امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35939 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر محمد سلگی درنشست خبری اعلام کرد؛

پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال با حضورمحققان، دانشگاه ها، پژوهشکده ها برگزار خواهد شد/ هدف اولیه جشنواره تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی است/ کلید خوردن 10 طرح ملی مصرف فرهنگی، پیمایش ها و نگرش ایرانیان، خلقیات ایرانیان و مشاغل فرهنگی

خبرایران: رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نتایج و دستاوردهای برگزاری جشنواره های گذشته پژوهش فرهنگی سال را کلید خوردن 10 طرح ملی از جمله طرح مصرف فرهنگی، پیمایش ها و نگرش ایرانیان، خلقیات ایرانیان و مشاغل فرهنگی عنوان کرد وگفت: در نظر داریم از مجموع این طرح ها اطلس فرهنگی ایرانیان را تهیه کنیم.
پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال با حضورمحققان، دانشگاه ها، پژوهشکده ها برگزار خواهد شد/ هدف اولیه جشنواره تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی است/ کلید خوردن 10 طرح ملی مصرف فرهنگی، پیمایش ها و نگرش ایرانیان، خلقیات ایرانیان و مشاغل فرهنگی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال» صبح امروز سه شنبه ۲۷ آذرماه 1397  با حضوردکتر«محمد سلگی» رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال ،«حسین دهقان» دبیرعلمی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال ،«زهره سعیدی» دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال و اصحاب رسانه در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات  برگزار ودراین نشست خبری «محمد سلگی» رئیس پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات اظهار داشت : جشنواره پژوهش فرهنگی از سال 75 آغاز شده و بیش از 14 دوره را گذرانده است.

دکترسلگی تصریح کرد: در دو سال اخیر با کارکرد درون وزارتخانه ای و محدودتر برگزار می شد اما امسال  با رویکرد گذشته و با حضور دیگر محققان،  دانشگاه ها، پژوهشکده ها و شرکت کنندگان آزاد برگزار خواهد شد.

وی  با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد:هدف اولیه جشنواره تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی است ، در واقع معرفی و شناسایی آثار در حوزه پژوهشی و فرهنگی، زمینه سازی برای انجام پژوهش‌های فرهنگی در جهت نیاز فرهنگی جامعه، گسترش و توسعه پژوهش‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی، شناسایی و تقویت تمدن ایران با سایر کشور‌ها و آشنایی با تاثیرگذاری فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات عنوان داشت: هدف جشنواره ها عموما معرفی آثار مهم در یک عرصه است تا بتواند به رونق آن عرصه کمک کنند و آثاری که توسط محققان مختلف چاپ می شود مورد ارزیابی قرار بگیرد در این جشنواره نیز آثار در قالب های طرح پژوهشی، پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و کتاب برگرفته از طرح پژوهشی آثار پژوهشی می توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی ابرازداشت: این جشنواره پتانسیل برگزاری به صورت بین المللی هم دارد، البته موانعی در مسیر برگزاری بین المللی داریم که اگر رفع شوند جشنواره بعدی به صورت بین المللی برگزار خواهد شد ولی تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.

سلگی نتایج و دستاوردهای برگزاری جشنواره های گذشته را کلید خوردن 10 طرح ملی از جمله طرح مصرف فرهنگی، پیمایش ها و نگرش ایرانیان، خلقیات ایرانیان و مشاغل فرهنگی عنوان کرد و تاکید کرد: در نظر داریم از مجموع این طرح ها اطلس فرهنگی ایرانیان را تهیه کنیم.

 

دهقان: تشویق و معرفی پژوهشگران و آگاهی بخشی فرهنگ پژوهشی از کارکرد‌های جشنواره پانزدهم است

حسین دهقان دبیرعلمی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال نیز در ادامه این نشست خبری با تشریح برنامه‌های پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال اظهارداشت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان آذرماه اعلام شده بود که به منظور امکان شرکت تعداد بیشتری از پژوهشگران کشور تا 15 دی ماه جاری تمدید شد.

وی با اشاره به بررسی آثار در ۷ حوزه ابرازداشت: تلاش شده تا با مطالعات انجام شده یک پوشش حداکثری در پژوهش‌های فرهنگی ایجاد و مجموعه آثار فرهنگی و کار‌های ارزنده پژوهشگران دیده شود. یکی از کارکرد‌های درونی جشنواره تشویق و معرفی پژوهشگران و کارکرد بیرونی آن آگاهی بخش فرهنگ پژوهشی است.

دبیرعلمی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال تصریح کرد: برترین‌های «پژوهش فرهنگی سال» امسال در ۱۰ محور «مطالعات دین، آئین‌ها و مناسک»، «ابعاد اجتماعی فرهنگ و دین»، «مطالعات انتقادی فرهنگ»، «مطالعات هنری»، «سیاستگذاری فرهنگی»، «مطالعات رسانه»، «صنایع فرهنگی و رسانه‌ای»، «ابعاد فرهنگی مطالعات ادبی و زبان»، «ابعاد فرهنگی مطالعات علم و آموزش و پرورش» و «ابعاد فرهنگی مسائل زنان و جوانان»  در آئیین اختتامیه معرفی  و تقدیر می شوند.

وی ادامه داد: پوشش حداکثری در حوزه های مختلف مدنظر ما در روند جشنواره است و ایجاد انگیزه کردن برای افراد جهت مراجعه مجدد به حوزه پژوهش های فرهنگی تا بتوانیم فرهنگ پژوهش را در حوزه فرهنگی جامعه جا بیندازیم چون مسیر درست و قابل قبولی برای برنامه ریزی است.

دهقان یاداورشد: تاکنون 120 اثر شامل 70 کتاب، 16 طرح پژوهشی و 34 عنوان پایان نامه بوده به دبیرخانه جشنواره رسیده که بررسی اولیه روی آنها انجام شده و فرایند درونی داوری آثار جشنواره توسط استادان صاحب نام و برجسته در چند مرحله انجام می گیرد و پیش بینی ما این است که در هر گروه یک برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر داشته باشیم.

 

سعیدی: برگزیدگان پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال اواخر بهمن ماه 97 معرفی خواهند شد

زهره سعیدی دبیراجرایی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال نیز در این نشست خبری طی سخنانی اظهارداشت: دبیرخانه از مهرماه 97 کار خود را آغاز کرده است و فراخوان از سوم آذر ماه اعلام شد و پژوهش هایی که در بازه زمانی 95 تا 97 تهیه شده اند امکان ارسال دارند.

دبیراجرایی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال از راه اندازی سایت جشنواره هم خبر داد و تاکید کرد: از اول دی ماه نحوه ارسال آثار از طریق سایت خواهد بود و به امید خدا اواخر بهمن ماه 97 با معرفی برگزیدگان در تهران پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف ارتقای «فرهنگ پژوهش» و شناسایی و معرفی آثار برتر پژوهشی در حوزه فرهنگ، هنر و ارتباطات، «پانزدهمين جشنواره پژوهش‌ فرهنگی سال» را برگزار و از پژوهشگران برتر حوزه فرهنگ و هنر تقدیر می‌کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب