امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35803 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دومین نشست خبری ايران اکسپو 2018 اعلام شد؛

تکبیری : برگزاری سومین دوره ایران اکسپو‌ با حضور 670 تاجر و بازرگان از 57 کشور چهان/ امامی امین: نمایشگاه ایران اکسپو در شرایط فعلی مهمترین اقدام برای خروج ما از تحریم هاست/ قادری: نمایشگاه ایران اکسپو باعث افزایش صادرات و کسب بازارهای جدید می شود

خبرایران: سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور(ایران اکسپو) با حضور بازرگانان و هیاتهای تجاری از کشورهای مختلف به منظور تسهیل در برقراری ارتباطات و مراودات اقتصادی میان تجار و بازرگانان خارجی و فعالین اقتصادی کشور و معرفی ظرفیتهای غنی و بازاریابی هدفمند برای افزایش صادرات غیر نفتی از تاریخ 22 تا 25 آذرماه سالجاری درمحل نمایشگاه شهرآفتاب برگزارمی شود.
تکبیری : برگزاری سومین دوره ایران اکسپو‌ با حضور 670 تاجر و بازرگان از 57 کشور چهان/ امامی امین: نمایشگاه ایران اکسپو در شرایط فعلی مهمترین اقدام برای خروج ما از تحریم هاست/ قادری: نمایشگاه ایران اکسپو باعث افزایش صادرات و کسب بازارهای جدید می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، دومین نشست خبری «سومين نمايشگاه توانمندی های صادرای ايران (ايران اکسپو) 2018 »صبح امروز یکشنبه 18 آذرماه 1397 با حضور«مجید تکبیری»‌ مدیرعامل شرکت برگزاری‌ نمایشگاه‌ توانمندی‌های صادراتی ایران، «محمد رئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب،«محمدامامی امین» معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران ،«شهبازحسن‌پوربیگلری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  و اصحاب رسانه در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار ودراین نشست خبری «مجید تکبیری»‌ مدیرعامل شرکت برگزاری‌ نمایشگاه‌ توانمندی‌های صادراتی ایران در خصوص برگزاری سومين نمايشگاه  توانمندی های صادرای ايران (ايران اکسپو) اظهارداشت: صنعت نمایشگاهی به عنوان هاب‌ توسعه در دنیا شناخته می‌شود و به واسطه نمایشگاه‌ها بسیاری از حوزه‌های دیگر صنعت نیز شکل می‌گیرد‌.

مدیرعامل شرکت برگزاری‌ نمایشگاه‌ توانمندی‌های صادراتی ایران تصریح کرد: سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران را با هدف ارائه و بازاریابی‌ کالای ایرانی و تقویت بنیه‌ شرکت‌های کوچک و متوسط و ایجاد بازارهای جدید برای آنها و در مجموع بی اثر کردن تحریم‌ها علیه ایران، برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی عنوان داشت: در سومین دوره از برگزاری ایران اکسپو‌ برای حضور حداقل 60 کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تاکنون 670 تاجر و بازرگان از 57 کشور برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

تکبیری ابرازداشت: 20 هیئت عالی مرتبه از 20 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و 13 مقام بلند پایه اتاق بازرگانی و 4 مقام سیاسی و اقتصادی از کشورهای مختلف برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند و 12 گروه کالایی برای شرکت در سومین دوره ایران اکسپو‌ پیش‌بینی شده و قریب به 400 نشست تجاری و بی تو بی‌ بین تجار و صادرکنندگان‌ طرح‌ریزی شده تا درتاریخ 22 و 25 آذر ماه بتوانند نتایج سومین دوره نمایشگاه ایران اکسپو را به حداکثربرسانند.

 

امامی امین: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدام برای خروج ما از تحریم و حصر‌موجود است

محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: استان تهران بالغ بر 17 هزار کارخانه، 72 هزار واحد تولیدی و 400 هزار واحد صنفی دارد. وجود این میزان کارخانه و واحد صنفی نشان دهنده بالا بودن ظرفیت‌های صنعت در این استان است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران خاطر نشان کرد: بسیاری از منسوجات‌ و تولیداتی که در واحدهای تولیدی استان تهران ساخته می‌شود، قابل رقابت با مشابه خارجی است و به دنبال آن هستیم تا با گسترش فعالیت‌ها در حوزه بازاریابی‌ و تبلیغات، پتانسیل‌های تجاری استان تهران را بیشتر نشان دهیم هر چند که می‌پذیریم در این حوزه به نتایج مدنظر‌ دست نیافته‌ایم.

وی با اشاره به وجود 60 شهرک صنعتی در استان تهران عنوان داشت: یکی از دلایل عدم توفیق در حوزه صنعت و تولید از هم گسستگی‌ نهادهای مختلف در اجرای وظایفشان‌ است. در تلاشیم این گسستگی‌ را به حداقل برسانیم و موانع را تا حد امکان از جلوی پای تولیدکنندگان‌ برداریم.

امامی امین‌ افزود: نمایشگاه ایران اکسپو یکی از اقداماتی است که می‌تواند به شکوفا شدن فعالیت‌های ما در حوزه بازاریابی‌ محصولات ایرانی کمک شایان توجهی کند و امسال سومین نمایشگاه ایران اکسپو‌ به همت شرکت مجری برگزار می‌شود و ما تمام تلاشمان‌ را می‌کنیم تا آنچه وظیفه حاکمیت برای برون‌سپاری و واگذاری وظایف و امور به بخش خصوصی است را انجام دهیم.

وی در خصوص تصدیگری دولت در امور مختلف تاکید کرد: دولت زمانی ورود می‌کند که بخش خصوصی توانایی‌ انجام امور را نداشته و یا تمایلی از خود در این حوزه نشان نمی‌دهد و متأسفانه بخش خصوصی در اولویت‌ خود فعالیت‌های بزرگ را قرار نمی‌دهد و دولت مجبور به ورود به برخی از امور می‌شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در مورد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ابرازداشت: حضور فعال اتاق بازرگانی و اتاق اصناف می‌توانست موجب شود تا نمایشگاه ایران اکسپو‌ در وسعتی‌معادل دو برابر وسعت کنونی برگزار شود اما علی رغم‌ کمک‌هایی که از جانب این نهادها‌ صورت گرفت نتوانستند آنچه را که انتظار داشتیم برآورده سازند و برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب موجب کاهش بار ترافیکی این شهر خواهد شد و تنها نمایشگاه‌های تخصصی اجازه برگزاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی را دارند.

وی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه در مصلی‌ تهران اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه در مصلی‌ در واقع به معنای نادیده‌ گرفتن ظرفیت‌های نمایشگاه شهر آفتاب است و دولت حتماً برای سرمایه ملی اختصاص داده شده در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برنامه دارد تا ظرفیت‌های بلااستفاده‌ مانده این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امای امین یادآورشد: نیاز امروز جامعه امید و همبستگی‌ است و باید بپذیریم‌ که تمام نهادها‌ و سازمان‌ها و اجزای حاکمیتی‌ در طول هم هستند نه در عرض‌ هم و پذیرفتن‌ این موضوع در واقع به معنای یک گام بسیار مؤثر در توسعه اجتماعی و اقتصادی خواهد بود و امروز قوه مجریه‌ دومین مسئول اجرایی کشور است اما این جایگاه در معنای واقعی اتفاق نمی‌افتد و تصمیم‌گیری‌های موازی موجب کارشکنی‌ درامور شده و مهمترین مشکل ما امروز این است که مسئولان در دست و پای یکدیگر‌ هستند و همین امر موجب سردرگمی‌ سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کشور شده است.

وی ادامه داد: برای رفتن در مسیر توسعه باید به دولت اجازه دهیم که مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود را انجام دهد و نقد ما باید سازنده و در جهت تسهیل امور مردم باشد زیرا مردم همه نهادها را به عنوان یک چتر حاکمیتی‌ واحد می‌بینند و مشوق‌های صادراتی زمانی تعیین شد که دلار 3 هزار تومان بود اما اکنون که دلار به 11 هزار تومان رسیده، چطور می‌توانیم از جیب بیت‌المال مشوقه‌های صادراتی پرداخت کنیم؟ زیرا تولیدکننده‌ای که نتواند با قیمت تمام شده کنونی در بازار جهانی رقابت کند، واقعاً نتوانسته از فرصت‌ها استفاده لازم را ببرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با اشاره به فرصت ایجاد شده برای توسعه صادرات عنوان داشت: ممنوعیت کالا برای برخی کالاها به دلیل کاهش موجودی داخل کشور بوده و ما نمی‌خواهیم با صادرات بیشتر مردم را به سختی بیندازیم‌ و دولت به عنوان حاکمیت در تلاش است تا تمام توان خود را برای رونق گرفتن نمایشگاه شهر آفتاب و بهبود زیرساخت‌های آن همچون مترو‌ فراهم آورد.

وی با اشاره به گردش مالی 53 درصدی در استان تهران گفت: افزایش نرخ ارز می‌تواند فرصت مغتنمی‌ برای رشد صنایعی همچون گردشگری در کشور باشد همچنین نباید از بازار 500 میلیون نفری همسایگان خود غافل شویم‌ و اگر در سال آینده مواد اولیه و منابع بانکی به درستی در اختیار تولیدکنندگان‌ قرار گیرد، به طور حتم شاهد رشد تولید و صادرات خواهیم بود.

امامی امین در پایان سخنان خود گفت:برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند به خارج شدن ما از حصر‌ موجود کمک کند و بر اساس پیش بینی‌های ما تعداد شرکت‌کنندگان‌ داخلی در سال آینده در این نمایشگاه از 300 شرکت به 700 شرکت افزایش خواهد یافت و امیدواریم در این زمینه تمامی نهادها همراهی و همکاری لازم را به عمل آورند.

 

قادری : برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو باعث افزایش صادرات و کسب بازارهای جدید می شود

محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب  نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: با توجه به تلاطم های اقتصادی نوسان هایی در نرخ ارز به وجود آمد و در حال حاضر تفاوت قیمت ریال و دیگر ارزها موجب مزیت صادرات اجناس داخلی شده است و در واقع تحریم های اقتصادی بهترین فرصت برای صادرات و کسب بازار های جدید خارجی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اشاره به نیازهای بازار هدف و مزیت‌دار شدن محصولات داخلی تصریح کرد: با توجه به صرفه اقتصادی محصولات داخلی و قیمت های به صرفه آن، کشور های خارجی تمایل به تامین مایحتاج خود از ایران را دارند. از‌این‌رو در دوره تحریسم ها علاوه بر اینکه هیچ صدمه ایی را متحمل نشده ایم بلکه با رشد 35 درصدی صادرات رو به رو شده ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه ها، تجار و بخش های فعال در حوزه تولید با یکدیگر تعامل دارند، فرصت مناسبی برای افزایش همکاری ها و صرفه پذیر کردن محصولات به وجود می‌آید.  در واقع برگزاری نمایشگاهد،می‌تواند گام موثری در افزایش و جهت‌دار کردن فرصت ها باشد؛ بنابراین با برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران انتظار افزایش صادرات و کسب بازار های جدیدی داریم.

رئوف قادری در پایان سخنان خود گفت: هدف از ایجاد شهر آفتاب انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به خارج شهر بوده ، اما در بسیاری موارد سازمان‌ها و شرکت‌ها زیر بار این موضوع نرفته‌ و باعث شده اند که کماکان مشکلاتی برای کلان شهری مثل تهران به وجود بیاید در صورتی که شهر آفتاب امادگی برگزاری بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی ایران را داراست.

 

حسن‌پوربیگلری: نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب یک سرمایه ملی است

شهبازحسن‌پوربیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب یک سرمایه ملی است که باید استفاده لازم و کامل از آن صورت گیرد.

وی عنوان داشت: نمایشگاه بین المللی تهران دولتی است بنابراین کمتر از ظرفیتهای ارزشمند شهرآفتاب استفاده می شود و مجلس به عنوان دستگاه نظارتی حتما از وزیر صنعت خواهد خواست تا نشست لازم در خصوص شهرآفتاب برگزار کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان سخنان خود گفت: هفته آینده از فراکسیون شهری برای شرکت در نشستی به منظور حمایت از شهر آفتاب دعوت به عمل می اید.

 

بنابراین گزارش، سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور(ایران اکسپو) با حضور بازرگانان و هیاتهای تجاری از کشورهای مختلف به منظور تسهیل در برقراری ارتباطات و مراودات اقتصادی میان تجار و بازرگانان خارجی و فعالین اقتصادی کشور ، معرفی ظرفیتهای غنی و بازاریابی هدفمند برای افزایش صادرات غیر نفتی درگروه کالایی های صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، قطعات صنعتی ، برق ، انرژی و مکانیک، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، صنعت چوب و مشتقات آن،لوازم خانگی،صنایع دستی، محصولات سلولزی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و دارویی،صنع ساختمان و خدمات فنی مهندسی ، گروه معدن و پتروشیمی از تاریخ 22 تا 25 آذرماه سالجاری درمحل نمایشگاه شهرآفتاب برگزارمی شود.

Image result for ‫سومين نمايشگاه توانمندی های صادراتی ايران (ايران اکسپو‬‎

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب