امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37698 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در جلسه شهردار منطقه 21 با مدیریت پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری عنوان شد؛

تفاهم نامه شهرداری و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری در خصوص امکان سنجی احیای رود دره قوری چای

خبرایران: این جلسه با حضور رحمانی شهردار و جمعی از مدیران منطقه21 و نیک کامی مدیر عامل پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری و جمعی از مدیران پژوهشکده در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد.
تفاهم نامه شهرداری و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری در خصوص امکان سنجی احیای رود دره قوری چای

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، رحمانی شهردار منطقه 21 در ابتدای این جلسه گفت: یکی از کارهایی در دوره مدیریت بنده صورت گرفته، سلسله بازدیدها از نقاط صنعتی سطح منطقه است چرا که به نظرم مدیریت شهر بجز از طریق شیوه مشارکت امکان پذیر نیست و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری پتانسیل بسیاری برای همکاری  مشترک دارد.

وی درباره مدیریت منابع آبی در سطح این منطقه گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که مدیریت شهری با آن دست و پنجه نرم می کند ، محدودیت منابع آبی است که این امر تهدید بسیار بزرگی برای شهر تهران محسوب می شود . از این رو مدیریت شهری منطقه 21 با جانمایی و احداث مخازن مختلف در سطح منطقه با جمع آوری آب های سطحی ، هدر رفت آب را تا حد چشمگیری مدیریت کرده است و  پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری نیز تا حد زیادی می تواند به کمک مدیریت شهری آمده  و مدیریت  منابع آب در سطح منطقه را با سرعت بیشتری بهبود ببخشد.

وی افزود: با انعقاد تفاهم نامه ای بین شهرداری منطقه 21 و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری می توان مدیریت منابع آبی در سطح منطقه را بهبود بخشیدو به همین منظور که احیای رود دره قوری چای که پتانسیل بسیار زیادی برای جذب گردشگر و ایجاد محل تفرجگاهی برای شهروندان در این منطقه دارد را می توان با یک مطالعه دقیق این محل به عنوان یک منطقه گردشگری و تفرجگاهی در دروازه ورودی غربی شهر تهران احیا شود.

در حال حاضر منطقه 21 دو رود دره دارد یکی رود دره کن که کم آب و دیگری قوری چای که بصورت فصلی آب در آن جاری است که اگر مدیریت منابع آبی در این منطقه صورت گیرد،  موجبات احیای محیط زیست و رونق گردشگری را فراهم می آورد.

در پایان این جلسه به منظور تسریع روند فعالیت ها، نمایندگانی از سوی دو سازمان معرفی شدند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب