امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3766 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر اقتصاد؛

حمایت از بخش تولید، سیاست محوری دولت است

علی طیب نیا وزیر اقتصاد حمایت بخش تولید را سیاست محوری دولت عنوان کرد.
حمایت از بخش تولید، سیاست محوری دولت است

به گزارش خبرایران، علی طیب نیا که در جریان دومین نشست مشورتی خود با اساتید دانشگاه و خبرگان رشته اقتصاد در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، با بیان این مطلب، یکی از اقدامات دولت در راستای حمایت از صنایع و تولید داخلی را فعالیت جدی در بحث تسهیل واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای مورد نیاز بنگاه ها ذکر کرد که به گفته وی، نمایندگان آنها در جلسات شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی، از این اقدام دولت استقبال کرده اند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت با جدیت دنبال ثبات در بازار ارز است  زیرا در حقیقت بخشی از دست آوردهای دولت در کنترل تورم، ناشی از اعتماد مردمی ِ برآمده از موفقیت نسبی دولت در تثبیت نرخ ارز است و این اعتماد هرگز نباید مختل شود.

طیب نیا اظهار داشت: نکته بسیار مهم دیگری که باید متذکر شوم اینکه، نباید تنگنایی برای بخش تولید به وجود آوریم و این را ما از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم مدنظر داشته ایم، اما طی چندین ماه گشته، اتفاقاتی مثل افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها و افزایش عوارض سنگ آهن به صورت یکباره و غیرقابل پیش بینی رخ داد که بازار سرمایه را به نحو نامناسبی تحت تأثیر قرار داد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه وضعیت نظام بانکی با استانداردهای مورد نظر منطبق نیست، اظهار داشت: دولت به دنبال راهکارهایی برای خروج از این وضعیت، به ویژه از طریق افزایش سرمایه بانک ها است که در این ارتباط لایحه ای هم جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از طرق مختلف از جمله پرداخت دیون خود به بانک ها در صدد کمک به افزایش سرمایه آنها است، افزود: در همین راستا، بانک ها مکلف شده اند دارایی های مازاد خود، از جمله بنگاه های تحت       تملک شان را براساس یک برنامه زمان بندی، واگذار کند.

وزیر اقتصاد گفت: در ارتباط با بازار سرمایه، تیمی را مأمور بسترسازی برای ارتقای سهم بازار سرمایه از تأمین مالی بلند مدت بنگاه ها کرده ایم.

طیب نیا گفت: مباحثی چون تشکیل صندوق های سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه جزو مواردی است که در این خصوص به صورت جدی دنبال آن هستیم و در این راستا با تعدادی از دستگاه ها ارتباط نزدیک برقرار کرده ایم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در زمینه جذب منابع مالی خارجی نیز توفیق های خوبی حاصل شده و این جدای از بحث

فاینانس است که طرف های خارجی جهت سرمایه گذاری در برخی صنایع اقدام به سرمایه گذاری به این شیوه ابراز علاقه کرده اند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب