امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37086 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در بستر شاکیلید کلید خورد؛

تفاهم نامه احراز هویت الکترونیکی مشتریان بین بانک ایران زمین و بانک آینده

خبرایران: در دومین روز از هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تفاهم نامه ای در بستر شاکیلید با موضوع احراز هویت دیجیتالی مشتریان مبتنی بر فناوری بلاک چین بین بانک ایران زمین و بانک آینده منعقد شد.
تفاهم نامه احراز هویت الکترونیکی مشتریان بین بانک ایران زمین و بانک آینده

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک ایران زمین: این قرارداد بین بانک ایران زمین وبانک آینده با همکاری شرکتهای دانش بنیان امضاء شد.

فرهاد اینالوئی معاون فناوری واطلاعات بانک ایران زمین، پس از امضاء تفاهم نامه گفت: این قرارداد برمبنای ارائه محصولی بر اساس بلاک چین و نیاز بانکها در راستای احراز هویت الکترونیکی می باشد که یکی ازاقدامات بسیارمهم خدمات الکترونیکی در مسیر توسعه بانکداری دیجیتالی و رضایتمندی مشتریان است.
وی افزود: در صورت اجرایی شدن قرارداد ما می توانیم با همکاری سایر بانکها، مشتری های بانک را احراز هویت نماییم و این دقیقا در راستای توسعه ی بانکداری دیجیتال وارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده فناوری بلاک چین است.
«هسته اصلی سامانه کیلید، امضای دیجیتال است؛ در واقع سامانه کیلید ابزاری برای شناسایی مشتری و سپس امضای دیجیتال است و از تلفن همراه به عنوان توکن استفاده می کند.»
مدیرعامل آدانیک درباره تعداد بانک‌هایی که شاکیلید و همین‌طور محصول کیلید در آنها راه‌اندازی شده است، گفت: «شاکیلید در مرحله پایلوت خود در دو بانک راه‌اندازی شد و در حال مذاکره با بانک‌های دیگر نیز هستیم. محصول کیلید نیز در بانک‌های آینده، شهر، پارسیان و در حد پایلوت در بانک ایران‌زمین راه‌اندازی شده است.»
وی در ادامه گفت: از مزیت های شاکیلید می توان به خدمت دهی ساده و احراز هویت با کیفیت بالا و کاهش اتلاف وقت اشاره کرد و همچنین بانک‌های زیادی می‌توانند در این شبکه فعالیت کنند و از طریق این پلتفرم به هم متصل شوند. این شبکه توسعه‌پذیر است و می‌تواند به شبکه‌های بانکی در سراسر جهان نیز وصل شود و تعاملاتی داشته باشند. این شبکه محدود به احراز هویت نیست و امضای دیجیتال انواع اسناد و قراردادها در آن امکان‌پذیر است.»

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب