امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38156 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آستانه ۲۲ اسفندماه برگزار شد:

دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با خانواده محرم ترک اولین شهید مدافع حرم

خبرایران: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران به مناسبت روز «شهید» و در آستانه فرارسیدن سال نو با خانواده شهید محرم ترک اولین شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد
دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با خانواده محرم ترک اولین شهید مدافع حرم

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا  و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم، ظهر روز گذشته(سه شنبه ۲۱ اسفند ماه) علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران، اسماعیل جانعلی پور، معاون اداره کل و تنی چند از روسا و کارشناسان اداره کل به همراه فاطمه میشنی مسئول کتابخانه عمومی دانشمند و سهیلا میری، کتابدار کتابخانه با حضور در منزل شهید مدافع حرم "محرم ترک" با اهدای لوح سپاس، گل و هدیه از مقام شامخ این شهید بزرگوار تجلیل کردند.

در این نشست پدر شهید "محرم ترک" با قدردانی از مسئولان جهت حضور در منزل اش با تعریف خاطراتی از شهید گفت: فرزندم محرم ترک، اولین شهید مدافع حرم است. وی در سال ۱۳۵۷ به دنیا آمد و از بسیجیان مخلص و دلسوزی بود که در عرصه آموزشی و رزمی نیز فعالیت داشت و همواره توان خود را برای تقویت نظام اسلامی و کمک به مردم بکار می بست. مدام دنبال حل مشکلات مردم بود؛ همراهان وی در بسیج ایشان را از نظر اخلاقی و رفتاری، فردی بسیار با تقوا و هیئتی می دانند که همیشه در مراسم سوگواری ائمه اطهار (ع) حضوری فعال داشته است.

مادر شهید گفت: زمانی که خبر شهادت فرزندم را به ما اطلاع دادند از بابت از دست‌دادن چنین بزرگواری بسیار ناراحت شدم، اما از اینکه به چنین مقام شامخی دست پیدا کرد، بسیار خشنود شدیم و به او غبطه خوردیم. او فردی بسیار مهربان و دلسوز هم برای خانواده و هم مردم بود؛ همیشه دوستان و جوانان محل را تشویق به عضویت در بسیج و انجام کار خیر می کرد؛ فرزندم در دوستی دادن افراد شهرت داشت تا می شنید دو نفر قهر هستند و یا کدورتی پیش آمده فوری جهت آشتی دادن آنها می رفت.

در ادامه علی نیکنام عزت و افتخار کنونی جامعه اسلامی را مدیون و مرهون خون شهدا است عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا وظیفه ماست و ما قدردان شما و فرزندان شهدا باید باشیم؛ لذا همزمان با روز گرامیداشت شهدا خود را موظف به حضور برای عرض تبریک سال نو و طلب دعای خیر برای آغاز یک سال کاری خود می دانیم.

وی اضافه کرد: شهید "محرم ترک" و دیگر شهدای مدافع حرم؛ دفاع از امنیت و حرم ائمه(ع) را بالاتر از هر چیزی دانستند و با رهاکردن تحصیل و به‌رغم دارا بودن همسر و فرزند در این راه قدم برداشته و به‌واقع امنیتی که اکنون در کشور داریم همه مرهون تلاش‌ها و فداکاری امثال این شهداست. امروز خانواده معظم شهدا با دلهایی سرشار از ایمان ثابت کرده اند که در راه ارزشهای اسلامی می بایست دین خود را ادا نمود.

گفتنی است شهید محرم ترک؛ اولین شهید مدافع حرم؛ در دی ماه ۱۳۹۰ با کوله‌باری پر از خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راه دفاع از حرم به دیدار حق شتافت تا اولین نفر از خیل عاشقان شهادت باشد که در راه دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله) شربت شهادت را نوشیدند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب