امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36965 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمصطفی نمکی در نشست خبری اعلام کرد؛

تحریم ها با توسعه کارآفرینی و برنامه ریزی بی اثر و خنثی می شوند/ بسیاری ازگره های اقتصادی ایران درشرایط کنونی با کارآفرینی و توسعه آن بازمی شود/ با فاصله گرفتن ازفضای تئوری درمیدان عمل تلاش کنیم

خبرایران: عضو هیات مدیره موسسه اکسیر و دبیرهمایش توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم گفت: با توسعه کارآفرینی و برنامه ریزی تحریم ها را می توان بی اثر و خنثی کرد و تثبیت فرهنگ کارآفرینی و با ارزش محسوب شدن آن درجامعه موجب می شود که افراد از کارجویی به سمت کارآفرینی هدایت شوند.
تحریم ها با توسعه کارآفرینی و برنامه ریزی بی اثر و خنثی می شوند/ بسیاری ازگره های اقتصادی ایران درشرایط کنونی با کارآفرینی و توسعه آن بازمی شود/ با فاصله گرفتن ازفضای تئوری درمیدان عمل تلاش کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «همایش توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم» صبح امروزدوشنبه اول بهمن ماه 1397 با حضور«دکترمصطفی نمکی»عضو هیات مدیره موسسه اکسیر و دبیر همایش توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم ، «مهندس سید علی رضوی» مدیرعامل شرکت دانا و کارآفرین برتر، «دکترعرفان خسرویان» رییس بسیج اساتید تهران بزرگ و اصحاب رسانه در هتل پرشیا تهران برگزار ودراین نشست خبری « دکترمصطفی نمکی» عضو هیات مدیره موسسه اکسیر و دبیر همایش توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم اظهارداشت: توسعه کارآفرینی عامل رسیدن به توسعه اقتصادی است.

دبیر همایش توسعه کارآفرینی، اکسیراقتصاد در شرایط تحریم تصریح کرد:تمام  پژوهش های اقتصادی لزوم هدایت اقتصاد کشور به سمت اقتصاد کارآفرین را تأیید می کند و توسعه کارآفرینی به معنای امیدآفرینی است .

وی خاطرنشان کرد: درشرایط کنونی می توان با پرداختن به کارآفرینی و توسعه آن بسیاری از گره های اقتصادی را باز کرد ودر جهت رونق کسب و کار تلاش کرد و به باور من می توان دراین خصوص گام های مثبتی را برداشت.

دکترنمکی عنوان داشت: باید ازفضای تئوری به اعتقاد من فاصله گرفت و با تکیه بر پژوهش ها و حمایت های فکری در میدان عمل در ایجاد کسب و کار مولد و امیدآفرین تلاش کرد و به پله های بالاتر رسید.

وی ابرازداشت: اسناد بالادستی برلزوم کارآفرینی تاکید دارند و با وجود چنین زیرساخت قانونی قوی، شاهد موج بیکاری و مشکلات زیادی در حوزه اشتغال هستیم که برون رفت مورد نظر دراین خصوص را می توان با تکیه بر دانش و تلاش محقق کرد.

 

 

52252

 

عضو هیات مدیره موسسه اکسیرتاکید کرد: در فضای عمل و تحقق پذیری کنونی به نظر می‌رسد ، آنچنان که بایسته است، انرژی صرف نشده و یا در مسیر درست انرژی صرف نشده و باید دراین خصوص گام های مثبتی برداشته شود.

وی اضافه کرد: با توسعه کارآفرینی و برنامه ریزی تحریم ها را می توان بی اثر و خنثی کرد و تثبیت فرهنگ کارآفرینی و با ارزش محسوب شدن آن درجامعه موجب می شود که افراد از کارجویی به سمت کارآفرینی هدایت شوند.

دکترنمکی درپایان سخنان خود گفت :  تولید ملی، توسعه اشتغال و ارائه الگوهای موفق یکی راهکارهای مهم دراین خصوص است ومی توان با برگزاری همایش هایی مانند همایش کار آفرینی می توان در جهت کم کردن بیکاری در جامعه ما گام های مثبتی را برداشت.

 

سیدرضوی:  مردم ما را کسی نمی تواند تحریم کند  / فارغ التحصیلان ما مهارت ندارند 

مهندس سید علی رضوی مدیرعامل شرکت دانا و کارآفرین برتر نیز درادامه این نشست خبری و هم اندیشی اظهارداشت: کارآفرینی نوآورانه نیازبه نیازسنجی بازار کسب و کار دارد.

مدیرعامل شرکت دانا تصریح کرد: متاسفانه کارآفرینان ما به سمت تکرار مکررات و متد های تکراری می‌روند و نتیجه هم مشکلات فراوان و اسفباری می شود و قدم های مثبتی دراین خصوص برداشته نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی تغییر زمین بازی را کارآفرینان باید برای بازی تعیین کنند ودرکشورمان در تمام زمینه‌ها اقدام و کارچندانی موثری انجام نشده و به همین دلیل زمینه‌های زیادی برای فعالیت کارآفرینان وجود دارد که به راحتی می توان تجربه های موفق دنیا را که در کشور ما تکرار نشده، پیاده سازی و به مرحله اجرا رساند.

مهندس رضوی ادامه داد: به نظر من فرآیند تقویت مالی و توانمندسازی کسب و کار را باید از بازار اخذ کرد؛ این موضوع نه با وام بلکه با شناسایی تقاضای بازار امکان پذیر است.

این کارآفرین برتربا ارائه دو پیشنهاد خوب ، جذاب ومناسب برای کار آفرینان در زمان تحریم ها ابرازداشت: جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور وآموزش تخصصی نیروها در داخل برای کسب فرصت های شغلی در خارج از کشور از جزئیات این برنامه است و با مطالعه بودجه سال ۹۸ کشور متوجه می شویم که سال آینده سال سختی در حوزه تحقق درآمدها به خصوص درآمدهای مالیاتی خواهد بود.

وی عنوان داشت: ما 4 میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که اگر هر یک ماهیانه ۱۰۰ دلار به ایران بیاورند یعنی با ایجاد مشوق هایی بتوانیم ماهانه این رقم را از آنها جذب کنیم، رقم بسیار بالایی از نقدینگی ارزی وارد کشور می‌شود که بسیاری از مشکلات بخش خصوصی و کارآفرینان را حل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت دانا  با اشاره به تجربه هند درزمینه های کار آفرینی خاطر نشان کرد: ۳۱ میلیون مهاجر هندی که در کشورهای دیگر کارهای سخت و ارزان می کنند سالانه ۶۵ میلیارد دلار برای کشورشان درآمد ارزی داشته‌اند و ما در شرایط تحریم باید به این گزینه به طور جدی نگاه کنیم .

وی یاداورشد:شاید بتوانند شرکت ها و نهادها را تحریم کنند اما مردم ما را کسی نمی تواند تحریم کند و فارغ التحصیلان ما مهارت ندارند لذا نیاز به مراکز غیر دولتی آموزش مهارت داریم که می‌تواند با تمرکز بر مهارت های پایه برای ورود به بازارهای برون مرزی نیروهایی را برای اعزام بازارهای کار دنیا آماده کند.

مهندس رضوی افزود: افراد می‌توانند سربازان جنگ اقتصادی باشند و با حضور در بازارهای دنیا هم برای معیشت خود تلاش کنند و هم ارز به کشور وارد کنند و این پیشنهادات در صورتی تحقق می یابد که بخش خصوصی آن را بپذیرد و وارد عمل شود و بتواند دراین خصوص سرمایه گذاری کند.

بنابراین گزارش؛ همایش توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم  2  اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با حضور بزرگان، صاحبنظران کشوری، اجرایی و همچنین اساتید و نخبگان حوزه مدیریت و توسعه کارآفرینی و همچنین کارآفرینان برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب