امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36342 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فیلترینگ جواب نمی دهد

خبرایران: وزیر ارتباطات گفت: وقتی صحبت از مخالفت با فیلترینگ می شود مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم.
فیلترینگ جواب نمی دهد

به گزارش خبرایران، محمدجواد آذری‌جهرمی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهوشمند مشهد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: وقتی صحبت از مخالفت با فیلترینگ می شود مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم.

وی افزود:قطعا اشکالات و مخاطرات جدی در فضای مجازی وجود دارد و اتفاقاتی نیز در این حوزه رخ می دهد اما این فضا می تواند تبدیل به بستری شود که در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و جوانان از آن برای توسعه کسب و کار خودشان استفاده کنند و روی این بستر کسب و کار بومی شکل بگیرد.

وزیر ارتباطات گفت: از نظر بحث امنیتی موضوع کلان داده‌ها می‌تواند مهم باشد اما یک روز و دو روز نیست که ما در کشور با مسئله فیلترینگ مواجهیم، واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد. 

جهرمی گفت: نمی شود وزرات ارتباطات تنها در عرصه فضای مجازی باشد و دیگران مدام مطالبه کنند وبرای توسعه این حوزه باید حرکت همسو و هم جهت بین مسئولان و توجیه و همراهی مردم را نیاز داریم. 

وی در خصوص  احتمال فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی در کشور بیان کرد: فیلترینگ در کشور یا باید توسط شورای تعیین مصادیق مجرمانه انجام شود که به دلیل عدم موافقت دولت موضوع در این شوراطرح نشده است و یا باید دادگاه حکم بدهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب