امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36324 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجری برنامه کودک اعلام کرد؛

طراحى لباس براى كودک، احترام به شخصیت اوست

خبرایران: مينا هاشمى مجرى تلويزيون، نويسنده و تهيه كننده با سابقه ٣٣ سال اجرا در برنامه هاى كودك و نوجوان است و مجری برنامه هاى شاخصی همچون سيماى نوجوان، ويژه برنامه هاى كودك ظهرجمعه، مسابقه ى زنده تلفنى ماه و مهر بوده است و حالا در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به عنوان مجری ، انتخاب شده است.
طراحى لباس براى كودک، احترام به شخصیت اوست

به گزارش خبرایران، مينا هاشمى مجری و تهیه کننده باسابقه در حوزه کودک و نوجوان در گفت و گوی صمیمی با ستاد خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک به سوالات مختلف درباره جشنواره اینطور پاسخ داده است.
1-  نظر شما درباره دومین دوره برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در حوزه طراحی پارچه و لباس چیست؟
جشنواره مد و لباس كودك يك اتفاق مهم و مبارك است كه باید برگزاری آن را به فال نيك بگیریم ،چرا كه علاوه بر ايجاد انگيزه در ميان جوانان علاقمند به اين هنر وحرفه، رقابت سالمی را دربین توليدكنندگان وكار آفرينان و طراحان ايجاد مى كند و باعث شكوفايى و رشد بازار داخل وخارج كشور مى شود. مهم تراز همه، هويت بخشى به كودكان و نوجوانان کشور است. قطعا وقتى طراحى هاى زيبا وچشم نواز و جنس هاى باكيفيت را در بازار داخلی داشته باشيم به دنبال برندهاى خارجى نخواهيم بود.
2-نظرشما درباره شعار امسال جشنواره "از کودکی خوب بپوشیم" چیست؟
این شعارى است كه در دل خود  پيام هاى بى شمارى دارد، کلمه "خوب" صفتى است كه معنايى را درذهن مخاطب متبادر مى کند و درپى آن حس خوبى هم ايجاد مى شود.اگر درشعار گفته مى شد "زيبا" بپوشيم ، به تعداد آدمهاى روى كره زمين براى زيبايى تعريف ومعنا وجود دارد وهركدام ازما ازمنظر وزاويه اى متفاوت به زيبايى مى پردازيم اما وقتى مى گوييم "خوب" يعنى هرآنچه كه به من، به هويتم به ارزش هايم به روحيه ام و دنياى كودكانمان نزديكتر است پس "خوب" است.
٣- به نظر شما در حوزه برگزاری جشنواره چطور می شود اطلاع رسانى كرد؟
برگزارى جشنواره ،خودش بهترين نوع اطلاع رسانى است،اما بايد ازکودکان وگفت وگو با آنها درباره علاقمندى هایشان به رنگ ها، طرح ها، جنس پارچه ها به نتايج خوبى برسیم.ايجاد علاقه كنیم وحتى در زمان برگزارى جشنواره، با اردوهاى يك روزه مدارس ومهدكودكها را وارد اين ميدان هنرى كنیم، البته به شرط اينكه فضاى سرگرمى هم براى آنها طراحى شود مثل بازى بارنگ روى پارچه ، آموزش عروسك هاى پارچه اى از پارچه هاى دور ریختنی و يا با كمك مربى دوخت و دوز كردن هاى كوچك ، وهمچنین دربخش داورى از خود بچه هاهم كمك گرفته شود.
۴-دنياى كودکان چگونه دنیایی است؟
دنياى كودکان، دنياى سفيدی است كه بارفتارهاى خوب وشاد ومحترمانه تبديل به رنگين كمانى زيبا مى شود.دنياى كودکان، دنيايى شفاف مثل آينه است كه تمام آنچه كه ديده، شنيده وآموخته می شود را منعكس مى كند.
۵- آيا طراحى لباس كودك مهم است؟
طراحى لباس براى كودك، يعنى احترام به دنياى او، احترام به علايق و سلایق و احترام به زندگى كودكانه،احترام به شخصیت کودک و احترام به هويت آنها است. طراحی لباس کودک بسیار بسیار مهم است.
و کلام آخر، به دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور جناب حمید قبادی و تیم همراه ایشان تبریک می گویم كه باعلاقه وتلاش هاى بى وقفه بذر جشنواره کودک و نوجوان را كاشته اند  و با مراقبت ها و پيگيرى ها و جلسات مكرر به بارور شدن وتنومند شدن نهال این جشنواره در آینده كمك مى كنند.به طور قطع محصول این جشنواره، ميوه ى شيرين رضايت وعزت نفس و روحيه ى شاد كودكان ونوجوانان کشورعزیزمان ایران است .چرا كه همه مى دانیم لباس با رنگ ها و طرح های مختلف،چقدر از نظر روحی و  روانى برافراد جامعه تاثير مثبت می گذارد.
دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از ۱۸ الی۲۲ دی ماه سال جاری ساعت ۱۰ الی ۱۸ در تالار آیینه فرهنگستان هنر واقع درخیابان ولیعصر، نبش خیابان طالقانی، برگزار می شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب