امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37695 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد بخارایی درنشست خبری اعلام کرد؛

دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای ۱۳اسفند برگزار می‌شود/ 70درصد حوادث جاده ای عامل انسانی وخستگی راننده است/ برگزاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک دراردیبهشت ۹۸/ راهداری بالغ‌بر سه‌هزار میلیارد تومان بدهی دارد

خبرایران: محمد بخارایی گفت: دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای ضمن هم‌پیمانی با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی وارج نهادن به منزلت رانندگان حرفه‌ای و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات، مدیران، پیشکسوتان و مشارکت دست اندرکاران حمل‌و‌نقل ۱۳ اسفند در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.
دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای ۱۳اسفند برگزار می‌شود/ 70درصد حوادث جاده ای عامل انسانی وخستگی راننده است/ برگزاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک دراردیبهشت ۹۸/ راهداری بالغ‌بر سه‌هزار میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای» صبح امروز دوشنبه 6 اسفندماه 1397 با حضور« محمد بخارایی» رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای و اصحاب رسانه درساختمان جمعیت طرفداران ایمنی راهها برگزار ودراین نشست خبری « محمد بخارایی» رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای از برگزاری دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات، مدیران، پیش‌کسوتان و مشارکت دست‌اندرکاران حمل و نقل در تاریخ ۱۳ اسفندماه در باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد.

  رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای تصریح کرد: بعد از برگزاری موفق اولین دوره جشنواره در سال ۹۵ مقرر شد جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای به صورت دوسالانه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه مخاطبان جشنواره را رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر داخلی و بین المللی و رانندگان حرفه ای حمل و نقل درون شهری کالا و مسافر شامل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی وانت و کامیون تشکیل می‌دهند.

بخارایی با اشاره به شاخص‌های ۹گانه ارزیابی جشنواره بیان داشت: رانندگان بر اساس شاخص‌های سوابق و فعالیت‌ حرفه‌ای سوابق رانندگی، بررسی سوابق تخلفات رانندگی، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها مرتبط با ایمنی، اقدامات امدادی و کمک رسانی به مردم و سایر رانندگان، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در جهت توسعه ایمنی راه‌ها، دوره‌های آموزش مهارت‌های حرفه‌ای ، سلامت شغلی و حرفه‌ای  و مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل‌ونقل ایمن ارزیابی می‌شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عنوان داشت: از تمامی برگزیدگان در مراسم دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای با اهدای جوایز ارزنده و تندیس جشنواره، تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین از میان منتخبین استانی نیز در سطح ملی تعدادی انتخاب و به عنوان برگزیدگان کشوری معرفی و در دومین جشنواره به آنها تندیس و جوایز ویژه اهدا خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ ایمنی از طریق رانندگان حرفه‌ای و ارج نهادن به شان و منزلت آنها عنوان کرد و ابرازداشت: در حال حاضر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در ۲۵ استان کشور دارای دفتر نمایندگی بوده و امید است تا پایان سال ۹۸ دفاتر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در  تمامی استان‌های کشور فعالیت داشته باشند.

بخارایی اضافه کرد:  سه عامل وسیله نقلیه، جاده و انسان در ایمنی نقش دارند این در حالی است که عامل انسانی نقش بالای 70درصد را  درسوانح دارد. برای مثال در سال 94 شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده‌ایم که عامل اصلی آن به دلیل بهبود نقش عامل انسانی بوده است.

وی با توجه به فرا رسیدن ایام نوروزوافزایش سفرهای جاده‌ای عنوان کرد: با توجه به نقش 70درصدی عامل انسانی در حوادث که اغلب به دلیل خستگی راننده است؛ از همین‌رو در راستای فرهنگ‌سازی این موضوع بنده خواهش می‌کنم که رانندگان، رانندگی بیش از 10 ساعت  نداشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان این‌که در حال حاضر راهداری بالغ‌بر سه‌هزار میلیارد تومان بدهی دارد، اظهار کرد: بیمه‌ها نقش اصلی در کاهش حوادث را دارند از همین‌رو باید حامی بیمه‌گذاران خود باشند اما متأسفانه بیمه‌ها خیلی به موضوع افزایش ایمنی حساس نیستند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها در همه دنیا به موضوع ایمنی و حمل‌ونقل نگاه نزدیک دارند اما در کشور ما این‌گونه نیست و پیامشان هم این است که اگر حادثه رخ دهد ما هزینه آن را پرداخت می‌کنیم این سخن به این معناست که از سوانح پروایی نداریم.

بخارایی درمورد افزایش جرائم رانندگی و افزایش قیمت سوخت افزود: حمل‌ونقل برای رانندگان متخلف باید ناامن و برای مردم امن باشد از همین‌رو باید جریمه به شکلی تعیین شود که اثرگذاری داشته باشد از همین‌رو حتی جرم دانستن برخی سوانح می‌تواند در افزایش ایمنی نقش موثر داشته باشد و این‌که ما فکر کنیم افزایش نرخ سوخت به‌تنهایی عاملی برای کاهش تلفات جاده‌ای و حوادث خواهد بود تصوری اشتباه است؛ لازم است تمام عامل در کاهش سوانح نقش داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک (صوتی و تصویری) در هفتم اردیبهشت ماه سال ۹۸ هم‌زمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل خبر داد و گفت: این جشنواره نیز در سه محور آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی، ایمنی کودکان، ایمنی و موتورسواران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، کلیپ، نماهنگ، انیمیشین، تیزر و فایل صوتی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بنابراین گزارش، دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای ضمن هم‌پیمانی با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و ارج نهادن به منزلت رانندگان حرفه‌ای و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات، مدیران، پیشکسوتان و مشارکت دست اندرکاران حمل‌و‌نقل ۱۳ اسفند در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود. گفتنی است به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.rsss.ir  مراجعه کنید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب