امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38064 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی؛

بیش از ٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند

خبرایران: نشست هم اندیشی و آموزشی مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با جمعی از مدیران تأمین اجتماعی شعب مشهد با موضوع بیمه اتباع خارجی برگزار شد.
بیش از ٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند
به گزارش خبرایران به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ابتدای این نشست که رؤسا، مسئولین واحد نامنویسی، بازرسی و بیمه شدگان شعب تأمین اجتماعی مشهد در آن حضور داشتند ، مهندس نظام ، مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت بیمه اتباع خارجی در استان پرداخت و گفت : با توجه به مرزی بودن استان خراسان رضوی ، شاهد حضور بسیار زیادی از اتباع خارجی هستیم که بسیاری از این افراد اشتغال داشته و با اقدامات اطلاع رسانی و تعاملی با مراجع مختلف توانسته ایم ، نسبت به تحت پوشش قرار دادن بسیاری ازاین افراد عملکرد قابل قبولی داشته باشیم .
 
در ادامه دکتر خزاعی مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت : سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه ای کشور که قریب به ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر مستمری بگیر و ١٣ میلیون نفر بیمه پرداز اصلی را تحت پوشش دارد و بیش از ٤٣ میلیون نفر در کشور تحت پوشش آن هستند، در حوزه اتباع خارجی بسیار پیگیر و دغدغه مند عمل کرده و نگاه ویژه ای به آن دارد .
وی افزود : در حال حاضر بیش از ٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این جمعیت ، ٤٥ هزار نفر بیمه اصلی و مابقی افراد تبعی هستد . تعداد بیمه شدگان خارجی در خراسان رضوی نیز ٣١٤٥ نفر است که نسبت به سال قبل  ٢٦درصد رشد داشته است .
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در مناطق و سرزمین های اصلی محدودیتی برای بیمه افراد نداریم و قانون کار و حمایت آن جاری است، خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ماده ٤٦ مقررات نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی، مناطق آزاد را مکلف کرده است که رأساً یا با مشارکت سازمان تامین اجتماعی صندوق یا صندوقهایی را به منظور ارائه خدمات بیمه ای و درمانی اعم از غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، از کارافتادگی کلی و جزئی، مستمری بازنشستگی  و فوت و سایر موارد به آنان ارایه بدهند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب