امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35679 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اولین نمایشگاه مدیریت پسماند در شهر آفتاب گشایش یافت؛

تلاش برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت پسماند / جمع‌آوری روزانه 9 هزارتن زباله توسط ماشین‌ها درسطح شهر تهران / اجرای طرح‌های نوین و نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی گوشی‌ها شهروندان برای تفکیک‌ و مدیریت پسماند

خبرایران: رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در افتتاح نخستین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته گفت: هم اکنون روزانه 9 هزارتن زباله توسط ماشین‌ها در سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود که این آمار قابل توجه است و پس از جمع‌آوری زباله‌ها به مجموعه آرادکوه انتقال داده می‌شود.
تلاش برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت پسماند / جمع‌آوری روزانه 9 هزارتن زباله توسط ماشین‌ها درسطح شهر تهران / اجرای طرح‌های نوین و نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی گوشی‌ها شهروندان برای تفکیک‌ و مدیریت پسماند

به گزارش خبرنگارخبرایران،مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته صبح امروز چهارشنبه 14 آذرماه 1397 با حضور«رضاعبدلی»مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، مدیران شهری، مسولین مربوطه و اصحاب رسانه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزارو دراین مراسم «رضاعبدلی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهارداشت: اولین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات وتجهیزات ارتباط مستقیمی را با حوزه پسماند داشته وبه همین دلیل سازمان مدیریت پسماند نیز تلاش زیادی را در برگزاری این نمایشگاه با برگزارکنندگان بخش خصوصی انجام داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: دربرگزاری اولین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته تلاش می‌شود تا از ظرفیت بخش خصوصی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت پسماند استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تصمیم دارد در یک تعامل دوسویه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند و تولیدکنندگان ماشین‌آلات و جمع‌آوری زباله و رفت و روب و پردازش از جمله غرفه‌هایی است که در این نمایشگاه حضور دارند.

عبدلی عنوان داشت: بخش قابل توجهی ازاولین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت وماشین‌آلات و تجهیزات وابسته توسط تولیدات داخلی ارائه می‌شود و ما می‌توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی ابرازداشت: سازمان معاونت سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان پسماند و مدیریت شهرداری درهمین رابطه دراولین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت وماشین‌آلات وتجهیزات وابسته حضورخواهد داشت تا بتواند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

عبدلی تاکید کرد: هم اکنون روزانه 9 هزارتن زباله توسط ماشین‌ها در سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود که این آمار قابل توجه است و پس از جمع‌آوری زباله‌ها به مجموعه آرادکوه انتقال داده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی ازمعضلات حوزه پسماند جمع‌آوری و عدم تفکیک زباله‌ها در مبدا است و در این حوزه حلقه اصلی و مفقود شده شهروندان هستند و ما می‌توانیم با روش‌های متعدد باعث کاهش تولید زباله و همچنین تفکیک آن باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: با اجرای طرح‌های نوین و نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی گوشی‌ها شهروندان امیدواریم مردم بتوانند زباله‌های خود را به صورت تفکیک‌شده و البته به موقع در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار بدهند.

وی یادآورشد: اپلیکیشنی تحت عنوان زیست‌آپ در 3 منطقه 2،11 و یک در حال حاضر به صورت پایلوت در حال اجراست و تلاش می‌شود این طرح در سایر مناطق نیز اجرا شود. ضمن اینکه 85 غرفه تجهیزات و ماشین‌آلات در را دراین دوره ازنمایشگاه ارائه می دهند و از این تعداد 15 غرفه از نمایشگاه خارجی و کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند،‌ ایرلند شمالی و چین حضور دارند.

بنابراین گزارش؛ اولین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته از 14 تا 17 آذرماه از ساعت 10 تا 17 در شهر آفتاب برگزار و هدف از برگزاری آن جذب شرکت های فعال در زمینه مدیریت پسماند و بازیافت است.

 

Image result for ‫نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته‬‎

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب