امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37896 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران اعلام کرد؛

چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب 13 اسفند برگزار می‌شود

خبرایران: چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب، با شعار ملی «نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی» در تاریخ دوشنبه، 13 اسفندماه 97 مصادف با «نوروز آب‌ها» توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار خواهد شد. در حاشیه این همایش جشنواره ملی عکس آب نیز برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.
چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب 13 اسفند برگزار می‌شود

چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب، دوشنبه 13 اسفندماه 97 مصادف با «نوروز آب‌ها» با شعار ملی «نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی» و با توجه به شعار روز جهانی آب در سال 2019، «آب برای همه» (Leaving no one behind) توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد.

در برگزاری این همایش، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش، کمیسیون ملی یونسکو و شبکه سمن‌های محیط‌زیستی و منابع طبیعی کشور نیز مشارکت دارند.

دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت روز ملی آب، مستقر در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، دلیل انتخاب تاریخ برگزاری این همایش را توجه به مناسبت‌هایی اعلام کرده که از نیاکان باستانی ایران‌زمین به یادگار رسیده است. 13 اسفند به‌عنوان نوروز آب‌ها، روزی است که ایرانیان باستان هر ساله به کنار چشمه‌ها و رودها می‌رفتند و با برپا کردن مراسم‌های خاص، عطر و گلاب در آب‌ها می‌افشاندند.

طبق اعلام مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، از ابتدا در همایش‌های سالانه بزرگداشت روز ملی آب تلاش شده است که از نظرات مفید و سازنده کلیه گروه‌های اثرگذار و اثرپذیر حوزه آب در کنار فرهیختگان داخلی و خارجی بهره گرفته شود.

برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی آب، از سال 1394 در دستور مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران قرار گرفته و از جمله اهداف این همایش در سه سال گذشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت بحران آب در راستای ترمیم منابع آب
  • اتخاذ یک تصمیم کارآمد مبتنی بر تأمل همگانی در راستای فائق آمدن به این بحران
  • جلب سرمایه‌های اجتماعی در نیل به اهداف طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی
  • تمرکز بر ارتقاء بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی
  • اولویت خاص بر حفظ محیط‌زیست
  • توجه به بازچرخانی آب در صنعت و شهرک‌های صنعتی و نیز بخش کشاورزی

یکی از مهم‌ترین ارکان این همایش در سه سال گذشته نیز تقدیر از چهره‌های آب یا به عبارتی خدمتگزاران به آب کشور بوده است. افرادی از جمله خبرگان، دانشگاهیان، کشاورزان، صنعتگران، خیری، بانوان و حتی دانش آموزان که راه نجات کشور را در استفاده بهره‌ورانه از آب می‌دانند و هر یک به سهم خود در راه حفظ این مایه حیاتی متعهد و کوشا هستند.

همچنین از جمله اقدامات اثرگذار فرهنگی هنری این همایش برگزاری جشنواره ملی عکس آب بوده که در سال جاری چهارمین رویداد آن در حال برگزاری است و در روز همایش بزرگداشت روز ملی آب از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر اقدامات این رویداد ملی می‌توانند به وب‌سایت همایش بزرگداشت روز ملی آب به آدرس www.waterday.awnrc.com مراجعه کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب