امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37586 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی اصغر شهبازی درنشست خبری اعلام کرد؛

دومین جشنواره سرآمدان فناوری۴ تا۶ اسفند در تهران برگزارمیشود/ هدف ما ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری درفناوری و صنعت است/ امضاء تفاهم نامه‌ای با مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش/ موتور اقتصاد کشورمان نیاز به کارهای انقلابی دارد

خبرایران: مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشورگفت: دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت با اهداف ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری در عرصه فناوری و صنعت، معرفی و الگوسازی شرکت‌های برتر دانش بنیان با تفکر و روحیه بسیجی، ترویج فرهنگ، تحقق نوآوری، معرفی ایده‌های نوآورانه در حوزه توسعه و احیا صنعت و معرفی کانون‌های تخصصی و گروه‌های جهادی برتر در حوزه صنعت برگزار می‌شود.
دومین جشنواره سرآمدان فناوری۴ تا۶ اسفند در تهران برگزارمیشود/ هدف ما ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری درفناوری و صنعت است/ امضاء تفاهم نامه‌ای با مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش/ موتور اقتصاد کشورمان نیاز به کارهای انقلابی دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت» صبح امروز سه شنبه 30 بهمن ماه 1397 با حضور«علی اصغر شهبازی» مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، «مجتبی اصغری» دبیر جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری«علی اصغر شهبازی» مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور اظهار داشت: دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت با حضور و سخنرانی امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به صورت متمرکز کشوری از ۴ تا ۶ اسفند ۹۷ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشورتصریح کرد: دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت با اهداف ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری در عرصه فناوری و صنعت، معرفی و الگوسازی شرکت‌های برتر دانش بنیان با تفکر و روحیه بسیجی، ترویج فرهنگ، تحقق نوآوری، معرفی ایده‌های نوآورانه در حوزه توسعه و احیا صنعت و معرفی کانون‌های تخصصی و گروه‌های جهادی برتر در حوزه صنعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد: نقش آفرینی در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، راهکارهای پیشرفت و شکوفایی در صنعت، ارائه الگوی جهادی در صنعت، شبکه‌سازی عناصر موثر در صنعت کشور، معرفی اختراعات، نوآوری‌ها و فعالیت‌های موثر در حوزه صنعت و تبیین تحول درونی و اثربخشی بیرونی سازمان بسیج مهندسان صنعتی از جمله محورهای برگزاری این جشنواره است.

شهبازی با تأکید بر لزوم عملکرد جهادی در بخش های مختلف صنعتی عنوان داشت: اگر صنعت کشورمان بخواهد به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور ایفای نقش کند، نیاز به کارهای انقلاب و جهادی دارد و این نمایشگاه در دو بخش نمایشگاهی و نشست برگزار می‌شود که بخش نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش بنیان و مهندسان سرآمد در دستگاه‌های دولتی به بررسی دلایل واردات برخی از کالاها می‌پردازد و در ادامه کادرسازی و نحوه ایجاد یک ساختار علمی در حوزه صنعت بررسی می شود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش امضا کرده ایم تا با استفاده از نخبگان دانش آموز، کادرسازی در آینده صنعت کشور صورت گیرد و در حوزه نمایشگاهی از ۲ هزار طرح که از پنج وزارتخانه به این جشنواره رسیده است، ۲۸۰ طرح انتخاب شده، همچنین از ۵۰ طرح نخبگان دانش آموزی ۲۰ طرح مورد تأیید قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشورافزود: قدری در حوزه صنعت از کار‌های جهادی فاصله گرفتیم و اگر صنعت کشورمان بخواهد به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور ایفای نقش کند، نیاز به کار‌های انقلاب و جهادی دارد و الگو سازی در صنعت کشور به تحرک رشد منتج می‌شود و در بخش سوم در پی استفاده از ظرفیت بسیج به عنوان سازمان تسهیل‌گر در بخش‌های صنعتی کشور هستیم.

وی عنوان داشت: این نمایشگاه در دو بخش نمایشگاهی و نشست برگزار می‌شود که بخش نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش بنیان و مهندسان سرآمد در دستگاه‌های دولتی به بررسی دلایل واردات برخی از کالا‌ها می‌پردازد و در ادامه به کادرسازی و نحوه ایجاد یه ساختار علمی در حوزه صنعت خواهیم پرداخت.

شهبازی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با مرکز استعداد درخشان آموزش و پرورش امضا کردیم تا با استفاده از نخبگان دانش آموزشی کادرسازی در آینده صنعت کشور صورت گیرد و از ۵۰ طرح از سوی نخبگان دانش آموزی ۲۰ طرح نورد تأیید قرار گرفته است.

شهبازی اضافه کرد: بین ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه کمباین برنج به کشور وارد می‌شود که در واقع بسیج مهندسین صنعت با مهندسی معکوس به فن‌آوری ساخت آن دست پیدا کرده است و اگر دولت از واردات این دستگاه جلوگیری کند، ما می‌توانیم ابن دستگاه را با کیفیت بالاتر و ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر از نمونه خارجی در کشور تولید کنیم و مجموعه جی بی جی (گروه تجاری جهانی) در کشور با هدف معرفی ظرفیت‌های داخلی به ۲۰ کشور ایجاد شده است و در سال گذشته ۱۸ میلیون دلار به توسعه صادرات کمک کرده است.

وی ابرازداشت: ۷۰۰ مهندس سرآمد بسیجی در بخش عمومی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، امیر حاتمی وزیر دفاع، رضا رحمانی وزارت صمت و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود و در بخش استان‌ها پنج مهندس سرآمد، پنج کانون برتر و پنج گروه برتر و در بخش وزارت ۱۰ مهندس سرامد و ۵ مدیر جهادی معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشورتاکید کرد: در بخش خواهران مهندس بسیجی با تبین نفش و جایگاه مهندسان خواهران در توسعه و شکوفایی صنعت دنبال خواهد شد و امسال در این نمایشگاه سه طرح اعتلای بسیج مهندسان صنعت با حضور غلام حسین غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

وی افزود: از دو سال گذشته با برگزاری جلساتی با حضور فرمانده سازمان بسیج مستصعفین قرار شد نقش بسیح در حوزه فناوری و صنعت پررنگ‌تر شود و نزدیک به ۶ هزار قلم کالا به کشور وارد می‌شود و به جرئت می‌توان گفت ۷۰ درصد این کالا‌ها را می‌توان در کشور با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولید کرد و با ایجاد این شبکه اجتماعی می‌توان ضمن اشراف به ظرفیت‌های داخلی از واردات بی رویه کالا جلوگیری کرد.

شهبازی خاطر نشان کرد:حدود ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کند که ۳۱ هزار واحد آن با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و در طرح صنعت یار به دنبال احیای این بخش از چرخه صنعتی کشور هستیم.

 

اصغری : ۶ نشست جانبی برای ۶ وزارتخانه  دردومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت برگزار خواهد شد

مجتبی اصغری دبیر جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: امسال علاوه بر ۳۲ کانون مستقر در استان‌ها که همراه شرکت‌های دانش‌بنیان در این جشنواره شرکت کردند، از مجموع ۶۰ کانون تخصصی وزارتخانه ۴۰ کانون به همراه محصولات خود شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نحوه ارائه محصولات در قالب شرکت‌های دانش بنیان و وزارتخانه‌ها در قالب اختراعات، محصولات نوآورانه و دستگاه‌های مهندسی معکوس شده توسط بسیجیان وزارتخانه‌ها تولید شده است.

اصغری تاکید کرد: ۲ هزار طرح از استان‌ها دریافت شده و با بررسی تیم کارشناسی ۲۸۰ طرح شرایط حضور در نمایشگاه را به‌دست آوردند و امسال در حوزه خواهران نخستین تشکل مهندسان سرآمد خواهران بسیجی در حوزه فناوری اطلاعات با حضور چهار وزارتخانه صنعت، نیرو، ارتباطات، نفت و سازمان انرژی هسته‌ای رونمایی خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ۶ نشست جانبی برای ۶ وزارتخانه با موضوع نقش سرمایه انسانی در اعتلای سازمان با محوریت بسیج برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت به صورت متمرکز کشوری از ۴ تا ۶ اسفند ۹۷ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب