امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3786 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بورس؛

جدیدترین نرم افزار اطلاعات روز بازار سرمایه رونمایی می‌شود

بخش‌های اصلی برنامه بورسانه شامل بازارهای جهانی، تغییرات شاخص، اطلاعات بازار سهام، بورس کالا، بازار آتی، بازارهای ارز و سکه و در مجموع اخبار تاثیرگذار بر بازار سرمایه است.
جدیدترین نرم افزار اطلاعات روز بازار سرمایه رونمایی می‌شود
به گزارش خبر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، برنامه نرم افزاری «بورسانه» به منظور اطلاع رسانی بیشتر در خصوص اطلاعات روز بازار سرمایه در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه رونمایی می شود.

میثم کریمی، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن با اعلام این خبر گفت: با توجه به اقبال روز افزون جامعه به برنامه های کاربردی در گوشی‌های تلفن همراه، به منظور ارائه گزارش روزانه بازار سرمایه برای علاقمندان و طبقه وسیعی از افراد جامعه نگارش اولیه برنامه کاربردی «بورسانه» طراحی و به صورت رایگان در معرض استفاده عموم قرار می گیرد.

وی افزود: این برنامه برای هر دو نسخه سیستم عامل های آندروید و آی او اس (IOS) که در کشور ما بیشترین کاربرد را دارد، تهیه شده است .

کریمی با اشاره به اینکه این برنامه به هیچ عنوان قصد معرفی یک یا چند سهم خاص را ندارد، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر روابط عمومی کارگزاری بر گزارش های ارسالی باعث می شود تا از رسالت اصلی اش که «فرهنگ سازی» است، فاصله نگیرد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن ابراز داشت: بخش های اصلی این برنامه شامل بازارهای جهانی، تغییرات شاخص، اطلاعات بازار سهام، بورس کالا، بازار آتی، بازارهای ارز و سکه و در مجموع اخبار تاثیرگذار بر بازار سرمایه است.

وی توضیح داد در حوزه بازار جهانی، نرخ ارزهای مرجع یورو، دلار و قیمت سکه طلای نقدی در بازار آزاد را شامل می‌شود. در حوزه تغییرات شاخص نیز، شاخص بورس و فرابورس و همچنین تاثیر گذارترین نمادها عنوان می شود.

به گفته کریمی، این برنامه، در گروه های بازار سهام، صنایع و پرمعامله ترین سهم های هم گروه به همراه مهمترین وقایع گشایش و بسته شدن نماد های هر گروه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

همچنین حجم معاملات و بیشترین تقاضای خرید و فروش شامل حجم معاملاتی و بیشترین تقاضای خرید و فروش بورس و فرابورس طی روز کاری مورد اشاره از دیگر اطلاعاتی است که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن ادامه داد: در بخش بورس کالا، بیشترین عرضه ها و اخبار مرتبط با بورس کالا منتشر می شود و در زمینه بازار آتی، بازار ارز و سکه به معاملات بازار سکه آتی در بورس کالا اشاره دارد.

وی خاطرنشان کرد: درنهایت اخبار و شنیده ها که رخدادهای سیاسی اقتصادی و فرهنگی تاثیر گذار بر بازار را شامل شده و عمدتا از مراجع قانونی و سایت های خبری استخراج شده است، به اطلاع کاربران می رسد. کریمی با اشاره به اینکه مطالعه اجمالی اخبار روزانه بازار سرمایه یکی از نیازهای مدیران و صاحبین حرفه و مشاغل مرتبط با بازار سرمایه است، گفت: دانشجویان و سرمایه گذاران نیز می‌توانند در پایان روز کاری با به روز رسانی اپلیکشن اخبار بازار را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نرم افزاری (اپلیکیشن) که مخاطبش طیف وسیع فعالان بازار باشد، وجود نداشته، تصریح کرد: بر همین اساس، تصمیم به تهیه این برنامه گرفتیم تا با نشر رایگان اخبار بازار به عنوان یک کارگزاری در فرهنگ سازی و توسعه بازار سرمایه سهم بسیار کوچکی را بر عهده گرفته باشیم.

کریمی مزیت این برنامه را در این دانست که پس از اتصال به سرور و بروز رسانی به صورت افلاین می توان از گزارش ها بهره برد و به مرور و با توسعه برنامه از دسته بندی رخدادها استفاده کرد.

در عین حال، زبان تهیه گزارش ها کاملا ساده و روان است چرا که هدف اصلی این برنامه جذب مخاطبین علاقمند داخلی و خارجی آشنا به زبان فارسی است.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه علاقه مندانی که از سیستم اندروید استفاده می کنند می توانند این برنامه را به صورت رایگان از نشانی http://cafebazaar.ir/app/ir.teasa.boursane.client.android.app/?l=fa  و افرادی که از سیستم آی او اس استفاده می‌کنند، از «اپل استور» برنامه را دریافت کنند، اظهار داشت: در نظر داریم چنانچه کشش استفاده از این برنامه به زبان انگلیسی وجود داشته باشد، نسخه انگلیسی بورسانه را هم ارائه دهیم .

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX2014) در روزهای 18 تا 21 خردادماه جاری با حضور 350 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اختصاصی نمایشگاه به نشانی WWW.IRANFINEX.COM مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب