امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 35657 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داوود یونسیان درنشست خبری اعلام کرد؛

کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات 13 و 14 آذر ماه برگزار می‌شود / سخنرانی 14 تن از اساتید برجسته دنیا در کنفرانس / مسابقه بخش مسابقات دانشجویی در زمینه ساخت ابزار اندازه گیری ارتعاشات/ آلودگی صوتی از معظلات جوامع شهری است

خبرایران: رئیس انجمن اکوستیک و ارتعاشات ضمن دعوت از متخصصین این رشته در کنفرانس گفت: رشته اکوستیک و ارتعاشات باید در حوزه‌های صنعت و توسعه شهری توسعه پیدا کند زیرا بعد از آلودگی هوا، آلودگی صوتی از معظلات جوامع شهری است.
کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات 13 و 14 آذر ماه برگزار می‌شود / سخنرانی  14 تن از اساتید برجسته دنیا در کنفرانس / مسابقه بخش مسابقات دانشجویی در زمینه ساخت ابزار اندازه گیری ارتعاشات/ آلودگی صوتی از معظلات جوامع شهری است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هشتمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات» بعدازظهرامروز دوشنبه ۱۳ آذرماه 1397 با حضور« داوود یونسیان» رئیس انجمن اکوستیک و ارتعاشات و اصحاب رسانه در محل ساختمان دانشکده پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار ودراین نشست خبری « داوود یونسیان» رئیس انجمن اکوستیک و ارتعاشات اظهارداشت: کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات 13 و 14 آذر ماه در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

یونسیان تصریح کرد: برگزاری کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات در دانشگاه شهید بهشتی چنین گردهمایی‌های علمی ارزشمند بستر و فرصت مناسبی را برای اجتماع مجرب‌ترین اساتید، پژوهشگران و صنعتگران داخلی و خارجی جهت تبادل آخرین دستاورد‌های علمی و صنعتی در شاخه‌های مختلف حوزه آکوستیک و ارتعاشات و به منظور بهره گیری بیش از پیش صنعت و دانشگاه از تجارب و دانش یکدیگر و نیز ارتقاء انگیزه و دانش بیشتر دانشجویان و علاقه‌مندان در این زمینه فراهم می‌نماید.

وی عنوان داشت: کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات محور‌های مختلفی از جمله  مقالات علمی-پژوهشی آزمون‌های شوک و ارتعاش، آکوستیک در معماری، آکوستیک در موسیقی، آکوستیک زیر آب، پایش وضعیت ارتعاش و صوت، پردازش سیگنال در آکوستیک، تحلیل سیگنال‌های گفتاری و در زمینه مقالات تجربه صنعتی – مطالعه موردی در صنایع پتروشیمی، خودرو و حمل و نقل ریلی، دفاعی، صنایع و معادن، نفت و گاز، نیروگاه، هوا و فضا دارد.

یونسیان ابرازداشت: در این کنفرانس از 14 تن از اساتید برجسته دنیا جهت سخنرانی  دعوت خواهیم کرد، در حاشیه کنفرانس برنامه‌های ویژه‌ای مانند تقدیر و اهدای جوایز به محقق برتر در حوزه آکوستیک و ارتعاشات، پایان نامه برتر، مسابقه دانشجویی، مهندس برتر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزیده شدن ویژگی های محقق برتر اضافه کرد: محقق برتر باید در رشته آکوستیک و ارتعاشات در زمینه‌های علمی و پژوهشی، ارائه مقالات و کتب ، تربیت دانشجو در مقطع دکتری و پروژه‌های صنعتی سابقه درخشانی داشته باشد.

رئیس انجمن اکوستیک و ارتعاشات در مورد پایان نامه‌ی برتر در این کنفرانس تاکید کرد: طی دو سال اخیر فراخوانی با عنوان صدا و ارتعاشات داده می‌شود و هرسال 100 پایان نامه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باتوجه به رویکرد هر مقطع (جنبه نوآوری و کاربردی بودن)  جایزه  پایان نامه برتر اهدا می‌گردد.

وی بخش مسابقات دانشجویی این کنفرانس را بسیار جذاب دانست و افزود: مسابقه دانشجویی این کنفرانس بسیار جذاب است و هرساله استقبال زیادی توسط دانشجویان از آن می‌شود، مسابقه در زمینه ساخت (ابزار اندازه گیری ارتعاشات) است که دانشجویان باید دستگاهی را جهت اندازه گیری ارتعاشات طراحی کنند و هر دستگاهی که ارتعاشات را به طور دقیق‌تر اندازه گیری کند برگزیده خواهد شد.

یونسیان ادامه داد: دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی اعمم از کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و معمولا مهمانان این کنفرانس اساتید برجسته خارج از کشور یا اساتیدی که در صنعت مشغول فعالیت اند و البته رئیس دانشگاه میزبان ، حضور دارد.

وی در پایان سخنان خود ضمن دعوت از متخصصین این رشته در کنفرانس تصریح کرد: رشته اکوستیک و ارتعاشات باید در حوزه‌های صنعت و توسعه شهری توسعه پیدا کند زیرا بعد از آلودگی هوا، آلودگی صوتی از معظلات جوامع شهری است.

بنابراین گزارش، هشتمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۹۷ تا ۱۴ آذر ۱۳۹۷ توسط انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران دانشگاه شهید بهشتی و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب