امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3708 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور وزیر اقتصاد؛

جلسه شورای عالی بورس برگزار شد

جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و اعضای این شورا در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.
جلسه شورای عالی بورس برگزار شد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این نشست مباحثی چون ابزار مالی جدید، گواهی سپرده کالایی، بررسی نحوه مشارکت سازمان در صندوق توسعه بازار سرمایه، کارمزد سازمان از صندوق توسعه بازار،  معرفی اعضای جدید هیئت‌داوری سازمان بورس و اوراق بهادار و اسناد خزانه اسلامی جهت بررسی مطرح شد.

براساس این گزارش، در این جلسه در خصوص گواهی سپرده کالایی به عنوان اوراق بهاداری که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انباری استانداردی است که از سوی مسئولان انبارهای مورد تأیید بورس صادر می‌شود، بحث و بررسی شد و اعضا در مورد عملیاتی کردن این طرح اظهار نظر کردند.

همچنین در خصوص تأمین مالی، کاهش هزینه‌های تأمین مالی ناشی از اثرات بلایای طبیعی و نگهداری صحیح کالا که از مزایای گواهی سپرده کالایی محسوب می‌شود، بحث و تبادل نظر شد.

برهمین اساس طرح مذکور به صورت محدود که شامل کالاها و تولیدات کشاورزی و صنعتی انبار شده است، به تصویب اعضا رسید. بررسی نحوه مشارکت سازمان در صندوق توسعه بازار سرمایه از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی بورس بود.

همچنین در این جلسه در خصوص انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل جدید هیئت داوری سازمان بورس و اوراق بهادار رأی‌گیری شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب