امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36118 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گوشی سامسونگ بخریم یا گوشی اپل ؟

خبرایران: سامسونگ و اپل به عنوان غول‌های بازار گوشی موبایل، علاوه بر دارابودن سهم عمده فروش از بازارهای جهانی و تلاش برای افزایش آن، رقابت تنگاتنگی در معرفی به روزترین فناوری‌ها در پرچم‌داران خود دارند به گونه‌ای که امکانات آخرین محصولات این دو شرکت، به عنوان مبنای سنجش تولیدات دیگر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
گوشی سامسونگ بخریم یا گوشی اپل ؟

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام زنبیل، شاید یکی از مهم ترین دلایل سخت‌بودن انتخاب میان آیفون و گوشی موبایل سامسونگ، همین رقابت نفس گیر میان این دو برند در معرفی بهترین‌های بازار است. تفاوت‌هایی از قبیل طراحی منحصر به فرد، سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید که از نظر پایه‌ای تفاوت بسیاری میانشان وجود دارد، سخت‌افزارهای قدرتمند و موارد بسیار دیگر، همگی باعث سخت‌تر شدن انتخاب بهترین موبایل می‌شوند. در این گزارش به بررسی آخرین تولیدات کمپانی اپل، یعنی آیفون  XS،   XS MAX  و XR و مقایسه آن ها با پرچم‌داران سامسونگ که  Galaxy 9s plus و Galaxy note9  هستند می‌پردازیم.

طراحی

اولین موردی که قبل از معرفی این پرچم‌داران مورد توجه قرار می‌گیرد، پیش‌بینی سبک طراحی این مدل‌ها است. سبک طراحی این دو شرکت در مواردی دارای شباهت و در موارد دیگری دارای تفاوت می‌باشد.

شباهت‌ها: از موارد مشترک در طراحی این دو شرکت، می‌توان به قرار دادن دکمه‌های پاور و صدا در یک مکان، استفاده از دو بلندگو و در نهایت کسب استاندارد IP68 به عنوان معیار مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک اشاره کرد. البته آیفون XR دارای گواهینامه IP67می‌باشد.

تفاوت‌ها: اگر چه همه‌ی این پرچم‌داران دارای بدنه‌ای هستند که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، اما قسمت جلوی سامسونگ‌ها بدون هیچ‌گونه تورفتگی و کاملا یکنواخت طراحی شده، در مقابل اپل با استفاده از فولاد ضد زنگ در قاب بدنه و طراحی ضخیم‌تر، حس مقاومت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. اما نکته‌ای که با توجه به آن می‌توان امتیاز بیشتری را برای سامسونگ در نظر گرفت، حفظ کردن جک 3.5 میلیمتری هدفون است. از نظر وزن دستگاه هم می‌توان به طور کلی، آیفون‌ها را سبک‌تر از گوشی‌های سامسونگ در ابعاد مساوی دانست.

صفحه نمایش

آیفون‌ها دارای صفحه نمایش Super Retina و سامسونگ‌ها با صفحه نمایش Super AMOLED تولید شده‌اند. البته آیفون XR باز هم استثنا بوده و داری صفحه نمایش LCD است. همگی دارای قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و نسبت بالای ابعاد نمایشگر به بدنه می‌باشند که از این نظر، با برندهای دیگر قابل قیاس نبوده و به معنای واقعی عالی هستند. محافظ صفحه استفاده شده در نمایشگرهای اپل، کارایی بیشتر نسبت به صفحه گوریلا گلس سامسونگ دارد.

دوربین

بهتر است همین ابتدا بگوییم که آیفون XR دارای یک دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت لرزش گیر و فوکوس خودکار است. خب برویم به سراغ بقیه موارد، همه دستگاه‌ها دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر، تشخیص فاز، فوکوس خودکار و زوم اپتیکال دو برابر هستند که از این نظر، قطعا عکس‌های راضی کننده‌ای را در محیط‌های حتی با نور کم می‌گیرند. اما برای جمع‌بندی، می‌توان گفت که آیفون‌ها عکس‌های با کیفیت‌تری می‌گیرند.

سیستم عامل

این قسمت جدال انگیزترین بخش برای انتخاب میان آیفون‌ها و گوشی‌های سامسونگ است، مخصوصا با معرفی نسخه‌های IOS12 و Android 8 Oreo که از هر نظر رابط کاربری آسان و دلچسبی را فراهم می‌کنند. از قابلیت‌های جالب آی او اس می‌توان به قابلیت انیموجی اشاره کرد که با افزایش محبوبیت آن، تحت نام AR Emoji ، در گوشی‌های سامسونگ هم مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت اگر بخواهیم جمع‌بندی صادقانه‌ای درباره سادگی کاربری این سیستم عامل‌ها داشته باشیم، می‌توان با احترام کامل به آی او اس، اندروید را برنده اعلام کرد.

باتری

به طور خلاصه می‌توان گفت که اپل تلاش بسیاری برای افزایش میزان شارژ دهی باتری‌های خود کرده و تقربیا موفق هم شده، اما همچنان شارژدهی گوشی‌های سامسونگ بهتر از آیفون است. اطلاعات بیشتر درباره میزان شارژدهی هر مدل را می‌توانید با بررسی جدول زیر بدست آورید.

به عنوان جمع‌بندی لازم است بگوییم که پرچم‌دارای اپل و سامسونگ را نمی‌توان به این راحتی‌ها به صورت کلی برتر از دیگری دانست، اگر چه در هر بخش، ممکن است یکی بهتر از دیگری باشد. مورد دیگر هم اختلاف قیمت میان محصولات اپل و سامسونگ است. به طور کلی آیفون‌ها قیمت بالاتری نسبت به رقیبشان دارند و از این نظر، شاید بتوان از بعضی برتری‌های آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

در آخر برای بررسی دقیق‌تر میان این پرچم‌داران، جدولی از مشخصات آن ها را در زیر مشاهده می کنید.

حال جهت مشاهده و خرید اینترنتی کامل‌ترین مجموعه از جدیدترین‌های گوشی سامسونگ و گوشی اپل با گارانتی اصلی شرکتی و با تضمین بهترین قیمت گوشی از جمله بهترین قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی آیفون می‌توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کرده و از مزایای خرید از این فروشگاه اینترنتی معتبر بهره‌مند شوید و تجربه‌ی خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب