امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3669 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مقاومت برخی نمایندگان در برابر واقعیت بورسیه های غیر قانونی؛

دفـاع تمام قد حامي احمدي‌نـژاد از بورسيه‌هـا/تهدید وزیـر علوم بـا کارت زرد!

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وجود اسناد و مدارک متقن هنوز قبول نمی کنند که سه هزار بورسیه مد نظر وزارت علوم دولت یازدهم که در دولت احمدی نژاد به آنها بورسیه اعطا شد، «غیر قانونی» بوده اند؛ برخی اعضای این کمیسیون حتی تهدید کرده اند که در صورت تکرار این «ادعا» امکان دارد وزیر علوم یک کارت زرد دیگر از مجلس بگیرد!
دفـاع تمام قد حامي احمدي‌نـژاد از بورسيه‌هـا/تهدید وزیـر علوم بـا کارت زرد!
 

خبرایران: هفته گذشته مسئولان وزارت علوم اعلام کردند که در سال‌های ۸۸ تا ۹۲، ۲۲۸ نفر با معدل کمتر از ۱۴، ۳۰۵ نفر با معدل کمتر از ۱۶، ۲۳۵ نفر بدون اعلام معدل خود، ۳۲۵ نفر بدون داشتن شرایط سنی قانونی و ۱۸۳ نفر بدون هیچ سند محضری درباره وضعیت خدمت خود از سوی دولت احمدی نژاد بورسیه شدند. این اطلاعات در حالی رسانه ای شد که وزارت علوم دولت یازدهم به دلیل جابجایی برخی از مدیران جریان های سیاسی محافظه کار، متهم به «سیاسی کاری» شده است. با این همه اکنون هواداران دولت سابق می گویند که هیچ تخلفی در وزارت علوم محمود احمدی نژاد رخ نداده است.

دولت احمدی نژاد کار غیر قانونی نکرده که بخواهد پاسخگو باشد!

از جمله این افراد جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است می گوید: «گرفتن و دادن بورسیه در ایران ضوابط مشخصی ندارد، یعنی برای آن قانون نداریم و دستگاه های مختلف می توانند بر اساس برداشت و سلیقه خود رفتار کنند. بنابراین اینکه بیایند بگویند سه هزار بورسیه غیرقانونی داده شده به نظر می رسد سیاه نمایی و بازی رسانه ای باشد. برای بورسیه، قانونی وجود نداشته و دولت آقای احمدی نژاد هم نباید پاسخگو باشد. کار غیر قانونی نکرده اند، دلشان خواسته اینطور بورسیه بدهند».وی ادامه می دهد: «دولت آقای روحانی اگر خیلی دلش می سوزد بیاید و یک لایحه بدهد و این مساله را قانونمند کند. تازه قبل از هر چیز باید بیاییند و اثبات کنند که چرا این بورسیه ها را غیر قانونی می دانند. در دانشجویان ستاره دار هم همین کار را کردند. برای همین هم می گوییم سیاسی کاری است. اگر قرار است سال ۸۸ تا ۹۲ بررسی شود، بیایند یک سال هم به آن اضافه کنند و بشود سال ۹۳ تا ما بدانیم خودشان در این یک سال چه کرده اند».کوچکی نژاد همچنین با اشاره به کارت زرد اول وزیر علوم در مجلس می گوید: «یکی از دلایلی که نمایندگان آن کارت زرد را به وزیر علوم دادند همین جور ادعاها بود. بخواهند هم به همین شکل ادامه دهند و برای مجلس ادعای خود را اثبات نکنند قطعا باز هم یا کارت زرد می گیرند و یا استیضاح می شوند. به هر حال وزارت علوم یک دولتی که ۴ سال خدمت کرده است را نمی شود به همین راحتی تخریب کرد».

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب