امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37715 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسدالله سلیمانی در نشست خبری اعلام کرد؛

رویداد حجاب وعفاف اسلامی ایرانی سماء برگزار می شود/ متأسفانه تولید‌کنندگان محصولات حجاب در غربت کامل‌ هستند/ با فرسوده شدن ماشین‌آلات ما در زمینه تولید پوشاک ترکیه جای ما را گرفت/ با وام ۳۰ درصد بهره برای تولیدکنندگان پوشاک در ایران به هیچ جا نمی رسی

خبرایران: مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف گفت: باید در زمینه راه‌اندازی کسب و کار، تسهیلات اداری لازم انجام گیرد و از نظر وام، وام کم‌بهره‌تر داده شود، امروز ترکیه به تولیدکنندگان پوشاک خود وام ۸ درصد می‌دهد، اما در ایران با ۳۰
رویداد حجاب وعفاف اسلامی ایرانی سماء برگزار می شود/ متأسفانه تولید‌کنندگان محصولات حجاب در غربت کامل‌ هستند/ با فرسوده شدن ماشین‌آلات ما در زمینه تولید پوشاک ترکیه جای ما را گرفت/ با وام ۳۰ درصد بهره برای تولیدکنندگان پوشاک در ایران به هیچ جا نمی رسی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری« رویداد حجاب و عفاف اسلامی ایرانی سماء»صبح امروز سه‌شنبه ۷ اسفند 1397 با حضور«اسدالله سلیمانی» مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف ،«زینب دولتی» دبیررویداد عفاف و حجاب اسلامی ایرانی سماء و اصحاب رسانه درمحل خبرگزاری ایکنا برگزار و دراین نشست خبری «اسدالله سلیمانی» مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف اظهارداشت: تولید محصولات حجاب و مدیریت آن، جزیره‌ای است و متأسفانه تولید‌کنندگان محصولات حجاب در غربت کامل‌ هستند.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف تصریح کرد: در کشوری که ۲۳۰ هزار شهید دارد و ۱۷۰ هزار تعداد از آنها به حجاب وصیت کرده‌اند، ۱۰۰ میلیون دلار هم به ارز چادراختصاص نداده‌اند. در حالی که به اقلام دیگر، ۱۸ میلیارد دلار اختصاص داده‌اند و این یک ظلم است و کسی پاسخگو نیست.

وی با ذکر روند تاریخی تولید پوشاک در ایران عنوان داشت: ایران قبل ازانقلاب در زمینه تولید و صادرات پوشاک، موفق ظاهر شده بود و بسیاری از کشور‌ها همچون شوروی لباس جنگجویان خود را از ایران تأمین می‌کردند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بعد ازجنگ تحمیلی که خسارات زیادی ازسوی دشمن به کشور وارد شد و با توجه به اینکه ماشین‌آلات ما فرسوده شد، در زمینه تولید پوشاک عقب افتادیم و ترکیه جای ما را گرفت.

وی ابرازداشت: بعد از جنگ، به علت فروپاشی شوروی فرصتی پدید آمد تا کشور‌های تازه استقلال‌یافته، بازار خوبی برای تولیدات ایرانی داشته باشند، اما به علت ضعف عملکرد مسئولان و مجامع صنفی نتوانستیم با رقیبان، رقابت کنیم و امروز به اندازه ده‌ها سال از رقیبان عقب‌تر هستیم.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف تاکید کرد:برای رقابت الزاماتی وجود دارد، اولین الزام این است که در زمینه مواد اولیه دستمان بسته نباشد. باید در زمینه راه‌اندازی کسب و کار، تسهیلات اداری لازم انجام گیرد و از نظر وام، وام کم‌بهره‌تر داده شود، امروز ترکیه به تولیدکنندگان پوشاک خود وام ۸ درصد می‌دهد، اما در ایران با ۳۰ درصد بهره، وام داده می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت پوشاک ما درظاهر صنف دارد؛ اما آب‌خوردنشان هم با اجازه دولتی‌هاست. با این شرایط معلوم است که پیشرفتی حاصل نمی‌شود. تنها اگر 2 یا 3 سال در زمینه حجاب و عفاف، تمرکزی حاصل شود، سود و اشتغال زیادی نصیب کشور می‌شود.

سلیمانی در پایان سخنان خود در پایان گفت: با وجود احترامی که برای حمید قبادی و تحولی که او ایجاد کرده، قائلم؛ اما متأسفانه به دلیل اینکه نفرات خوبی همراهشان نبوده ، به نتایج مطلوب دراین خصوص نرسیدیم.

 

دولتی: با توجه به دغدغه‌های رهبری درمورد حجاب رویداد حجاب و عفاف اسلامی ایرانی سماء برگزار می شود

زینب دولتی دبیر نمایشگاه بِرَند سماء نیز دراین نشست خبری با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهارداشت: با توجه به دغدغه‌های رهبری در موضوع حجاب و نگاه امیدبخش ایشان به جوانان تصمیم بر این شد تا به شکلی مردمی، رویدادی با محوریت حجاب و عفاف در عرصه مُد برگزار کنیم.

وی درپایان سخنان خود گفت: هدف اصلی این رویداد، ایجاد هم‌افزایی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالای داخلی، تقویت حجاب و عفاف در جامعه است.

بنابراین گزارش، رویداد عفاف وحجاب ایرانی اسلامی سماء روز‌های ۱۷ تا ۲۰ اسفندماه 1397 دربلوارارتش، بلوار نیرو زمینی، سالن سروناز برگزار خواهد شد. در این رویداد، تولیدکنندگان صنعت پوشاک و حجاب و عفاف در این نمایشگاه محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب