امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36310 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در مراسم گشایش دفتر انجمن در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد؛

راه اندازی «رشته کارشناسی ارشد چاپ»در دانشگاه امیرکبیر از سال 98

خبرایران: در راستای تعامل سازنده بخش صنعت و دانشگاه در حوزه چاپ، همکاری دانشگاه امیرکبیر و انجمن علمی فناورب چاپ ایران گسترش می یابد و در همین راستا دفتر انجمن دردانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه امیرکبیر رسما کار خود را آغاز کرد
راه اندازی «رشته کارشناسی ارشد چاپ»در دانشگاه امیرکبیر از سال 98

به گزارش خبرایران از روابط عمومی انجمن علمی فناوری چاپ ایران، در این مراسم که تعدادی از صاحبنظران، اساتید و پیشکسوتان حوزه چاپ حضور داشتند محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به اینکه با گشایش این دفتر باب همکاری های متقابل، علمی و کارشناسی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه چاپ باز می شود اظهار داشت: از این پس شاهد اتفاقات بسیار خوبی در راستای رفع نیازهای پژوهشي صنعت چاپ کشور و پویایی دانشگاه برای انجام پروژه ها و رفع مشکلات و چالش های صنعت چاپ خواهیم بود.

بیطرفان افزود: مسئولیت اصلی انجمن های علمی ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و دولت است تا نیاز های علمی هر حوزه توسط انجمن تخصصی آن پیگیری شود.علیرغم مشکلات فراوان ما توانستیم صنعت راهبردي چاپ را به جامعه علمی کشور معرفی کنیم خوشبختانه  هم اکنون رقابت خوبی بین دانشگاه ها برای پرداختن به صنعت چاپ وجود دارد.باتوجه به اینکه ۸۰ درصد نیاز این صنعت به ماشین آلات و مواد اولیه از خارج تامین می شود بومی سازی این صنعت مستلزم  اتکا به توان نیروی داخلی و پتانسیل بالایی است که در نخبگان، پژوهشگران، اساتيد و دانشجویان ما وجود دارد.همانگونه که ما در صنایعی مانند انرژی هسته ای ، نانو و ... ورود کردیم و موفق هم هستیم  در این عرصه هم با جدیت وارد شویم؛  قطعا می توانیم گام مهمی در بومی سازی این صنعت برداریم.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ از راه اندازي كارگروه چاپ هاي تكنولوژي  خبر داد و اعلام کرد: ما در تلاش هستیم با تعامل بین دانشکده و انجمن رسالت های خود را هم در عرصه علمی و آموزشی و هم در عرصه توسعه فنی و صنعتی حوزه چاپ به انجام برسانیم.

دکتر بیطرفان در این از رشد بی سابقه گرید انجمن علمی فناور چاپ در رتبه بندی وزارت علوم خبر داد و اعلام کرد: رتبه انجمن علمی فناور چاپ در رتبه بندی وزارت علوم از گرید C  به گرید B  ارتقاء یافت.

در ادامه دکتر سعید پور مهدیان مدیر گروه پلیمر دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه امیرکبیر نیز با اشاره به رویکرد دانشگاه امیرکبیر در توجه به انجمن های علمی و استقرار آن ها در این دانشگاه گفت؛ انجمن علمی فناوری چاپ ایران نخستین انجمن علمی است که در این دانشگاه دفتر رسمی دایر می کند و این حاکی از عزم و اراده انجمن چاپ به نمایندگی از صنعت چاپ برای حل مسائل و مشکلات رشته ها و صنعت چاپ و توسعه این صنعت مهم و استراتژیک با قطب دانشگاهی در این حوزه یعنی دانشگاه صنعتی اميركبير است.

استاد برجسته دانشگاه امیرکبیر از ایجاد رشته های دانشگاهی جدید در حوزه صنعت چاپ در دانشکده پلیمر و رنگ این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: رشته پلیمر با گرایش چاپ در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۱۳۹۸ در این دانشكده داير خواهد شد.

وي گفت: تنها خواسته جامعه علمي كشور از  دست اندركاران و فعالان این حوزه این است که پشت این دانشجویان را خالی نکنند و به آنها اطمینان بدهند که تنهایشان نمی گذارند. در سال ۹۸ انتخاب رشته چاپ در دسترس دانشجویان قرار خواهد گرفت و دانشجویان می توانند این رشته را انتخاب کنند.ما امید وار هستیم که با شناساندن این رشته به دانشجویان آنها را به انتخاب آن ترغیب کنیم.

مهندس نوید شیرمحمد مدیر تحقیق و توسعه بانک ملی ایران نیز در این مراسم بر توسعه همکاری بین دانشگاه و صنعت در حوزه چاپ تاکید کرد و اظهار داشت: صنعت چاپ به مرحله ای رسیده که می توان گفت هیچ صنعتی بدون توجه به صنعت چاپ نمی تواند تدوام حیات داشته باشد.

مهندس بیژن درویش پیشکسوت و استاد دانشگاه در رشته چاپ نیز در این مراسم گفت: ایجاد انجمن علمی فناوری چاپ نقطه عطفی در تحولات صنعت چاپ كشور است و اقدام میمون و مبارک استقرار این انجمن در دانشگاه امیرکبیر دستاوردهای بسیاری برای صنعت و دانشگاه بویژه فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با چاپ خواهد داشت.

مهندس طائل از کارشناسان برجسته مرکز اوراق بهادار بانک مرکزی نیز در این مراسم از گشایش رسمی دفتر انجمن چاپ در دانشگاه امیرکبیر به عنوان گامی برای شکل گیری همکاری های بین المللی یاد کرد و گفت؛ این روز، روز مبارکی برای صنعت و دانشگاه است و می تواند بنیانگذار همکاری های علمی، دانشگاهی و صنعتی ملی و بین المللی در عرصه صنعت چاپ باشد.

در این مراسم مهندس رضا رضایی پیشکسوت چاپ، مجید فرشید فرید فعال اتحادیه چاپ، مهندسان نوید شیرمحمد و فلامرزی از چاپخانه بانک مرکزی ایران درباره اهمیت توجه به صنعت چاپ و لزوم حمایت دولت از این صنعت سخنرانی کردند.

گفتنی است صنعت چاپ جزو سه صنعت برتر و پردرآمد دنیاست و زمان آن رسیده دانشگاه و صنعت با همکاری هم برای تحول این صنعت در کشورمان دست به کار شوند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب