف روی‌هم خودداری کنید تا هنگام نیاز، دسترسی به هر ماده غذایی ساده و آسان باشد.

 

5. چگونه دورریز مواد غذایی را به حداقل برسانیم؟

علاوه بر روش‌های گوناگون آماده‌سازی و پخت مواد غذایی برای به حداقل رساندن تولید زباله، اصلی‌ترین شیوه برای کاهش خرابی و دورریز مواد غذایی، کمتر خریدن آن‌ها است. تنها کافی است قبل از رفتن به سوپرمارکت و میوه‌فروشی، نگاهی به دورن یخچال بیندازید و ببینید از هر ماده غذایی برای یک هفته آینده چه مقدار لازم دارید. تکنولوژی InstaView Door-in-Door ال‌جی به شما کمک می‌کند تنها با زدن دو تقه روی درب شیشه‌ای یخچال محتویات آن را ببينيد و نیازی به باز کردن درب نباشد.

علاوه بر این سردسازی مواد غذایی بلافاصله بعد از ورود به خانه، تأثیر بسزایی در ماندگاری آن‌ها دارد. ال‌جی نیز با همین هدف تکنولوژی Express Cooling را درون یخچال‌هایش تعبیه نموده که با استفاده از اپلیکیشن Smart ThinQ می‌توانید قبل از رسید به خانه آن را فعال نمایید

البته تکنولوژی‌های نوآورانه یخچال‌های ال‌جی به همین موارد محدود نمی‌شوند. در ادامه نگاهی گذرا به برخی از مهم‌ترین تکنولوژی‌ها خواهیم داشت:

  1. Door-in-Door: یکی از عادات بد و سرگرمی افراد این است که هنگام گشتن در خانه، بی‌هدف درب یخچال را بازکرده و نگاهی درون آن می‌اندازند و این امر چندین بار در روز توسط اعضای خانه تکرار می‌شود. ال‌جی با تعبیه شیشه ویژه‌ای روی بدنه یخچال‌های InstaView Door-in-Door این امکان را فراهم نموده تا به‌جای باز کردن درب یخچال و هدر رفتن سرمایش، تنها دو بار روی درب یخچال ضربه بزنید تا از رنگ تیره به حالت شفاف درآمده و درون یخچال را به شما نشان دهد.

 

  1. Dual Fridge: حتماً برای شما هم پیش‌آمده که هنگام یک مهمانی بزرگ به این فکر کرده‌اید ای‌کاش یخچال برای مدتی کوتاه جای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی خریداری‌شده داشت. یخچال‌های دو درب ال‌جی با بهره‌گیری از تکنولوژی Dual Fridge این امکان را فراهم آورده‌اند تا کاربر تنها با فشردن یک دکمه، پس از 68 دقیقه فریزر را هم به یخچال تبدیل کند و 40 درصد فضای بیشتری در اختیار داشته باشد.

 

  1. Auto Open Door: کاربران علاوه بر اینکه با دو بار ضربه روی درب یخچال‌های InstaView Door-in-Door ال‌جی می‌توانند محتوای محفظه دسترسی سریع آن را ببینند؛ می‌توانند با فعال کردن قابلیت Auto Open Door، با قرار دادن پا در محدوده پوشش سنسور هوشمند یخچال، درب آن را به‌صورت خودکار و به‌آرامی باز کنند. این گزینه مخصوصاً برای افراد مسنی که باز کردن درب سنگین یخچال برایشان سخت است، قابلیتی بسیار کاربردی خواهد بود.

 

  1. Door Cooling+: این تکنولوژی به بهترین شکل ممکن دمای فضای درونی یخچال را ثابت نگه می‌دارد. این فناوری با بهره‌گیری از خروجی‌هایی که در مناطق مهم واصلی یخچال تعبیه‌شده‌اند، هوای سرد را به شکل یکنواختی به حرکت درمی‌آورد و حتی گوشه و کنار محفظه‌های یخچال را هم به‌خوبی خنک می‌کند. این سیستم علاوه بر کاهش تفاوت دمایی در بخش داخلی و محفظه درون درب یخچال و تازگی و ماندگاری بیشتر میوه و سبزیجات، 35 درصد سریع‌تر از نمونه‌های دیگر سرمای یکنواختی را فراهم می‌آورد.
  2.  
  3.  Inverter Linear Compressor: ال‌جی در تمامی یخچال‌های جدید خود با بهره‌گیری از کمپرسور پیشرفته و کم‌مصرف Inverter Linear توانسته تا 32 درصد در مصرف انرژی و بهینه‌سازی قدرت سرمایی صرفه‌جویی کند. سیستم جدید پیستونی این کمپرسور عملکرد سرمایشی را بسیار بهینه‌تر از دیگر رقبا ساخته است. دامنه تغییرات دمایی درون یخچال‌های مجهز به Inverter Linear Compressor به نیم درجه سانتی گراد محدود می‌گردد که کمتر از نصف دمای دیگر یخچال‌های موجود در بازار است. همچنین میزان نویز این موتور تا 25 درصد کمتر از نمونه‌های مرسوم است.

 

  1. Hygiene Fresh+: یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ال‌جی برای سلامت و بهداشت بیشتر جامعه امکان تصفیه هوای بسیار پیشرفته درون یخچال‌های اعلای این شرکت است. این تکنولوژی شامل استفاده از مکانیسم‌های کاتالیزور نوری و بهره‌گیری از نور ماورا بنفش هنگام بسته بودن درب یخچال است. این سیستم شامل 5 لایه فیلتراسیون است که در قدم اول گردوخاک و قارچ‌ها را حذف می‌کند. در مرحله دوم بوی بد اسیدی جذب می‌شود. مرحله سوم رایحه‌های قلیایی حذف می‌گردند و در مرحله چهارم تمامی بوها و باکتری‌ها نابود می‌شوند. در آخرین مرحله هم با استفاده از نور UV تمامی آلودگی‌های باقیمانده از بین می‌روند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب