امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3679 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به همت سازمان زیباسازی شهر تهران؛

نشست تخصصی معماری و توریسم برگزار شد

نشست تخصصی معماری و توریسم با حضور اساتید ایرانی و خارجی و جمعی از مدیران ادارات زیباسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران، صبح امروز( 10 خرداد )در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.
نشست تخصصی معماری و توریسم برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، این نشست در ادامه برگزاری دومین همایش بین‌المللی معماری و توریسم مشهد برگزار شد و اساتید و معماران حاضر در این همایش با حضور در این نشست، یافته ها و دستاوردهای خود را با مدیران ادارات زیباسازی شهر تهران به اشتراک گذاشتند.

در ابتدای این نشست دکتر عیسی علیزاده معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدا مقرر شده بود که بعد از همایش معماری و توریسم در مشهد، کارگاهی هم با همین عنوان در تهران تشکیل شود، گفت: امیدوارم برگزاری این نشست نتیجه موثری در عرصه معماری و شهرسازی در پی داشته باشد.

دکتر نشید نبیان، دبیر همایش و استاد دانشگاه هاروارد در دپارتمان شهرسازی این دانشگاه، نیز با بیان اینکه از اساتید حاضر در این همایش خواسته ایم تا یافته های خود را در اختیار مدیران زیباسازی شهر تهران قرار دهند، گفت: این کارگاه در دو محور اصلی بهسازی منظر شهری و کار در بافت تاریخی شهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: کارکرد هنر عمومی و گرافیک شهری ازموضوعات مهمی است که در پایان نشست به شکل ویژه درباره آن بحث و بررسی خواهیم کرد.

کریس باس، استاد دانشگاه صنعتی سیدنی و مدیر شرکت لاوا در سیدنی از دیگر سخنرانانی بود که با اشاره به تجربه حضورش در ایران و به ویژه در شهرهای بندرعباس، تهران و اصفهان، گفت: در معماری ایرانی الگوهای هندسی که از طبیعت الهام گرفته اند بسیار دیده می شود.

به گفته این استاد دانشگاه و معمار برجسته استرالیایی، طبیعت و توجه ویژه به این مقوله در معماری قرن 21 امری اجتاب ناپذیر است.

وی با اشاره به تعدادی از تجربیات خود درگوشه های مختلف دنیا، افزود: نمونه هایی که تلفیق طبیعت و تکنولوژی هستنداز طبیعت الهام گرفته شده اند و این فرم های طبیعی به منظور استفاده، توسط سیستم های نرم افزاری تبدیل به فایل های دیجیتالی می شوند.

به اعتقاد کریس باس، وقتی پروژه ای مرمت می شود ولی کاربری جدیدی برای آن تعریف نمی شود و مردم فرصت حضور در آنها را نمی یابند، در واقع به صورت کامل احیا نشده است.

کریس باس در ادامه با اشاره به برج های ساخته شده در سراسر دنیا، گفت: دیگر دوران برج های مدرنیستی مکعبی به پایان رسیده و با توجه به فلسفه الهام گرفته از طبیعت، می توان از فرم هایی استفاده کرد که بسیار به طبیعت نزدیک است.

در ادامه این نشست، سرجیو سیستن فرانکو از معماران و صاحب نظران حوزه شهرسازی و معماری اسپانیا با ایراد سخنرانی، دستاوردها و تجربیات خود در سطح جهان را در اختیار حاضران قرار داد.

حاضران در این نشست پس از پایان کارگاه آموزشی، از برج میلاد تهران بازدید کردند .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب