امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36349 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در ششمین نشست شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران؛

تدوین سند گردشگری شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفت

خبرایران: ششمین نشست شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران با حضور اعضا شورا برگزار شد.
تدوین سند گردشگری شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفت

به گزارش  خبرایران ازروابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران،ششمین نشست شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران با حضور اعضا شورا برگزار شد.
در ابتدای جلسه ابوالحسنی قائم مقام حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی گردشگری گفت: دستیابی به قوانین بالادستی، سازمانهای متولی گردشگری می تواند ما را در تهیه و تدوین یک سند راهبردی جامع گردشگری در شهرداری تهران یاری کند.
قائم مقام حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با اهمیت تشکیل جلسات شورای راهبردی بر ضرورت استفاده کاربردی از نظرات اعضاء در تهیه برنامه های عملیاتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری تاکید کرد.
محمد حسن خوشنویس با توجه به اهمیت وجود یک برنامه راهبردی بر اساس بررسی اسناد بالادستی گردشگری گفت: داشتن یک برنامه عملیاتی مهمترین مسئله در اجرایی شدن این امر مهم می باشد.
اسماعیل قادری استاد دانشگاه دیگر عضو این شورا با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی پویا و تاثیر گذار است، گفت: شهرداری تهران باید زمینه را برای توسعه گردشگری شهر تهران به منظور رشد و توسعه ساختار بخش خصوصی فراهم کند.
وی افزود: توجه به گردشگری به عنوان یکی از حوزه های صنعت خلاق منجر به تقویت زیر ساخت ها و هویت فرهنگی خواهد شد.
در ادامه این جلسه فریدون عموزاده خلیلی مشاور امور کودکان و نوجوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی دیگر عضو شورا،گفت: در بحث گردشگری، فرهنگ لذت بردن امری است ضروری که بر اساس آن می توان رویکردی هدفمند برای همه رده های سنی تعریف کرد.
محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران دیگر عضو شورا با بیان اینکه گردشگری امروزه متفاوت از گذشته و در قالبی دیگر تعریف می شود گفت: گردشگری به معنای درک مفاهیم انسانی از یکدیگر است که منجر به شناخت و صلح به عنوان یک ارزش اصلی می شود،که در این میان تدوین و اجرای استراتژی صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین محسن امامی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و دیگر عضو شورا با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در تهران باعث ایجاد توازن و توسعه پایدار در شهر می شود ،گفت: هر پروژه ای در تهران باید پیوست گردشگری داشته باشد تا پروژه ها به سمت حوزه گردشگری تمایل پیدا کنند.
مهدی یحیی پور مشاور عالی ستاد گردشگری گفت: با تغییر نگاه و رویکرد مدیران شهری انتظار می رود جایگاه ستاد گردشگری در سطحی مناسب به دیگر ارگان های شهرداری معرفی گردد.
جبرئیل نوکنده مدیرکل موزه ملی ایران با بیان اینکه شهروندان نسبت به هویت شهر خود بی تفاوت هستند اظهار داشت: با آسیب شناسی گردشگری شهر تهران می توان گامی موثر در تقویت صنعت گردشگری شهر برداشت.
نرگس شجاعی دیگر عضو شورا گفت: وظیفه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تسهیلگری است که بر اساس آن باید زیر ساخت ها را در جهت رونق گرفتن گردشگری آماده کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: باید به گردشگری به عنوان یک حرکت فرهنگی نگاه کرد که خود باعث یک درآمد پایدار خواهد شد.
مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای ارشاد تهران گفت: برای تصویب یک برنامه جامع باید فعالیت های دانشگاه ها و ارگان های دیگر نیز بررسی شود و بر اساس آن به ایجاد زیر ساخت های گردشگری در شهر تهران پرداخت.
دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ایجاد طرح جامع گردشگری برای رسیدن به طرح آمایش سرزمین گفت: بر اساس این طرح می توان یک سند راهبردی برای گردشگری شهر تهران تعریف کرد.
در پایان حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش با اشاره به تغییرنگاه به شهرتهران در دوره جدید مدیریت شهری به شهری انسان محورگفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران هدف ما تبدیل تهران به مقصد گردشگری است ولی قبل از آن توسعه فرهنگ گردشگری مد نظر می باشد .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب