امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35794 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب:

هدف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، توسعه بازارهای صادراتی است

خبرایران: قادری گفت:‌ هدف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، توسعه بازارهای صادراتی است و به نظر می‌رسد با برگزاری سومین دوره از این نمایشگاه کشور بتواند به رشد صادراتی بیشتری دست یابد.
هدف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، توسعه بازارهای صادراتی است

به گزارش خبرایران از ستاد خبری ایران اکسپو، محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در حاشیه نشست‌ سومین‌ دوره برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران که در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تلاطم های اقتصادی نوسان هایی در نرخ ارز به وجود آمد و در حال حاضر تفاوت قیمت ریال و دیگر ارزها موجب مزیت صادرات اجناس داخلی شده است و در واقع تحریم های اقتصادی بهترین فرصت برای صادرات و کسب بازار های جدید خارجی است.

وی با اشاره به نیازهای بازار هدف و مزیت‌دار شدن محصولات داخلی، ادامه داد: با توجه به صرفه اقتصادی محصولات داخلی و قیمت های به صرفه آن، کشور های خارجی تمایل به تامین مایحتاج خود از ایران را دارند. از‌این‌رو در دوره تحریسم ها علاوه بر اینکه هیچ صدمه ایی را متحمل نشده ایم بلکه با رشد 35 درصدی صادرات رو به رو شده ایم. 

قادری اضافه کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه ها، تجار و بخش های فعال در حوزه تولید با یکدیگر تعامل دارند، فرصت مناسبی برای افزایش همکاری ها و صرفه پذیر کردن محصولات به وجود می‌آید.  در واقع برگزاری نمایشگاهد،می‌تواند گام موثری در افزایش و جهت‌دار کردن فرصت ها باشد؛ بنابراین با برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران انتظار افزایش صادرات و کسب بازار های جدیدی داریم.

قادری با انتقاد به ضعف در بعضی از همکاری ها، تصریح کرد: هدف از ایجاد شهر آفتاب انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به خارج شهر بوده است اما در بسیاری موارد سازمان‌ها و شرکت‌ها زیر بار این موضوع نرفته‌اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب