امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37458 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر کانون صرافان خبر داد؛

تشکیل کارگروه‌های مشترک صرافان ایرانی با کشورهای همسایه

خبرایران: دبیر کانون صرافان از تشکیل کارگروه‌های مشترک صرافان ایرانی با کشورهای همسایه خبر داد.
تشکیل کارگروه‌های مشترک صرافان ایرانی با کشورهای همسایه

به گزارش خبرایران، رضا ترکاشوند از تشکیل کارگروه‌های مشترک صرافان ایرانی با صرافان کشورهای همسایه خبر داد و افزود: این کارگروه‌های مشترک تحت نظارت بانک مرکزی و با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه مشترک صرافان ایرانی با صرافان افغانستان یکی از اولین کارگروه ها است، گفت: پیش از این ارتباط صرافان  ایرانی با صرافان کشورهای همسایه، غیر رسمی، شخصی و در پوشش قانون تجارت بود و این تعاملات جنبه رسمی نداشت.

دبیرکانون صرافان ایرانیان، ادامه داد: اما در حال حاضر با ایجاد این کارگروه‌ها، سیستمی رسمی از هر دو کشور ناظر و پشتیبان این قراردادها خواهد بود و صرافان دو کشور می‌توانند مشکلات مالی و ارزی خود را از طریق این کارگروه‌ها در کشور مقصد دنبال کنند.

ترکاشوند توسعه تفاهمات صرافی کشورهای همسایه با ایران را به معنای توسعه مناسبات مالی صرافی‌های کشور دانست و گفت: از تمامی صرافان عضو کانون، به ویژه صرافانی که با همسایگان تجربه مناسبات مالی داشته‌اند دعوت می‌شود در این کارگروه‌ها حضور موثر داشته باشند. 

وی درباره کدهای کارگزاری بازار متشکل ارزی گفت: امیدوارم این کدها تا قبل از رسیدن سال جدید به نمایندگان صرافی‌ها داده شود. تمامی مستندات درخواست شده بانک مرکزی، ارسال شده است و در انتظار بانک مرکزی و شرکت فرابورس برای اعلام زمان و نحوه اعزام همکاران برای آموزش بازار متشکل ارزی هستیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب