امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36620 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد؛

راهکارهای درونزایی و برون نگری دراقتصاد

خبرایران: سازمان مدیریت صنعتی آماده پذیرش بنگاه ها در فرایندهای عارضه یابی و کلینیک های صنعت است.
راهکارهای درونزایی و برون نگری دراقتصاد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جشنواره حاتم با اعلام این دعوت اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی با 55 سال تجربه با هدف توسعه ظرفیت مدیریت در کشور و عارضه یابی و آسیب شناسی روند ها و فعالیت های مدیریتی، از دیر باز کلینیک های صنعت را طراحی کرده است.  که ماموریت آنها «عارضه یابی»، «توانمند سازی» و رفع عارضه از بنگاه ها است و هم اکنون این فعالیت ها برای شهرک های صنعتی در کل کشور در حال انجام است.

کیانی بختیاری در ادامه به تشریح مبحث «درونزایی و برون نگری دراقتصاد و مدیریت کسب و کارها» پرداخت.

وی عنوان داشت: سال جاری سال حمایت از کالای ایرانی عنوان یافته است.اين چندمين سال پياپي است كه شعاري اقتصادي سرلوحه شروع سال قرار می‌گیرد که مويد اهميت نقش اقتصاد در اهداف کلان جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود:چنین شعارهایی از آسیب‌شناسی حرکت کشور برمی‌آید و زماني كه این توجه به مقوله‌ اقتصاد، در كنار ابلاغيه الگوي اقتصاد مقاومتي قرار مي‌گيرد، نوع حركت مطلوب روشن‌تر مي‌شود.

وی تاکید کرد: براساس سند راهبردی کشور، تمرکز بر اقتصاد مقاومتی، اولویت برنامه ریزی است و اقتصادی درون زا و برون گرا هدف گذاری شده است.

کیانی بختیاری بازيگران اثرگذار برتولید کالای ايراني را مردم؛ بنگاه ها و سازمان ها و نهادها عنوان کرد و افزود: سازمان ها و نهاد ها باید در فرهنگ سازی؛ تبلیغ؛ جریان سازی؛ سیستم های تشویقی و تسهیل گری نقش ایفا کنند و تا جایی که می توانند مقررات زدایی  نمایند و  تسهیلگر باشند و سیاست های تشویقی از جمله سیاست های کاهش مالیاتی و بحث های تعرفه ای را برای حمایت از کالای ایرانی در نظر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: بنگاه ها ضلع مهم تولید کالای ایرانی با کیفیت و بازیگر اصلی پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند و باید کیفیت کالا و خدمات را بالا ببرند و هزینه های تولید را کاهش دهند و خدمات را در تمامی مراحل بهبود ببخشند.

کیانی بختیاری تاکید کرد: يكي از جنبه‌هاي عملياتي شدن راهبرد اقتصاد کشور، عملياتي شدن آن در درون بنگاه‌هاي اقتصادي است و اگر بنگاه‌ها در اين مسير قرار نگيرند، امكان عملياتي شدن اين راهبرد بعید می نماید.

وی با تشریح یک الگوی ارزیابی  که برای موفقیت بنگاه ها طراحی شده است گفت: این الگو در راستای حمایت از تولید کننده داخلی با رویکرد درون زایی و برون نگری طراحی شده و در سازمان مدیریت صنعتی هم روی آن کار شده و در برخی از بنگاه ها مورد سنجش قرار گرفته و الگوی بسیار نتیجه بخشی است و بنگاه هایی که علاقه مند  هستند بر این مبنا سنجش شوند، سازمان مدیریت صنعتی به عنوان مسئولیت اجتماعی خود به آنها کمک می کند.

کیانی بختیاری کاربردهای این الگو را بررسی و تحلیل نقاط قوت و ضعف بنگاه‌های تولیدی؛ تبیین فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی بنگاه‌ها و معرفی زمینه‌های بهبود به بنگاه های تولیدی در جهت افزایش تولید ملی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در خصوص بعد برون گرایی در کسب و کار یادآور شد: اقتصاد دانش بنیان که بند 2 سیاست های ابلاغی مقام معطم رهبری در اقتصاد مقاومتی است که باید توجه شود وقتی از نگاه برون نگر صحبت می شود بدان معناست که باید خود را با تحول عصر دیجیتال همراه کنیم که این مکمل اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه به توضیح ویژگی های عصر دیجیتال پرداخت و اظهار داشت: در کنار اقتصاد مقاومتی؛ توسعه فناوری دانش بنیان؛ تولید و اشتغال پایدار باید نگاه برون گرا و منطبق با تحولات اقتصادی جهانی داشته باشیم و بتوانیم  تهدید را به فرصت تبدیل نماییم.

كياني بختياري در خصوص رسالت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران افزود: اين سازمان توسعه اي با نقش هاي توسعه صنايع پيشرفته و مناطق كم برخوردار، همواره نقش تسهيلگري؛بهم رساني كسب و كار و تجاري سازي نمونه هاي صنعتي و نیز انتقال دانش فني به بنگاه هاي كشور را ايفاء نموده و آماده مشاركت با بخش هاي خصوصي با توانمندي بالاست.

مديرعامل سازمان مديريت صنعتي در ادامه از برگزاركنندگان همايش تقدير و تشكر نمود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب