امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38039 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نمایشگاه «باغ مدور خاطره» نماینده فعالیت های هنری ایران است

خبرایران: سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: نمایشگاه باغ مدور خاطره می تواند نماینده چند دهه فعالیت های هنرهای تجسمی ایران باشد.
نمایشگاه «باغ مدور خاطره» نماینده فعالیت های هنری ایران است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ سید مجتبی موسوی با اشاره به نمایشگاه باغ مدور خاطره گفت: این نمایشگاه در ادامه فعالیت های نگارخانه برگ افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه باغ مدور خاطره به صورت گروهی گردآوری شده است، افزود: نمایشگاه باغ مدور خاطره از دهم اسفندماه در عمارت عین الدوله افتتاح شده و فعالیت آن تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: به منظور اینکه در ایام نوروز گردشگران زیادی از عمارت عین الدوله بازدید می کنند تصمیم گرفته شد که نمایشگاه باغ مدور خاطره در این مکان راه اندازی شود.
به گفته موسوی عمارت عین الدوله به دلیل معماری و قدمت آن که به اواخر دوره قاجار باز می گردد، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. برپایی این نمایشگاه در ایام عید فرصتی برای مشاهده آثار مختلف هنرمندان تجسمی، عکاس و نقاش است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه کارها با یک انسجام در کنار یکدیگر گردآوری شده اند، گفت: این آثار می تواند نماینده چند دهه فعالیت های هنرهای تجسمی ایران باشند، نگارخانه برگ از نگارخانه هایی است که از قدیم در حوزه نمایش آثار تجسمی فعالیت داشته است.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: بعد از سالها وقفه در حوزه نگارخانه برگ تصمیم گرفته شد که فعالیت های این نگارخانه به صورت نمایشگاه باغ مدور خاطره مجدد آغاز شود.
موسوی ادامه داد: هنرهای تجسمی علاقمندان زیادی دارد به همین دلیل از مخاطبان دعوت می کنم که از نمایشگاه باغ مدور خاطره بازدید کنند.
وی با اشاره به اینکه نگارخانه برگ در اواخر دهه 80 در عمارت عین الدوله برگزار شده بود، افزود: در آن زمان شهروندان زیادی از این نگارخانه بازدید کردند به همین منظور معتقدم افراد زیادی نیز از نمایشگاه باغ مدور خاطره در این مکان بازدید خواهند کرد.
به گفته معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران برای برگزاری این نمایشگاه از هنرمندان شاخص آثاری گردآوری شده است.
موسوی یادآور شد: نمایشگاه گروهی عکس، چیدمان و نقاشی با عنوان" باغ مدور خاطره" شامل آثار عکس، چیدمان و نقاشی از 33 هنرمند برجسته کشور در حوزه هنرهای تجسمی و با هدف نگاهی نو به هستی شناسی باغ های کهن برگزار شده است. این نمایشگاه در چند بخش طبیعت، تغزلی، شهری و ... برپا شده است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه 57 اثر هنری از هنرمندانی همچون سهراب سپهری، حسین محجوبی، ایرج اسکندری و ... مشاهده می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب